Løber bort {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har brug for et godt råd
Vi købte for 2 år siden en kat, som faldt godt ind i flokken (vi har 3 katte ialt). Hun var indekat da vi fik hende, og blev så inde/udekat her hjemme.
Til at begynde med gik det fint mellem vores 3 katte, men efter et stykke tid, så begyndte den, mellemste, kat at udvise jaloux overfor hende (og den bærbare).Han var på en tid lidt bange for hende, men var også efter hende, når han kunne komme til det.
I en periode gik min mand hjemme med dårlig ryg, og den allersidste dag før han skulle starte på arbejde igen, gik hun hjemmefra.
Vi satte sedler op og smed sedler ind alle vegne. Og fandt så ud af at hun spiste sammen med byens vildkatte når de blev fodret. MEN hun kom ikke hjem og vi kunne ikke finde hende.
Vi får hende fanget en enkelt gang, hvor hun bryder 2 vindues hasper og en vindues stang op, og stikker så af.
Vi ser hende ikke i 2-3 måneder, men hører igen, via vores sedler, at hun er levende og har det godt.
Her i sommerferien fanger vi hende igen, og lover os selv, at hvis hun ikke vil være hjemme hos os, så må vi (for kattens skyld) finde et nyt hjem til hende.
Det finder vi, men da hun efter 3 uger indendørs bliver lukket ud, så smutter hun afsted og er væk i 3 dage, hvorefter at vi bliver ringet op, og får at vide, hvor hun er (sjovt nok også hos en der foder vildkatte).
Hun er en rigtig klog kat, finder hurtigt løsninger. Hun er en kælen kat, der elsker at putte hos en om natten. Hun er en aktiv kat, der kan drive en til vanvid, hvis hun ikke bliver stimuleret nok
MEN hvad pokker gør jeg, for enden af det kan blive at jeg må hente hende hjem igen, hvis hun også stikker af der, hvor hun bor nu ??
Mit spørgsmål er så, skal jeg bare affinde mig med, at hun stikker af igen, og "vælger" "vildkatte" livet ?? Og er der virkelig katte, der vælger det, når de kan hygge hjemme ??
Hvordan pokker får jeg hende til at bliver/komme hjem igen??
Vi har haft flere katte, men har aldrig før oplevet at en kat tager sådant et "valg" ??
Hilsen GItte
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
sep 2013
Men hun fortsætter jo også med at smutte, selv om vores anden kat, ikke er der. Men det er nok som du skriver selvstændigheds generne det gør det
Tak
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jamen så er du blot nød til at affinde dig med at hun smutter når det passer hende, hvis hun har frihedstrang så kan du ikke stoppe det, det ville være synd at spærre hende inde, så du må få det bedste ud af din situation og slå dig til tåls for den opmærksomhed du får fra hende når det passer hende
sep 2013
Det er nok nærmere mig der har problemet end hende, det må jeg sande. Jeg har det sådan at hun er min kat og dermed mit ansvar. Og det er lidt svært at håndtere dette ansvar, samtidig med at hun er fraværende smiler
Løber bort