{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.671 visninger | Oprettet:

Katte tøj {{forumTopicSubject}}

Jeg er rasende og rystet! Hvordan pokker kan man få sig selv til det her.... især når 100 kommentarer forsøger at fortælle at dette ikke er okay/skadeligt/dyreplageri osv ... Og det bare bliver totalt overhørt og svaret igen som en fornærmet/næsvis 5 årige der ikke får sin vilje.

Jeg er simpelthen SÅ vred og ked af det på kattens vegne !!

STOY.com - kæmpe udvalg af tøj
På STOY.com kan du finde et stort udvalg af tøj. Her i blandt store mærker som Ganni. STOY er meget modebevidste og har altid det nyeste inden for mode!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte tøj
  • #2   20. sep 2013 smiley

• #3   20. sep 2013 Jeg har sjældent set en være SÅ opsat på at gennemføre denne mission.. imod alle fornuftige argumenter...

• #4   20. sep 2013 Og jeg er fuldstændig løbet tør for fornuftige formuleringer og andet i denne dur... for at få pigebarnet på andre tanker....

• #6   20. sep 2013 Jammen det er nemt at svare på.... de tror begge to på at katten fryser... når de er ude at gå aftentur i halsbånd og sele .... og det er det eneste argument der er blevet brugt... og ...nååå ja ... at katten jo er vild med at have tøj på !!!

• #8   20. sep 2013 Den er lige blevet slettet ..... Men er ret sikker på at de begge var af den overbevisning!

• #9   20. sep 2013 Hvor gamle er de sindsyge personer ?!
    5 og 6 eller er det voksne?
    Selv Morten og Peter, ved da at de katte ikke skal have tøj på, (Sphynx muligvis undtaget til tider?)

• #10   20. sep 2013 Jeg er da heldigvis gået glip af den tråd smiley smiley

• #11   20. sep 2013 Næææ det er et par "voksne" pyntesyge damer smiley

• #12   20. sep 2013 Jeg har intet imod tøj til dyr sålænge at det tjener et konkret formål. Derfor har jeg også en lille, strikket frakke/dækken til min Sphynx, så hun ikke fryser om vinteren.

Jeg kender naturligvis ikke årsagen til at pigerne vil give deres kat tøj på.

• #13   20. sep 2013 Jeg siger lige som Lone smiley

• #14   20. sep 2013 Skadeligt og dyrplageri? Hold da op... smiley
    Så tøj til katte sidestilles med vold og sult, samt katte der slet ikke bliver passet?

Utroligt at man skal blande sig i hvad andre mennesker gør i stedet for bare at passe sig selv. Hvis katten ikke er generet af tøjet, så er det da ingen andens hovedpine end ejerens.

• #15   20. sep 2013 Ginger

Det genere jo netop katten.... og dens evne til at temp.regulere ... da den ikke kan bruge sin pels til det.

Jeg synes det er i orden til kuldskære hårløse, hvis de skal udenfor.... men det er ikke i orden til en kat med sin normale pels....
    Så handler det om noget helt andet !

• #16   20. sep 2013 Men du kan da for filan ikke sidestille det med dyrplageri. Synes godt nok det er grovt.

• #22   20. sep 2013 Nu er det jo op til ejeren at læse sin kat og vide hvornår den synes om noget og når den ikke synes om noget. Det er ikke op til resten af verden. Jeg har det på samme måde med hunde og denne diskussion blev taget i hundeverdenen for flere år tilbage og folk har da heldigvis rykket sig der.

Forskellige dyr har forskellige "meninger."
    Jeg har fx en hund der elsker tøj, en kat der synes det er fint nok og en hund der hader det som pesten. Jeg reagere efter hvordan dyret reagere. Alle mine dyr har tøj, men nogen bruger det oftere end andre. Jeg er deres ejer og kender dem bedst, så det ville da ikke være fair hvis hele KG skulle være dommer over mine dyr - dyr de ikke kender.

Det er det samme her. I aner intet om hende venindes kat, og ved derfor reelt ikke hvad I taler om smiley

• #24   20. sep 2013 hehe altså hvis katten ikke er med på den galaj, så gør hun det nok kun den ene gang smiley

kan ikke se ideen, men igen, det er bare en trøje, tror den eneste der tager skade der er ejeren hvis katten ikke vil have den på smiley

• #25   20. sep 2013 Jamen det er egenligt meget "nemt" at definere "dyreplageri hvis man tager udgangspunkt i dyreværnsloven :

§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

§ 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.

At der selvfølgelig er forskellige grader på skalaen... det er ikke til at komme udenom.... Men hvis det er til ulempe for dyret... så er det på skalaen.

• #27   20. sep 2013 i teorien så overtræder jeg så den del af loven hver evig eneste vinter.

jeg har nemlig en hund med behov for frakke, det er han ikke enig i, og han knalder helt skråt når han får den på, holy (indsæt selv) han bliver gal.

men får han den ikke på bliver han drøn syg.

her har den så et formål ja, men altså, den er til ulempe.

Hvis nu katten er hamrende kold( i måsen), så kan jeg ikke rigtig se at man kan sidestille det med dyreplageri...

• #29   20. sep 2013 Fruen, det kan man vel i de fleste tilfælde fornemme som ejer?

det gælder vel alle de daglige ting når det kommer til omgang med ens kæledyr...

• #30   20. sep 2013 Sådan som jeg læser indlæggene fra dem der syntes det er fedt og fint at ejere finder det underholdende at hælde katten ned i en sweater, så skal katten jo nærmest vride sig hjælpeløst, klagende og lange desperat ud med sømmene, før det ikke længere er OK.

Jesper, hvem har skrevet det?

• #32   20. sep 2013 Jeg tror lige jeg strikker en vinter trøje til Røde, han fryser da helt sikkert smiley

Hunde uden underuld eller tilstrækkelig pels til en dansk vinter skal da beskyttes, de skal jo ud hver dag.
    Og katte uden pels, eller meget lidt pels skal jo også beskyttes i den udstrækning det er nødvendigt, tøj eller tæpper de kan putte i.
    Men ingen bør give en kat med en veludviklet pels tøj på, selv hvis de finder sig i det smiley

profilbillede
  • #33   20. sep 2013 tror nærmere vi er ude i noget overtolkning.

medmindre det er noget du henter et andet sted fra som du nævner det også debateres, for jeg kan ikke , selvom jeg prøver, tolke nogle af indlæggende i den her tråd således

• #34   20. sep 2013 Årh hvad Jette han er lækker...

hold da op smiley

• #36   20. sep 2013 Hvor meget pels har katten?

De hårløse HAR svært ved at holde varmen selv..

• #37   20. sep 2013 Beltane, det er en almindelig huskat...

Jesper, du skriver først Sådan som jeg læser indlæggene fra dem der syntes det er fedt og fint at ejere finder det underholdende at hælde katten ned i en sweater, så skal katten jo nærmest vride sig hjælpeløst, klagende og lange desperat ud med sømmene, før det ikke længere er OK.

og så bagefter Tolkning. Men dette forum er ikke det eneste sted oplægget debatteres. Det skulle jeg nok lige have tilføjet.

og ja du må da komme frem til den tolkning et andet sted end herinde, for jeg synes bestemt ikke at der er nogle af indlægende i den her tråd der ligger op til den tolkning du kommer med.

Jeg kan jo kun tage udgangspunkt i det der står herinde, jeg kan jo ikke læse det de andre steder fra smiley

• #38   20. sep 2013 Ah okay, ja en alm huskat skal hvertfald ikke have en trøje på :S

• #39   20. sep 2013 Har kun en eneste gang puttet en bodystok på min gamle kat, og den eneste grund til at jeg gjorde det var at han lige var blevet syet på den ene side og havde 20 sting, og han gik total amok med kraven på. Det var den eneste måde at jeg kunne holde ham fra at prøve at bide sine sting ud. Han accepterede den og det var kun indtil at han fik hans sting ud at han gik med den, og nogle gange tog jeg den også af når jeg var hjemme og kunne holde øje med ham.

profilbillede
  • #40   20. sep 2013 Og sådan her så hans sår ud

profilbillede
  • #41   20. sep 2013 gud nej hvad skete der med ham?

• #43   20. sep 2013 jesper, jeg har fanget din pointe, jeg valgte bare at sætte spørgsmålstegn ved din, IMO overtolkning af det skrevne, hvor efter du så nævner en anden debat. og jeg tror ærlig talt du misforstod mig.

• #45   20. sep 2013 Dyrlægen mistænkede at han var faldet ned fra et træ og ramt en stump gren, det gå meget værre ud inden han blev syet, dyrlægen måtte skære en del hud væk før han kunne lukke det.
    Der var blevet høstet den dag så tror han er blevet forskrækket over det og faldet ned, han elskede at være oppe i træerne.
    Og self skulle det lige ske en søndag eftermiddag. Desværre lever han ikk i dag, han var 5 måneder da der her skete, og 12 dage efter hans 1 års fødselsdag kom han hjem efter at have været væk i 14 dage, men desværre haltede han en del, og vidste sig da vi kom til dyrlægen og der blev taget røntgen billeder at han var blevet skudt med luft bøsse, han havde tre hagl til at sidde i kroppen, og den ene havde desværre knust hans ene skulderled. Så der var desværre ikk noget at gøre.
    Han var virkelig en uheldig kat. Heldigvis har jeg stadig hans tvillingebror som giver stor glæde

• #46   20. sep 2013 jo jo bevares, ville da bare gerne lige redden den ud, men okay.

Jeg kan personligt finde mange flere problematikker i folks generelle omgang med katte at hidse mig op over end en lidt for naiv trunte der gerne vil hækle en trøje til den.

• #47   20. sep 2013 årh nej anne marie det gør mig ondt

• #49   20. sep 2013 nej det er godt nok sørgelig læsning smiley

• #50   20. sep 2013 Ja det var for hans egen skyld, han var tæt på at hive dem ud den første aften efter han var vågnet helt fra bedøvelsen.

Ja er virkelig også ked af at han skulle ende sit liv på den måde, dyrlægen sagde også at det andet hagl muligvis sad i lungen på ham, men hun kunne ikk sige det med sikkerhed, men den sad ved lungerne på billedet, og den tredje sad længere nede i maven på ham, muligvis i bughulen.
    Det blev anmeldt til politiet, men desværre så var det jo svært at finde ud af hvem der havde gjort det.

Heldigvis er vi flyttet siden og bor et mere roligere sted, men til foråret bliver der skat kattegård op, er ved at være nervøs for at have dem rendene frit da jeg har mange naboer, og ved at de render i deres haver og skider der ovre. Og frygter sådan at det samme skal ske igen eller noget værre. Vil gerne have sådan at de kan være udenfor hele dagen, men jeg tør simpelthen ikk have dem ude når jeg ikk er hjemme om dagen og syns det er synd for dem så derfor får de en kattegård i stedet for, den bliver god stor og med masser af ting og græs som de begge to elsker meget. Elsker mine katte og vil gøre alt for at beskytte dem og at de kan leve i tryghed uden at skulle bekymrer sig om noget, også regner jeg med at flokken bliver udvidet med en mere næste år når min opdrætter skal have killinger igen.

• #52   21. sep 2013 Ja det er det vist, men den er blevet slettet igen

• #53   21. sep 2013 G.H. Jeg er godt nok glad for at jeg hoppede af tråden i går hvor jeg gjorde, for ligefrem at hive loven frem i en debat og fortolke den efter eget behov... hold da op, er mere mundlam end før smiley

• #55   21. sep 2013 Panter`s mor

Katte fryser ikke !!

Men det kan de komme til hvis de ikke har mulighed for at rejse deres pels en lille smule for at lave en isolerende luft lomme....

Katte er super dygtige til at regulere deres temp. via deres pels.... men det har de altså ikke mulighed for hvis man pakker dem ind i tøj!

• #56   21. sep 2013 Der er stor forskel på at give katten tøj på hvis det er for kattens egen skyld fx som da jeg gav min gamle på for at beskytte hans sting eller hvis katten er hårløs
    Noget andet er at give katten tøj på bare fordi man syns det ser sødt ud, en kat skifter pels efter års tiden, selv en kat som er indendørs skifter til vinterpels. Katte er ikk beregnet til at have tøj på, det er derfor at de har en pels, og self dem som ikke har pels eller som måske har meget kort pels af en eller anden årsag skal jo beskyttes mod kulden.
    Men kunne da aldrig finde på at give min main coon en trøje på og tro på at han fryser. Og hvis det er fordi katten ryster når de går tur med den så kan det være fordi den er utryg pga omgivelserne

• #57   21. sep 2013 Enig med Ginger. Jeg er også stået af, når man begynder at kalde det at give katten tøj på, for dyrplageri. Man kan sagtens diskutere om det er nødvendigt, men dyrplageri (eller ligefrem i strid med dyreværnsloven) det bliver det aldrig! Så synes man lige skal vælge sine ord med omhu, inden man smider om sig med ord som dyrplageri og lignende..

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #61   21. sep 2013 Hvis man kender sine katte rigtig godt og ved at det faktisk rører dem/den en høst blomst at få en lille bluse/top på eller et par solbriller. Jeg ved at 2 af mine katte er fuldstændig ligeglade med at få en lille top på.

Derfor har jeg til 2 konkurrencer givet 2 af dem lidt sjov på, det er sket over en årrække og kun de 2 gange og sker nok heller ikke mere i deres liv.
    Men mine 2 andre katte ville slet ikke bryde sig om det, deres sind er ikke til det, det ville de aldrig kunne lide.
    Men ved at de 2 af kattene elsker den opmærksomhed de fik, det kunne jeg se med det samme, de er også meget specielle elsker at blive nusse puslet om, om det så er en lille top, solbriller og et eller andet stof på hoved.

Så synes jeg til gengæld at det er mere synd at tage dem på udstilling, som de har være et par gange, de skal sidde i et bur i 9 timer og hverken drak eller spiste, det ville jeg ikke byde mine katte mere, da jeg så de ikke trives på udstillingen, selv om de begge gange fik EX 1- BIV og blev nomineret til Best in Show og kom på chenen og skulle konkurrerer mod hinanden.
    Så det stoppede jeg med, ville ikke byde dem det, de skulle være der hjemme og have det godt og være fri for alt det hulumhej de ikke trives med. smiley

• #63   21. sep 2013 Panters mor

Tråden var slået om i en hækle gruppe på FB ... Der var over 100 kommentarer der fortalte hende på en pæn måde at det var en rigtig dårlig ide og at det overhovedet ikke var nødvendig ... (Ikke piger men damer)

Men jeg kan love dig for at det ikke handle om uvidenhed... men om pynte syge damer der overhovedet ikke ville høre på fornuft.... der var overhovedet ikke hul igennem... tværtimod blev folk kaldt idioter ...og andre grimme ting... og det var os der ikke anede noget om katte, for katten rystede når de var udenfor "host host"

Der blev aldrig givet en opskrift på noget hæklet til katte (det findes ikke ) og efter 150 kommentarer blev tråden slettet....

• #65   25. sep 2013 Skrevet af dyrelægerne fra Gentofte dyreklinik.

Dyrene behøver som regel ikke at få ekstra tøj på, når de skal ud. Deres pels ændrer sig over efteråret, så de, når vinteren kommer, har en fin tyk ”vinterfrakke”. (Det er så den frakke vi har liggende i sofaen og på gulvet til sommer ..)

http://www.dyrlaege.dk/artikler/40-artikler/129-vintertid

• #67   15. nov 2014 Jeg har haft en kortpelset jagthund som frøs så meget at hun rystede om vinteren. Så hun fik et hunde dækken om vinteren. Man kunne også tage et sjovt billede af hende med en trøje og en hat på som så selvfølgelig blev taget af hurtigt bagefter og hunden nød bare opmærksomheden. Med en almindelig huskat kan jeg ikke se nogen rimelig grund til at man skulle gå i gang med at hækle tøj til. Jeg har selv haft to ret korthårede blandings katte som jeg gik lange ture med om vinteren og normalt er kattes pels da både vandskyende og varm så de mest bare bliver våde udenpå og jeg har aldrig oplevet nogle af mine katte fryse. Jeg synes der er en stor forskel på om det har en nytteværdi som for katte uden pels. Jeg hækler selv og tænker at det da nemt kan blive ubehageligt og endda farligt for katten for garn og katte er altså to ting der ikke lige går så godt i spænd. Jeg synes det er forkert at pynte sin kat med diverse hjemmelavede ting som den så skal gå med i timevis. Det føles unaturligt da katten har sin egen pels. Jeg håber da det ikke er en kat som bare har lært at finde sig i alt. Mine skulle man ikke give tøj på de ville da flippe helt ud. Jeg kan ikke forstå de så ikke har kunne svare bekymrede mennesker som har spurt ind til det på en ordentlig og fornuftig måde. Det kan da godt virke lidt bekymrende. Der er i mine øjne forskel på et regn dækken og hæklede pynteting. Sådan en lille hæklet trøje vil da næppe give meget varme alligevel. Er de nervøse for at katten fryser kunne jeg forstå man køber et dækken eller hvad man nu kan få men en kat kan da også hænge fast i garn eller få sin klo ind i en hæklet maske.

• #69   15. nov 2014 Det gør den nok næppe i en lille hæklet pynteting som vel ikke har andet funktion end at pynte. men det kan være den for en del besvær med at klø sig i nakken. Man kunne faktisk forestille sig at katten ville blive mere kold udenfor såfremt de hækler i garn der f.eks bare suger vand og slæber den udenfor i regnvejr. Men det ved jeg da ikke om de gør. Hvilken gavn skulle en hæklet trøje have imod regnvejr.

Kommentér på:
Katte tøj

Annonce