{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Hvad bruges dette bur til? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Jeg sad lige og kiggede lidt rundt på Ebay, da jeg fandt dette.
Hvad i alverden er meningen med et sådant bur, er der nogen der kan forklare mig det?

http://www.ebay.com/itm/IRIS-3-Tier-Plastic-Pet-Cat-Cage-Yellow-PC-813-/400540212514?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5d420e9d22

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad bruges dette bur til?
  • #2   6. sep 2013 Til hoaders og til mishandling af katte.... Det er mine bud :-\

• #3   6. sep 2013 Jeg blev så forarget over at se det!
    Kendte ingenting til den slags. smiley

• #4   6. sep 2013 De burde forbydes smiley katte er ikke bur dyr under nogen omstændigheder.

• #5   6. sep 2013 Sidder og tænker "sikke et lækkert bur til rotter eller fritter hvis tremmerne ikke var så brede"..

• #6   6. sep 2013 Super bur til chinchillaer og lignende (hvis det ikke var for plastic, og lidt for store 'huller'). Men til katte? Nej, nej, nej. Bare tanken... Hvordan får man da bare sådan en absurd ide???

• #9   6. sep 2013 Jeg ved, at nogle opdrættere af langhårede hunde har deres hvalpe og voksne hunde isoleret i hvert sit bur. De må nemlig ikke lege med hinanden for ikke at ødelægge pelsen.

Om katteopdrættere gør det samme, ved jeg ikke. Jeg er ikke selv stødt på nogen, der gør det.

• #11   6. sep 2013 Selv på Internater har kattene mere plads. Suk

• #12   6. sep 2013 Hvad er "hoaders"?

Har ikke hørt om folk med langhårshunde som holder dem adskilt - adrk hvis nogen virkelig gør det smiley

Jeg troede det måske var et fancy udstillingsbur lige da jeg åbnede linket, - hvorfor ha' dyr hvis man ikke gider dem smiley

• #13   6. sep 2013 "Hoarders" engelsk ord for folk med samlermani.
    Hoarding kan også betyde ophobning.

Har set et par afsnit med ham der kattehviskeren(ligner en rocker med sit underlige skæg lol) og han har allerede mødt mange som mener at de skal have en kat der ikke skal bruge hverken kradsetræ eller bakke for sådan nogle ting ser jo ikke pæne ud i hjemmet. og fyyyy haaa katten fælder jo! det må den ikke på møblerne....

Så kunne snildt se sådan nogle mennesker tage skridtet videre og installere katten i sådan et papegøje bur....

• #14   6. sep 2013 Nå nå Sasha.. Mr. Galaxy får da omvendt de fleste :D..

• #16   6. sep 2013 De er kun få år siden, jeg første gang stødte på det med hund i bur :-O. Det var noget jeg læste i en amerikansk krimi. Var helt desorienteret over, hvad pokker det var, der foregik i den krimi, da "heltinden" beklagede overfor sin hund, at den skulle i bur. Det var ligesom underforstået, at det var den "jo nødt til", når den skulle være alene hjemme.Jeg fattede hat :-S
    Siden da har jeg læst en del med på hundegalleri, og det er åbenbart ret almindeligt at have sin hund i bur 8 timer hver dag. smiley
    Jeg fatter stadig hat. :-S

• #17   7. sep 2013 Mr galaxy er rocker (rockmusiker) smiley

Folk er sære og mærkelige og tænker sære og mærkelige tanker og gør sære og mærkelige ting!

Beklager fremmedsprog (hoarders) jeg kunne bare ikke huske det danske ord/udtryk for et smiley

• #18   7. sep 2013 Altså helt ærligt!! Ikke een seriøs registreret dansk katteopdrætter kunne finde på at spærre sine katte eller kilinger inde i et sådan burarrangement!!! Og skulle en enkelt få en sådan ide burde vewdkommende meldes til deres klub!!! eller Felis Danica!

• #19   7. sep 2013 Såmænd kan de så Gitte S.
    Jeg var i sin tid bekendt med, at en perseropdrætter havde sine voksne katte (mange) på et værelse med udstillingsbure, tilmed i etager.

Og lur mig, om det ikke stadig finder sted - Også at nogle opdrættere/især udstillere af sorte katte har deres katte i ret mørke rum. De kommer heller ikke uden for i solen for at undgå, at den sorte farve får et rødt skær.

• #21   7. sep 2013 Mega: Det er jo helt forfærdelig hvis katte holdes på den måde!

• #22   7. sep 2013 Synes det er forkasteligt - jeg er heldigvis aldrig stødt på nogle perseropdrættere der holder katte sådan, men kender jo ikke alle.. Men må indrømme, at jeg har svært ved at tro det.

• #23   7. sep 2013 Men ja, nogle med hunde gør det når de ikke er hjemme. Jeg var engang nabo til en familie med en hund som sad i et bur hele dagen, når de ikke var hjemme. Den sad og hylede altid når den var alene - det var simpelthen hjerteskærende at høre på smiley

• #25   7. sep 2013 Jeg kan se en ting det måske kunne bruges til, hvis det blev ændret lidt og var lidt støre, som udgang til have/ altan hvis man ikke kan indhegne! Og selvfølgelig skal det være muligt for katten, at gå ind igen???

• #26   8. sep 2013 Mega **Også at nogle opdrættere/især udstillere af sorte katte har deres katte i ret mørke rum. De kommer heller ikke uden for i solen for at undgå, at den sorte farve får et rødt skær.**

:-S Endnu engang overgår virkeligheden min ellers så livlige fantasi.

Men tak for tippet smiley , Nu er det slut for Bruno at komme i haven i solskinsvejr smiley

profilbillede
  • #27   8. sep 2013 Ja den svedne sorte farve er da helt naturligt smiley jeg har godt hørt den ikke er ønskelig på udstilling, og det er vist ikke alle sorte katte som falmer?

Den ene af min datters katte var helt sort og falmede, den sorte med hvid som hun har nu er ikke falmet, sjovt nok var den første helt totalt indekat og kikkede bare ud af vinduerne, hvor Angel er ude i haven hver dag uden at falme?? Undre mig lidt men ville ikke holde en kat fra solen, for at være kuld sort smiley

• #28   8. sep 2013 Bjarne er nu også ganske sort året rundt, og det er sandelig ikke fordi han ikke tager solbad smiley .

Nå, men jeg er da godt nok rystet over, at nogen kan finde på at holde katte i mørke rum pga. pelsfarven. Sørgeligt smiley

• #29   8. sep 2013 Jeg har en veninde der købte sin puddel (ved godt at det er OT på KG), men der havde opdrætter erstattet køkkenlågerne med trådnet, så de boede i skabe.

Er der noget at sige til at det er en problemhund??

• #30   8. sep 2013 Ja sådan et sted ville jeg ikke købe hund smiley

Min datter har også købe et sted jeg ikke syntes er helt ok, der er godt og vel 40 små hund, opdrætter siger hun ikke bruger bure, men er nu ikke helt sikker smiley
    Siden min datter købte har hun haft 17-18 kuld, det vil sige på ca 1 1/2 år, ja han har også adfærdsbehandler på, måske er datteren ikke perfekt, men meget havde han med i bagagen.

• #31   8. sep 2013 Hov hov, vi er faktisk nogen som har hunde og bure - uden at ha' problemhunde eller burhunde 24/7 smiley Men ja, der er nogle som ikke forstår at opføre sig pænt overfor dyrene...

Jette L: Har faktisk desværre været et lignende sted, de gik tydeligvis efter de populære racer og skamavlede på revl og krat og pralede faktisk af at naboerne klagede over dem, jeg så minimum 20+ små hunde og nej, de boede ikke i bure, men sgu lige før bure havde været bedre for dem.

• #32   9. sep 2013 jeg så sådan bure i animal planet med 2 cokkerspanier hvert bur

• #33   9. sep 2013 Ja og når det så er en rase ren, DKK hvalp smiley fatter ikke der ikke er mere kontrol, DKK må jo vide alt ikke er ok når man har ikke mindre end 18 hunde( langhårede) med på en udstilling,, men tror så at en del af fidusen er, at en del af hundene står i hendes børns navne.

• #34   9. sep 2013 Jeg kunne forestille mig det er sådanne bure dyrlæger og internater bruger (I isolationsstederne)

• #35   9. sep 2013 Jeg kunne godt forestille mig at burene ville være smarte til internater og sådan, hvis de var større. det er godt nok ikke meget plads for en kat.

• #36   9. sep 2013 Det er jo et 3 etagers.. Det dyrlæger og internater bruger er oftes kun 1 etage, så jeg vil tro der faktisk er mere plads i det der.. Plus de kan komme op i højden

• #37   9. sep 2013 Min dyrlæge har meget større "opvågningsbure" - og overvågningsbure. Så jeg synes det ser småt ud. smiley Men ja, det er nok okay i forhold til den slags.. Men at have en kat sådan hele dens liv... FØJ.

• #38   9. sep 2013 Dyrlægens bure er ikke store i mine øjne, men de er kun beregnet på syge dyr og helst kun i kort tid, og et lille bur i den situation kan give tryghed specielt hvis de hænger noget op i fronten så det bliver mere hule agtigt.

Dem jeg har set hos dyrlæger, har alle været i stål over det hele, så kan de holdes klinisk rene.

• #39   10. sep 2013 At dyrlægen ikke har store bure kan jeg ikke se et problerm i. Oftest vil syge dyr føle sig mere trygge i at være i deres egen lille hule = lille bur - i alt fald katte har det typisk sådan.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #40   15. sep 2013 Hvis I ser bur-hunde eller bur-katte så forsøg at fotografere de "smukke dyr, så I kan vise dem derhjemme dem". Sørg for at burene og deres indhold ses tydeligt og helst sammen med sælgeren/ejeren.

Kontakt så politiet, anmeld for overtrædelse af reglerne for handel med hunde/katte. Se gerne på FVST.Dk om reglerne: KLik på Gå til Leksikon nederst til højre på hjemmesidens forside. 'Der er mange flere oplysninger, men her er det første, der kommer frem, når man skriver "handel med hunde":

" LEKSIKON
    Hundeopdræt og -salg, hundepension og -internat
    Virksomheder der driver erhvervsmæssig handel med hunde, opdræt af hunde, drift af hundepensioner eller hundeinternater skal godkendes af Fødevarestyrelsen.
    ContentTop
    Erhvervsmæssig handel med hunde er; erhvervelse af hunde med videresalg for øje, og ved erhvervsmæssig opdræt af hunde forstås opdræt, hvor der med anvendelse af tre eller flere avlstæver avles tre eller flere kuld hvalpe årligt.

Hundepensioner og hundeinternater, hvor der holdes mindre end fire hunde ad gangen er ikke omfattet af reglerne.

Ansøgning om tilladelse til at drive virksomhed med hundeAnsøgning om tilladelse til at drive virksomhed sendes til den lokale fødevareenhed og skal omfatte oplysninger om det største antal hunde i virksomheden, samt om placeringen og konstruktionen af virksomhedens bygninger og lokaler.

Med ansøgningen skal også følge en oversigtsplan, der angiver placeringen af virksomhedens enkelte dele, samt målfaste tegninger af bygninger og lokaler.
    Fødevarestyrelsen besigtiger virksomheden i forbindelse med behandlingen af ansøgningen.

Udvidelse eller væsentlig ombygning af virksomheden må ikke finde sted uden Fødevarestyrelsens godkendelse.

Der skal være tilknyttet en dyrlæge til virksomheden, og virksomheden skal foranledige at dyrlægen tilser hundeholdet mindst fire gange årligt. Navnet på den tilsynsførende dyrlæge skal oplyses til Fødevarestyrelsens fødevareenhed.

Eksisterende virksomheder, som tidligere er meddelt godkendelse af politiet, skal registreres hos den lokale fødevareenhed.

Fødevareenheden fører tilsyn med virksomhederne og skal lejlighedsvist foretage eftersyn.

PasningsvejledningerVed erhvervsmæssig handel med og opdræt af hunde samt hundepensioner og hundeinternater, skal der pr. 1. januar 2013 ved salg af hunde senest på tidspunktet for aftalens indgåelse, udleveres en skriftlig pasningsvejledning til køberen om forsvarlig pasning og pleje af hunden.

Pasningsvejledningerne findes på Dansk Kennelklubs hjemmeside.
    Læs pasningsvejledningerne på Dansk Kennelklubs hjemmeside
    Lovstof og reglerBek. nr. 1466 af 12. december "

• #42   17. sep 2013 Jeg håber ikke jeg kende nogle for så ville de få læst og påskrevet smiley

Skal katte spise specialkost er der andre måder, feks kan man sætte en chip lem i en boks, så den eller di katte som skal have fodret kan komme der ind og andre ikke kan.
    Jeg har set billede af en som havde brugt en hyndeboks i træ, en af dem "i tern" med åbne huller, ja det lyder som et bur, men når man selv kan komme og gå er det noget andet.

Kommentér på:
Hvad bruges dette bur til?

Annonce