{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Påstand om vaccination
  • #2   31. aug 2013 Ja jeg synes det er rigtig svært, for nok skal kattene vaccineres men vil jo nødig overvaccinere. Har en ude/indekat og en indekat. Nogen siger Tyson skal vaccineres hvert år, hvor Saga kun skal hvert 3. år - men når Tyson skal hvert år, skal hun vel også? Tænker at han jo kan slæbe sygdomme med hjem, eller kan han ikke smitte når han jævnligt vaccineres?

Jeg er flyttet til ny by for 2 år siden og min nye dyrlæge insisterer på det er hvert år, hvor min gamle dyrlæge siger hvert 3. år.

Dælme svært! Gid de for katten (høhø) ku blive enige!

• #3   31. aug 2013 Jeg tør ikke andet end, at vaccinere som om mine katte var udekatte, for der er mange katte i området, og et par stykker kommer helt op til hegnet omkring haven, og hvem ved om de er vaccineret?? Og de strinter i hæggen så mine drenge kan stå og snuse til det.
    Hvis min dyrlæge siger god for det ville jeg vaccinere mindre, Birk får sin trukket denne gang, så det bliver til foråret i stedet for nu her, for så kan jeg tage både ham og Røde på en gang, det kan være jeg vil tale med dyrlægen om det, for Røde hader jo at komme ud af døren her.
    Mitti vil med tiden blive vaccineret samtidig med de andre, men skal jo lige have grunden lagt først.

• #4   31. aug 2013 Hovedparten af det der vaccineres imod er kattehjem og opdræts = mange katte sammen virus og ses sjældent på udekatte

• #5   31. aug 2013 Jeg vil mene at en vaccine hvert andet år er godt nok og det mener min dyrlæge også, selvfølgelig bor man i et område med mange gårdkatte/ vildtlevende katte som er uvaccinerede og har udekat, så ville jeg klart vaccinere hvert år..

Men ja meningerne er mange og ingen kan med sikkerhed sige hvem der har ret og hvem der ikke har det..

• #9   31. aug 2013 Uuuu det giver så stor usikkerhed smiley

Dine katte som er ude hver dag, hvortil og hvor meget er de vaccineret, Felis?

Jeg har kendskab til en med flere katte som har kattesyge lige nu, og de er da passet efter alle forskrifter, og de kommer kun i løbegård. Så jo man bliver usikker på hvad der er bedst smiley

• #10   31. aug 2013 Vi har valgt at følge dyrlægens råd, og får vaccineret en gang om året. Hun er også udekat

• #11   31. aug 2013 "Vi har valgt at følge dyrlægens råd, og får vaccineret en gang om året. Hun er også udekat "

Hovedparten af det der vaccineres for har udekatte normalt ikke. Kattesyge vaccinen holder mindst 7 år på en fuldt vaccineret kat.

Leukæmi holder kun 1 år - og den bør udekatte i risikoområde ha'

• #12   31. aug 2013 Ved ikke om det holder stik, men vi bor i Ølgod i Jylland, og nogen mener det er mere tendens til leukæmi i Jylland . Vores blev først vaccineret som 14 uger, og fik dermed kun 1 vaccine som killing

• #13   31. aug 2013 Forkert.. De skal vaccineres flere gange som voksen.. Hvis de er udekatte eller udstillingskatte skal de min. 1 gang om året

Hvis ikke kan man vente 2-3 år alt efter vaccinen

• #15   31. aug 2013 Jeg vacc. kun killinger og hvalpe, samt hunde som skal stilles til div. Mine katte løber frit...Jeg er opmærksom på et evnt. ændret smittetryk, vis der lige pludseklig var menge tilfælde af div. smitsomme sygdomme...
    Men det har jeg så aldrig oplevet..Kun med ræveskab...
    Men dyrlægerne skal jo tjene penge såå. Tror de lever højt på katte og hundeejeres angst for at miste.

• #17   31. aug 2013 Korrekt vaccineprogram: 12 og 16 og året efter

er det gjort er holdbarheden for det en normal vaccine indeholder følgende:

* Kattesyge: 5-7 år afhængig om det er levende svækket eller dræbt vaccine
    * Herpes: 5 år
    * Calici: 5 år

Specielle vacciner (kan være i en standardvaccine)
    Leukæmi: 1 år
    Chlamydophila: 1 år max - nok nærmere ½ år
    Rabies: Givet før 1 år gammel 1 år - efter 3 år. Nogen rabiesvacciner holder kun et år - og der er forskel på hvor længe de holder i forskellige lande

Det er der forsket i - så hvad man mener og tror og nogen anbefaler kan ikke bruges.

Jo mere er altså ikke bedre, tværtimod. Jo mere der proppes i katten samtidig jo hårdere belastes dens immunsystem

Dette er ikke brugbart ved udstillinger og rejse .- der skal bestemmelserne overholdes

* markeret er nødvendig vaccine - alt andet er efter forhold

• #18   31. aug 2013 Og ja Felis, det er korrekt forstået at kattesyge kan lagre proteiner i nyrerne.

Der findes pt kun én vaccine uden kattesyge på det danske marked: PUREVAX RC, den dækker Herpes og Calici

• #19   31. aug 2013 Puhh man bliver helt rundforvirret med al den her nye forskning, men kan sådan set se at min søster har gjort rigtigt i ikke at vaccinere sine katte andet end med de 3 første vacciner, hendes katte er indekatte med udgang i sele, de 2 tidligere katte hun havde blev henholdsvis 14 og 17 år og nu har hun 2 der er 4 år..

Men det med at dyrlæger bare siger at kattene skal vaccineres, det passer heldigvis ikke på alle dyrlæger, det var netop min søsters dyrlæge der sagde til hende at når de var indekatte så han ingen grund til vaccinering, og min egen dyrlæge mener heller ikke det er nødvendigt hvert år, men nu siger i jo sådan set at efter de 3 første vacciner så er det egentligt ikke nødvendigt mere, hmm det giver lidt at tænke over..

• #21   31. aug 2013 Den sidste af basis killinge vaccinerne skal ligge ved eller efter 16 uger. Ved 16 uger ved man der ikke længere er maternelle antistoffer fra moderen der kan blokere for vaccinens effekt

• #22   31. aug 2013 Felis - Jeg er ikke helt med på din kritik af mit indlæg.. Man kan jo ikke udstille hvis man ikke vaccinere dem..

• #23   31. aug 2013 På det tidspunkt var vi ikke opmærksom på det, og fik intet at vide af den dyrlæge der var der på det tidspunkt, at vi skulle komme igen

• #24   31. aug 2013 Altså på at det skulle gøres igen

• #26   31. aug 2013 Jeg må have fortalt min datter hun ikke skal have dårlig samvittighed over, at Angel ikke fik vaccine sidste år, bare hun er sund og rask smiley
    Hvad pokker siger dyrlægen så til jeg, når katten skal til undersøgelse og i ikke skal have dem vaccineret smiley
    Jeg har jo altid fået de der indkaldelser, selv fra den dyrlæge som aflivede mine 2 bimser for ca 5 år siden, ja han sendte jo også en indkaldelse til dem året efter smiley og dem jeg har nu gør jo også, jeg vil også gerne have det årlige eftersyn, men feks Røde ville blive glad hvis han ikke skulle af sted, og jeg kunne undgå hans stres mave i hele boksen smiley

• #27   31. aug 2013 Trods det at jeg, i samråd med dyrlægen, kun vaccinerer hvert andet år (og kattesyge undlader jeg nok helt fremover), får jeg også indkaldelse til sundhedstjek hvert år, hvor der står noget med: "for at din kat kan være konstant beskyttet mod ... ... blablabla... bør revaccinering ske inden... ".
    Pjat, når dyrlægen udmærket ved, at det er unødvendigt at vaccinere hvert år. :-S

Og uhensigtsmæssigt at der kræves årlig vaccination ved sundhedsforsikringer og pensionsophold. Jeg får forhåbentlig aldrig brug for akut kattepension, for vil da ikke overvaccinere og risikere at skade mine kattes nyrer og hvad der ellers kan være af uønskede virkninger.

Og hvad angår udstilling, så kan man da undlade at slæbe kat med til det. smiley

• #28   31. aug 2013 ej jeg vil altså lige tage en snak med vores dyrlæge. Tilde er forsikret ved dyrekassen, og de har sagt ok til hver andet år, hvis dyrlægen siger god for det. Hun er lige vaccineret den anden dag, og det får jeg det da helt skidt med nu. Hun er vaccineret i august 10-11-12-og 13 nu

• #29   31. aug 2013 Hummm jeg må da lige kikke på dyrekassen også!

Hvordan kan de nu også vide, at katten er vaccineret? De dækker jo ikke, så den regning får de jo ikke, medmindre det er sammen med noget andet!

• #30   31. aug 2013 Jeg ved heller ikke lige hvordan det foregår, om de overhovedet tjekker op på det, hvis man af en eller anden grund får brug for sin forsikring. For der kan jo ske mange ting med katten, som intet har at gøre med om den er vaccineret eller ej

• #31   31. aug 2013 Man kan som alternativ til vaccinen få taget en titer test, som viser antistof indholdet i blodet.

Er det fint springer man vaccinen over, er det ikke vaccinerer man.
    Det burde godkendes også af forsikrings-selskaberne.

Selvom man ikke vaccinerer årligt, bør man alligevel gå til check og få katten undersøgt

'Rygterne' stammer fra den nye bog "Giv din hund og kat et sundt liv"

(link fjernet)

• #32   31. aug 2013 Den bog er interessant, den tror jeg, jeg skal have, man kan jo altid lære nyt!

• #34   2. sep 2013 Det tror jeg ikke smiley det er vist kun den lokale dyrlæge der ved det smiley

• #35   2. sep 2013 Jeg tror heller ikke, men dem der har størst mulighed for indsamling af data på landsplan er måske KV (eller IK).

Jeg mener KV har haft offentlig gjort oplysniger om FeLV udbredelse for nogle år siden, måske man kan høre der.

Og er der nogen der får fat i info, er jeg meget interesseret

smiley

• #36   2. sep 2013 (link fjernet)

Biblioteket burde kunne skaffe tidsskriftet - men det er fra 1994 og af: Stig Feldballe, Annette Flagstad og Tom Schantz Kristensen

• #37   6. sep 2013 Hiver lige den her frem igen smiley

Mitti fik sin anden grund vaccine i mandags, han har både ved første og anden vaccine haft reaktion på den.
    Denne gang (hos mig) i mandags, var han træt hele dagen, havde tynd mave om aftenen og hans venstre øje blev rødt langs øjenlåget og lidt sorte skorper.
    Han har det fint ellers, men stadig er hans øje ikke helt ok, stadig lidt skorper og mindre rødmen.
    Jeg har Taliban med dyrlægen både tirsdag og nu i dag, og det er vaccinen! Og fordi han reagerede første gang også reagere han mere denne gang, så vi fik en længere snak om fremtidig vaccination af mine katte, og hun ville sætte sig grundigt ind i det, så alle mine katte kun skal vaccineres ved behov og ellers det årlige eftersyn.

profilbillede
  • #38   6. sep 2013 Talt med smiley ikke Taliban skørt det lige smutter syntes ellers jeg læser igennem inder jeg opretter :((

• #39   6. sep 2013 Jette foreslog dyrlægen ikke en anden vaccine? Mit gæt er der er vaccineret med Fel-o-vax.

• #40   6. sep 2013 Nej det er pure vax, er ikke sikker på jeg staver det rigtigt smiley men Mitti ligger på min mave så jeg kan ikke tjekke, det er en nyrere vaccine som mine katte har fået de seneste år, den du nævner fik Birk da han var killing.

Vi har aftalt, at hun skal sætte sig grundigt ind i de nye tiltag, så vi kan tale om det før det er tid til års eftersyn på de store i marts, hun sagde selv hun ikke var helt inde i det og gerne ville tjekke det, bla hvor længe de forskellige vacciner virkede.

Jeg forventer der skal tages prøver før det besluttes hvornår de skal vaccineres, og er parat til læge skifte hvis vi ikke kan blive enige, for forsikringen kræver jo, at de er vaccineret efter dyrlægens anvisninger, ikke en gang om året smiley

Kommentér på:
Påstand om vaccination

Annonce