Hittekillinger {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
En lille positiv opslag her,, jeg og min familie blev kontaktede af en bekendt af familien her D.16/6-2013 telefonisk ang. At hun havde fundet en lille killing, hun ville spørge os om vi kunne tage den da hun selv havde en kat på 12 år som ikke ville acceptere den lille, jeg spurgte ind til hvor gammel hun ville skyde på at den lille mis var, hun ville skyde på at hun var ca.4 uger gammel og hun fortalte at den lille mis havde siddet nede foran deres blok og kaldte på sin mor, men ingen missemor kom, vores bekendt ringede til Inges katte hjem osv. for at høre hvad hun skulle stille op med den lille mis der sad der og græd sådan, hun fik af vide at hun ikke måtte fjerne killingen før efter 7 timer da missemor kunne være ude og finde føde,, langt efter der var gået 7 timer og den lille killing stadigvæk var sammen sted og det begyndte at regne hentede hun den lille killing op, og igen kontaktede hun Inges katte hjem for at fortælle at hun havde hentede killingen og om de kunne hjælpe den, den besked hun fik var at de godt kunne tage den ind men for at aflive den andet kunne de ikke gøre, og samme besked fik hun alle andre steder også, jeg sagde at hun måtte kommemed hende så måtte jeg se hvad jeg kunne gøre, da hun kom samme dag og jeg så den lille stakkel der bare gav miav lyde fra sig og dermed også var rigtig udmattede, jeg fik i en fat i noget Royal Canin Babycat mælk på Københavns Dyrehospital, og hjem og lave flaske til den lille mis, og dagen efter ringede jeg til vores Dyrlæge og fortalte at denne lille mis havde jeg taget til mig om jeg kunne få en tid med det samme til et tjek af hende, det fik jeg og hun var så fin sagde han og hun vejet 410 g så hendes alder på 4 uger kunne godt passe og jeg fik ormekur i pasta form og fik af vide hvor meget hun måtte få en gang om ugen, vi tog hjem igen og forsatte med at passe og pleje denne lille skønhed og det var rigtig hyggeligt det syntes mine store piger også, men så D.19/6-2013 fik jeg en sms hvor på der stod( DU TROR DER ER LØGN VI HAR FUNDET EN LILLING MERE og det var en lille dreng, og jeg svaret ok så må du komme med den og det sagde jeg flere gange, og hun svarede tilbage til mig at det var hendes veninde der så den sidde foran opgangen og havde taget den til sig, og de havde lige været ved dyrlægen med den, desværre fik den lille mis der en rigtig dårlig behandling for den unge kvinde som havde taget den havde en lille dreng på ca2 år som ikke ville lade ham være så hun satte et hunde bur ude på altanden hvor den kunne være, og igen blev jeg ved at det nok ville være bedst at den lille dreng kom her men det ville hun ikke, men der går dog 5 dage og jeg blev ringede op af vores bekendt som siger jeg har snakket med hende der har drengen og hun fortæller at drengen ikke vil spise eller noget, mit svar var rent ud at enten kom han her eller også måtte de gå til dyrlægen med ham og få aflivet ham, ja det var meget hårde ord men det hjalp til at jeg kunne hente ham med det samme, det gjorde jeg og jeg må sige at jeg blev vred på den unge mor for da jeg så hvordan den lille misse dreng så ud tænkte jeg i et den stakkels overlever ikke, nå men tog ham med hjem alligevel og straks gav jeg ham Babycat mælk for at se om han ville have det, og det ville han i stor stil,og han spiste godt og vi holdte øje med ham hele natten, morgen efter ringede jeg igen til vores dyrlæge og fik en tid med det samme hvor han blev undersøgt og det så ikke godt ud for ham, hans vægt var på 570 g men han var en stor dreng så vægten var ikke hel med for han manglede væske og var en smule undernæret og var meget træt, jeg stod bare der og var så ked af det på den lille mis vegne og min dyrlæge sagde rolig jeg syntes ikke at han skal aflives for han kan godt redes, men du får et arbejde her med ham jeg så på min dyrlæge og sagde top det gør jeg og vi tog hjem igen, mit køkken blev lavet om til katte kravlegård med alt tilbehør katte kurv med bamser i ja det hele så de havde det trygt og godt vi lukkede døråbningen til køkkenet af med en plade så området ikke virkede for stort for dem i starten,, dagene gik og alt gik som det skulle for de to små skønheder og de voksede som de skulle og dyrlægen var indover og følge dem hen ad vejen, da de var ca. 9 uger fik de deres første vaccine og sundhedstjekket og begge killinger fik top karakter og vi fik en masse ros for den indsat vi havde lagt i det her.... I dag har begge vores hitte killinger fået et dejligt hjem hos mennesker der vil give dem masser af kærlighed og passe godt på dem... så her siger vi stort tak til Pia. P og Helle.B som har taget disse to små skønne killinger til sig.....
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 70
så jeg har taget mit ansvar i dette her og hver en krone til dyrlæge regninger har jeg selv stået for.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Rolig nu
TS har reageret ud fra empati ,og ment at have gjort det rigtige.
Er det virkeligt nødvendigt med så hårde ord ?
Ninna du prøver at hjælpe ,hatten af for det
okt 2007
jeg vil lige minde dig om at jeg ikke har givet killingerne videre før de var 12 uger, og det næste er at jeg vil dermed blæse på hvad du arbejder med, jeg har gjort mit for at hjælpe de killinger og da jeg har en dyrlæge som har en mor der selv avler for race katte forhørte jeg mig ved dyrlægen om jeg gjorde noget ulovligt nå ingen internater vil tage dem, jeg har endda en veninde ser sidder i bestyrrelsen dyrepoliti.nu og hun ved det også at de killinger var her, og ved godt hvad man må eller ej.. plus at da jeg fik misse drengen var han sådan set udsat for mishandling og reagere jeg ikke på det er jeg medskyldig.
Jeg vil meget gerne bede dig finde de § som understreger hvad der er ulovligt og lovligt omkring HITTE killinger og ikke bare killinger for det står der ikke noget om tror du skal til at stoppe med at belærer mig for jeg kan ikke bruge dine angreb til en hylende fis både vores dyrelæge og sygeplejersken hos dyrelægen tager også imod hitte killinger som mennesker har efterladt så hvor er det forbudte i at hjælpe dyr.. FIND PARAGRAFFERNE til mig sort på¨hvidt og link til følge tak inden du svare her
okt 2007
hvordan kan du udtale dig om det, du ved ikke om killingerne er kommet ud til mennesker jeg kender vel, og jeg er sådan set ligeglad med jeres meninger, jeg har gjort mit for at hjælpe to liv og tro mig jeg ville gøre det igen, der er ikke nogen der får mig til at tage livet at et dyr hvis det ikke er hårdt medtaget af sygdom osv. der gør at dyret skal aflives...
okt 2007
aug 2012
Empati eller ej, så er det ulovligt ...
.
Jeg vælger empati
ud fra empati - afliver din oldemor .....
Du bevæger dig over i medlidenhedsdrab
Dobbelmoral .forklar venligst nærmere
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Joeh, det kan man ; -) .
Ikke at jeg gør det i dette tilfælde (har ikke orket at læse det lange indlæg pga. manglende tegn og linjeskift), men jeg kan desværre forstå, at killingerne er skilt fra hinanden før 12-ugers alderen - og dét er altså no go! Kan man ikke gennemføre opgaven til ende, skal man lade være med overhovedet at begynde.
dec 2006
okt 2007
Ja de var 12 uger da de kom til nyt hjem, jeg vil sige at jeg har fra dag et af prøvet af gøre mit for at få hjælp til de små killinger,,, da jeg slog et emne op her på kattegalleri at killing søgte misse mor var Felis der lyn hurtigt med tekst om at hun ikke troede på det ene eller det andet, nej for hun tror kun på sig selv og det er ikke første gang at hun nedgør mennesker her inde hun kan kun se at folk gør alt forkert, og hendes meninger er åbenbart dem der tæller, men nu er jeg ikke en lille pige på 14 år , jeg er gammel nok til at tage ansvar for mine handlinger og står inde for dem...
dec 2006
aug 2012
Hvor har du dog det fra ?
Tit og ofte deler jeg Felis mening,men ikke i dette tilfælde
Forskellige holdninger komme jo til udtryk.
okt 2007
jeg siger tak for det indlæg du lige smed ind her lang om længe er der sgu en som kan finde ud af at komme med fuld forklaring på det hele om hitte killinger ,og jeg har fuld forståelse for det der er skrevet, men vi kan jo ikke lave det om og jeg må sige at jeg forsøgte jo at få broren hjem med det samme så de havde hinanden da jeg fik af vide at han var blevet fundet, men der gik 5 dage før den unge kvinde fandt ud af at hun ikke magtede det, jeg vil nu endnu engang sige at vores dyrlæge har fulgt dem hele vejen, mine voksne katte har dermed været godt til de to små vi tog ind, og de kunne godt finde ud af at sætte dem på plads osv. killingerne har som sagt fået top karakter fra vores dyrlæge da de var nede og få deres vaccine og sundheds tjek og vi har sørget for at det er ansvarlige mennesker der har fået dem og vi har kontakt til begge familier...
aug 2012
Vi får snart ondt i maven af alle de
okt 2007
jeg har set det flere gange hvordan hun nedgør andre her på KG og måden hun fare op på fordi man ikke har sammen mening som hun selv har..
okt 2007
Nej det er de ikke og de er over 12 uger nu og det går fint med dem begge,,, og har været inde og læse på Inges kattehjem.dk og efter hvad jeg kan læse mig til ang. variation af killinger har jeg overholdt det der skulle til her i hjemmet, og de hjem de er i, idag har haft katte før så jeg er ikke bekymret overhovedet.
okt 2007
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
En hittekilling som denne BEHØVER ikke at få adfærdsproblemer og slet ikke hvis den har voksenkattekontakt
aug 2012
Prøver med et bud
At skælde og smælde hjælper intet,TS og andre handler i god tro...
Kan godt blive enige om at aflivning måske er det bedste.
Men men
Hvis vi vil beholde et seriøst forum hvor alle har ret til at deltage ,må vi finde os i at de samme spørgsmål dukker op igen og igen ,vi behøver absolut ikke tale ned til folk ,.......
Heller ikke når
Det er meget følelses ladet. ,!
Er det bedre når vi mister debattører ?
At folk ikke tør spørger ,?
At Kg S ry bliver endnu dårligere ,så de der sletter indlæg pga et forkert svar i henhold til
deres opfattelse, bliver bestyrket i at os på Kg er .....beeeep....
Når jeg tolker på TS indlæg ,får jeg det ud af det, jeg kan se hun virkelig har prøvet også med fagfolk
Marianne
Ingen grund til at fortælle at vi der ikke er enige røg af i svinget ?
Eller ?
Vi har alle lov til at deltage ,meget groft at sige de der ikke deler mening ikke er katte elskere
Øv
dec 2006
--------------------------------------------------------------------------------------------------
**Hej Alle.
En lille positiv opslag her.
Jeg og min familie blev kontaktede af en bekendt af familien her D.16/6-2013 telefonisk ang. at hun havde fundet en lille killing. Hun ville spørge os, om vi kunne tage den, da hun selv havde en kat på 12 år, som ikke ville acceptere den lille.
Jeg spurgte ind til hvor gammel hun ville skyde på at den lille mis var. Hun ville skyde på at hun var ca.4 uger gammel, og hun fortalte at den lille mis havde siddet nede foran deres blok og kaldte på sin mor, men ingen missemor kom.
Vores bekendt ringede til Inges katte hjem osv. for at høre hvad hun skulle stille op med den lille mis der sad der og græd sådan. Hun fik af vide at hun ikke måtte fjerne killingen før efter 7 timer da missemor kunne være ude og finde føde.
Langt efter der var gået 7 timer og den lille killing stadigvæk var sammen sted og det begyndte at regne hentede hun den lille killing op, og igen kontaktede hun Inges katte hjem for at fortælle at hun havde hentede killingen og om de kunne hjælpe den.
Den besked hun fik var at de godt kunne tage den ind men for at aflive den - andet kunne de ikke gøre. Samme besked fik hun alle andre steder også.
Jeg sagde at hun måtte komme med hende, så måtte jeg se hvad jeg kunne gøre.
Da hun kom samme dag og jeg så den lille stakkel der bare gav miav lyde fra sig og dermed også var rigtig udmattede. Jeg fik i en fat i noget Royal Canin Babycat mælk på Københavns Dyrehospital, og hjem og lave flaske til den lille mis.
Og dagen efter ringede jeg til vores Dyrlæge og fortalte at denne lille mis havde jeg taget til mig om jeg kunne få en tid med det samme til et tjek af hende. Det fik jeg og hun var så fin sagde han og hun vejet 410 g så hendes alder på 4 uger kunne godt passe. Og jeg fik ormekur i pasta form og fik af vide hvor meget hun måtte få en gang om ugen.
Vi tog hjem igen og forsatte med at passe og pleje denne lille skønhed og det var rigtig hyggeligt det syntes mine store piger også, men så D.19/6-2013 fik jeg en sms hvor på der stod( DU TROR DER ER LØGN VI HAR FUNDET EN LILLING MERE og det var en lille dreng. Og jeg svaret ok så må du komme med den og det sagde jeg flere gange, og hun svarede tilbage til mig at det var hendes veninde der så den sidde foran opgangen og havde taget den til sig, og de havde lige været ved dyrlægen med den.
Desværre fik den lille mis der en rigtig dårlig behandling for den unge kvinde som havde taget den havde en lille dreng på ca2 år som ikke ville lade ham være, så hun satte et hunde bur ude på altanden hvor den kunne være. Og igen blev jeg ved at det nok ville være bedst at den lille dreng kom her, men det ville hun ikke.
Men der går dog 5 dage og jeg blev ringede op af vores bekendt som siger jeg har snakket med hende der har drengen og hun fortæller at drengen ikke vil spise eller noget. Mit svar var rent ud at enten kom han her eller også måtte de gå til dyrlægen med ham og få aflivet ham. Ja det var meget hårde ord men det hjalp til at jeg kunne hente ham med det samme. Det gjorde jeg og jeg må sige at jeg blev vred på den unge mor for da jeg så hvordan den lille misse dreng så ud tænkte jeg i et den stakkels overlever ikke.
Nå men tog ham med hjem alligevel, og straks gav jeg ham Babycat mælk for at se om han ville have det, og det ville han i stor stil. Og han spiste godt og vi holdte øje med ham hele natten.
Morgen efter ringede jeg igen til vores dyrlæge og fik en tid med det samme hvor han blev undersøgt og det så ikke godt ud for ham. Hans vægt var på 570 g men han var en stor dreng så vægten var ikke hel med for han manglede væske og var en smule undernæret og var meget træt. Jeg stod bare der og var så ked af det på den lille mis vegne og min dyrlæge sagde: Rolig, jeg syntes ikke at han skal aflives for han kan godt redes, men du får et arbejde her med ham.
Jeg så på min dyrlæge og sagde top det gør jeg og vi tog hjem igen.
Mit køkken blev lavet om til katte kravlegård med alt tilbehør katte kurv med bamser i ja det hele så de havde det trygt og godt. Vi lukkede døråbningen til køkkenet af med en plade så området ikke virkede for stort for dem i starten,,
Dagene gik og alt gik som det skulle for de to små skønheder og de voksede som de skulle og dyrlægen var indover og følge dem hen ad vejen, da de var ca. 9 uger fik de deres første vaccine og sundhedstjekket, og begge killinger fik top karakter og vi fik en masse ros for den indsat vi havde lagt i det her....
I dag har begge vores hitte killinger fået et dejligt hjem hos mennesker der vil give dem masser af kærlighed og passe godt på dem... så her siger vi stort tak til Pia. P og Helle.B som har taget disse to små skønne killinger til sig.....**
--------------------------------------------------------------------------------------
Nå, det hjalp (lader det lige stå, hvis andre kunne finde det nyttigt).
Inges Kattehjem var kontaktet, dyrlægen har været med undervejs, killing 2 blev reddet fra et skrækkeligt sted, og jeg fornemmer, at der har der været hjerte med i projektet. Nej, jeg ser ingen grund til, at Ninna skal revses.
Håber de to misser får mange gode år i deres nye hjem.
aug 2012
Dejlig historie
Hvis killingerne viser sig at blive dejlige katte ,selvom de ingen mor har haft ,så ser jeg igennem fingrene med det ..
Verden er ikke kun sort eller hvid
Felis
Trist at man bedømmes som faldet af i svinget eller ikke katteelsker ,er respekten for os der ikke deler mening bare væk ????
Alle her i denne tråd vil kun katten det bedste.....
dec 2006
dec 2006
aug 2012
Er godt klar over at en anden TS blev personlig
Rettet mod dig Felis det er der ingen her der respektere
Og det tydelig gjorde jeg også i omtalte tråd.
Netop fordi jeg respektere dig
Ups Tinka
Var lidt hurtig tø hø
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
aug 2012
Denne historie er noget anderledes.......
Og gider ikke beskyldes for at vi ikke vil kattens bedste.
Det burde du kunne konkludere ud fra de mange tråde jeg deltager i ,at kattens ve og vel ligger mig på sinde
Og selvom vi er uenige ,kan man vel i det mindste respekter hinanden eller ?
aug 2010
Man kan altid begynde at hente retsinformation frem og løfte fingre fordi "lov er lov og lov skal holdes".
Der er bare lige det, at det er sørgeligt at vedkommende næsten skal kriminaliseres fordi vedkommende har reddet et par killinger og har haft fat i div. instanser og så hagles der sgu alligevel!
Der er med garanti ingen af jer der kan se sig fri for at have kørt for stærkt, parkeret ulovligt eller lavet en anden forseelse.
JEG synes at det er rart at der indimellem kommer solstrålehistorier hvor man har handlet i stedet for at se på eller lade aflive, for "der står i loven at man skal have speciel plejetilladelse". Internaterne er propfyldte til bristepunktet og der produceres racekatte som sælges fremfor en internatkat... JA! Jeg véd godt at det kan støde opdrættere, men humlen i det er såmænd bare, at hvis der var flere der valgte internatkatte(killinger) fremfor opdrættede, jo flere katte kunne formidles ud.
aug 2012
Hvor har du ret
Som før nævnt verden er ikke sort eller hvid.
Og nogle gange bliver man nød til at handle selv.
Forstår ikke man ikke kan bifalde at her er et ex hvor det gik godt
aug 2012
Rolig nu .....
Vi bliver aldrig enige ,men det giver absolut ikke dig ret til at påstå ,at vi (de uenige )
Ikke elsker katte ......
Det er lige groft nok
Spørger igen igen ...
Kan man ikke debattere med en vis respekt for andres meninger og holdninger ???
aug 2012
Ikke alle har lyst til bare at "samle andres affald op"...
Affald ..........
Det havde jeg lyst til ,og fik verdens skønneste kat
Lige et foto af affaldskatten !,
aug 2012
Spørger igen igen ...Da jeg ikke vil have betegnelsen ikke katteelsker
Kan man ikke debattere med en vis respekt for andres meninger og holdninger ???
Venter stadig på svar ?
aug 2010
Jamen Lotte, jeg er så én af dem der med glæde tager mig af "affald".
Faktisk er jeg så glad for "affald" så jeg ikke kunne finde på at købe en racekat, men det er jo op til folk selv
okt 2007
Nemlig og jeg ved men sikkerhed at du og din familie er det bedste sted hvor Buster kunne komme hen
aug 2012
dec 2006
dec 2006
aug 2012
Jeg bliver helt ør over alle dine paragraffer
Tror på den enkelte kan vurdere om der er håb for killinger ( nej ved godt det ikke er alle der kan det )
Denne historie styrker min tro på at nogle er voksne nok til at beslutte hvad hvad de finder bedst
Igen , verden er ikke sort eller hvid
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 29 Svar: 109
Kan du uddybe §2 i retsloven?
Hittekillinger