{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.690 visninger | Oprettet:

Voliere indretning {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal til at have lavet volierer til mine katte her til foråret, har fået alt på plads med hvordan det skal bygges op og sådan.

Men hvordan kan man lave indretningen så det bliver sjovt for kattene at være derude, havde tænkt på et klatre træ ud af rigtig træ, det skal være noget som kan tåle at blive vådt da jeg ikke kan ligge tag henover.
Vil også plante noget kattegræs og katteurt så de har lidt der også, de kommer til at have lidt af selve græsplænen også så græs vil de få masser af.
Nogen der har nogle idéer og måske nogle billede som de vil dele? så jeg kan få lidt inspiration

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voliere indretning
  • #2   17. sep 2013 græs, evt. en sandkasse og et lille "sø" (Fugle bad)

• #3   17. sep 2013 Det var nogle gode idéer.
    Mit bliver lidt græs også fliser, er min terrasse jeg indhegner, men giver dem så 1,5 m græs da de elsker græs begge to. Jeg regner med at købe sådan en her til dem http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/kradsetrae_outdoor/247917 så kan de ligge under og inde i den, også tænker jeg at lave lidt hylder på den halvmur jeg har så de kan gå op på den og ligge. Tænker også lidt noget med noget vand, den yngste elsker vand, det skal bare ikk være for meget da han så ellers bliver pladder våd. hehe. Han ligger tit med halen i vandskålen indenfor.
    Jeg har også overvejet det med kattelem, ved bare ikk lige hvordan jeg skal gøre det da det er ren glas der er i min dør ud til terrassen, og ved ikk hvor dyrt det vil blive at lave det om, og erstatte det igen når jeg flytter (bor til leje).

• #4   17. sep 2013 Ja sandkasse havde jeg også tænkt på, en lille balje eller sådan noget med sand, skal bare passe på at jeg ikke får for meget, da terrassen ikk er så stor igen, er derfor jeg vælger at tage 1,5 m af selve haven med, og kan godt ske at jeg tager 2 meter i stedet for, så er der lidt mere plads.
    Også gør det ikk så meget at græsset bliver lidt højt derinde, de elsker højt græs

• #7   17. sep 2013 Jeg regner ikk med at have kattebakke udenfor, der må de bruge sandkassen hvis det er, men var da en god idé med det sand når det kan genbruges.

Fruen, ja er også sådan noget jeg tænker, men når det kun lige er en to meter ud også 5 meter hen ca så tror jeg bare jeg lader det gro, self skal det ikk blive alt for højt, også må jeg tage en saks og klippe det ved nettet både udvendigt og indvendigt. Glæder mig sådan til at få det op, især fordi så skal jeg muligvis have en killing mere, lige så snart min opdrætter skal have killinger igen. Vil helst have styr på mine katte, og især når man har 2 eller flere, gider ikk at naboerne klager fordi de render i deres haver, også bliver de heller ikk kørt ned.

• #9   17. sep 2013 Du kan kigge på min profil der er lagt billeder ind af vores løbegård. Den er ikke færdig med at blive indrettet endnu men noget har vi da fået sat op.

• #10   17. sep 2013 Jeg har nu heller ikk fået nogle klager, men ja har desværre også måtte føle på den hårde måde at folk ikk kan lide katte, og mistede ham desværre.
    Skrev om historien herinde den gang, er to år siden nu, men tvillingebroderen til ham jeg har nu var væk i 14 dage, tænkte han var på damejagt da jeg ikk havde nået at få ham kastreret, men en dag kom han så hjem igen. Desværre så var han skadet, og haltede vildt meget, så det var akut afsted til dyrlægen som desværre kunne fortælle mig da de fik taget røntgen at nogen havde skudt ham med en luftbøsse, han havde 3 hagl til at sidde i kroppen, og den ene havde desværre knust hans venstre skulderled og den anden sad muligvis i hans lunge, kunne dyrlægen ikk så ordentligt på røngten billederne. Så der var desværre ikk noget at gøre for ham.
    Og det vil jeg ikk opleve igen, og den yngste jeg har er rimelig tryg ved mennesker så frygter at hans skønne personlighed vil skabe problemer for ham. Og når jeg gerne vil have en kat mere så syns jeg det er bedst at kunne holde ordenligt styr på dem, også kan de også være ude når jeg ikk er hjemme, tør jeg ikk i øjeblikket.

• #11   20. sep 2013 Hvad for noget træ er bedst at bruge hvis man vil lave en naturlig klatretræ udenfor, og hvordan sætter man bedst stammerne fast så de ikk vælter? var lige omme og finde de tre stammer som jeg har, og regner med at de skal stå derude, men de er ikk så høje så derfor skal de jo stå så de ikk vælter.

• #13   20. sep 2013 Min mini græs plæne bliver klippet i etapper så der altid er noget i spise længde smiley og græsset er der kun for kattene, jeg hader at klippe græs smiley

Jeg ved Røde ville elske en katte lem, men jeg hat også kun glas døre, lavenergi glas, så det bliver for dyrt at ændre og ikke kun på grund af ruden men også energi tab.
    Mine elsker at gemme sig under hosta' erne både i solskins og regn, mest Røde han er absolut mere udekat end bimserne de er mere til varme og sol smiley

• #14   20. sep 2013 Fruen, kan desværre ikk hælder cement i, bor til leje og jeg har fliser på terrassen, og dem må jeg ikk fjerne.
    Nej har desværre ingen naboer eller kæreste der kan hjælpe, men finder nok ud af noget, måske min veninde og hendes kæreste har en god idé.

Skal også have fundet en måde at sætte hylderne op så de holder godt, de skal jo kunne holde til en tung kat, den yngste vejer snart 6 kg og skulle komme op på 10 kg ca.

• #16   20. sep 2013 Her er have bord og stole en del af det de bruger, højbedene er de også glade for og en stak med fliser, en hver måde man kan komme op på er et pluds smiley

profilbillede
  • #17   20. sep 2013 Ja det er jeg, men har fået tilladdelse til at sætte det op, og det er bare en halvmur som indrammer terrassen

Kommentér på:
Voliere indretning

Annonce