{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

engelina a
engelina a
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 7

HJÆÆÆLP ammekat søges {{forumTopicSubject}}

Min 15 måneder gamle søde hunkat har fået killinger...
Og hun er desværre ikke en særlig god mor..
Jeg er pt oppe hver anden time om natten, og gir dem modermælkserstatning og gør alt hvad man nu kan, i en given situation..
Hun passer desværre killingerne meget skidt, ligger ikke nok hos dem.. de bliver kolde...og 3 af dem er allerede døde..Jeg er helt knust.. snøft *
Jeg søger akut en ammekat...gerne en jeg kan låne her hvor jeg bor (Skibby)...eftersom jeg synes det er for stort et arbejde at overlade til andre, da killingerne skal ha nonstop hjælp, de er selv for svage til at lægge sig til..
De ligger nu naturligvis nu på en varmekonstallation..Så nu bliver´de ikke længere kolde.
De er fra natten til mandag...dvs. næsten 2 døgn..Og trænger virkelig til at komme til hægterne...
håber sån der er nogen der kan hjælpe...Det er de yndigste 2 små killinger..Som jeg er parat til at gøre hvad som helst for at redde..
PS.Har lånt min søsters profil til dette indlæg
på Forhånd tusind tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆÆLP ammekat søges
  • #1   20. aug 2013 Har desvære ikke en amme mis for tiden smiley det bliver nok svært at finde en der vil låne sin mis ud normalt kommer killingerne ud til misse mor og de andre killinger

• engelina a
    engelina a Tilmeldt:
    mar 2011

#2   20. aug 2013 jeg ved det godt,det er også lidt besværligt men man kan vel dårligt tillade sig at give 2 så svage killinger, som i reglen skal mandsopdækkes, videre til andre :/..
    Håbede bare så meget der var en i nærheden, jeg kunne få lov til at låne ...

• #3   20. aug 2013 Det har du vel ret i, men jeg ville aldrig låne min missemor ud til andre på den måde og så ville personen jo så bare komme til at tage sig af mine killinger... det ville jeg ikke bryde mig om så vil jeg hellere have 2 svage killinger smiley

• engelina a
    engelina a Tilmeldt:
    mar 2011

#5   20. aug 2013 du er ca. 110 % uenig med min dyrlæge, hvis råd jeg trodsalt vælger at følge..
    Men et tak for opbakningen ..skal du alligevel have smiley

• #6   20. aug 2013 (link fjernet)

• #7   21. aug 2013 Prøv at holde mormis og killingerne i et lille lukket rum, så mormis ikke kan "stikke af fra sit nye job som mor".
    Min veninde lukkede mormis der ikke ville ligge ved sine killinger ind i sit skab i halvandet døgns tid, hvirnhun kun fin lov at komme ud et par gange om dagen. Derefter passede hun dem resten af tiden selv smiley det er da forsøget værd smiley

• #8   21. aug 2013 Har hunkatten gået tiden ud?
    Er killingerne checket for ganespalte?
    Har hun killingerne på et stille og mørkt sted uden for meget trafik frem og tilbage?
    Er du sikker på, at der ikke er flere killinger i hende, og at alle moderkagerne er kommet ud?

Og så:
    Det er en rigtig dårlig idé at lægge en varmepude i fødekassen - i hvert fald bør kassen være så stor, at der er rigelig plads for missemor at ligge på uden varme.
    Det er ellers alt for varmt for hende, og det er sandsynligvis derfor, hun ikke vil ligge hos killingerne.

• engelina a
    engelina a Tilmeldt:
    mar 2011

#9   21. aug 2013 Tak for jeres søde råd alle sammen... smiley

Hun ligger et mørkt sted...i fred....og det er heldigvis en lille hjemmelavet varmedunk..og ikke en varmepude de ligger på.. så bare rolig, hun kan sagtens ligge der uden selv at ligge direkte på varmen...(Sodavandsflaske med lunt vand)

og ved I hvad... godt nyt : Som det ser ud nu... så er der bedring på vej....De ser ud til at have det bedre....Og mælken er løbet rigtig til nu.. så de 2 der er tilbage, virker markant mere friske... det er så skønt, men jeg tør ikke glæde mig for tidligt !
    Hun er stadig lidt "de unge mødre " agtig....Og er meget førstegangs-uvidende....!
    Men mon ikke det er normalt ?
    Jeg krydser fingre !!!
    smiley

• #10   21. aug 2013 Det er ret normalt, at mælken først løber rigtigt til efter 1-2 døgn.

Jeg tror faktisk også, at mormis opfører sig helt normalt med sine killinger.
    Nogle hunkatte er mødre med stort M og viger ikke fra deres killinger, mens andre er mere afslappede.

Et par af mine hunkatte har f.eks. ligget hos deres killinger uden at gå på bakken i to døgn, mens andre kun har ligget hos dem for at amme og vaske dem. Så er de smuttet igen.

Kommentér på:
HJÆÆÆLP ammekat søges

Annonce