HJÆÆÆLP ammekat søges {{forumTopicSubject}}
Min 15 måneder gamle søde hunkat har fået killinger...
Og hun er desværre ikke en særlig god mor..
Jeg er pt oppe hver anden time om natten, og gir dem modermælkserstatning og gør alt hvad man nu kan, i en given situation..
Hun passer desværre killingerne meget skidt, ligger ikke nok hos dem.. de bliver kolde...og 3 af dem er allerede døde..Jeg er helt knust.. snøft *
Jeg søger akut en ammekat...gerne en jeg kan låne her hvor jeg bor (Skibby)...eftersom jeg synes det er for stort et arbejde at overlade til andre, da killingerne skal ha nonstop hjælp, de er selv for svage til at lægge sig til..
De ligger nu naturligvis nu på en varmekonstallation..Så nu bliver´de ikke længere kolde.
De er fra natten til mandag...dvs. næsten 2 døgn..Og trænger virkelig til at komme til hægterne...
håber sån der er nogen der kan hjælpe...Det er de yndigste 2 små killinger..Som jeg er parat til at gøre hvad som helst for at redde..
PS.Har lånt min søsters profil til dette indlæg
på Forhånd tusind tak
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 9 Emner: 6 Svar: 177
mar 2011
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 7
Håbede bare så meget der var en i nærheden, jeg kunne få lov til at låne ...
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 9 Emner: 6 Svar: 177
mar 2011
Men et tak for opbakningen ..skal du alligevel have
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 504
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Min veninde lukkede mormis der ikke ville ligge ved sine killinger ind i sit skab i halvandet døgns tid, hvirnhun kun fin lov at komme ud et par gange om dagen. Derefter passede hun dem resten af tiden selv det er da forsøget værd
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.740
Er killingerne checket for ganespalte?
Har hun killingerne på et stille og mørkt sted uden for meget trafik frem og tilbage?
Er du sikker på, at der ikke er flere killinger i hende, og at alle moderkagerne er kommet ud?
Og så:
Det er en rigtig dårlig idé at lægge en varmepude i fødekassen - i hvert fald bør kassen være så stor, at der er rigelig plads for missemor at ligge på uden varme.
Det er ellers alt for varmt for hende, og det er sandsynligvis derfor, hun ikke vil ligge hos killingerne.
mar 2011
Hun ligger et mørkt sted...i fred....og det er heldigvis en lille hjemmelavet varmedunk..og ikke en varmepude de ligger på.. så bare rolig, hun kan sagtens ligge der uden selv at ligge direkte på varmen...(Sodavandsflaske med lunt vand)
og ved I hvad... godt nyt : Som det ser ud nu... så er der bedring på vej....De ser ud til at have det bedre....Og mælken er løbet rigtig til nu.. så de 2 der er tilbage, virker markant mere friske... det er så skønt, men jeg tør ikke glæde mig for tidligt !
Hun er stadig lidt "de unge mødre " agtig....Og er meget førstegangs-uvidende....!
Men mon ikke det er normalt ?
Jeg krydser fingre !!!
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.740
Jeg tror faktisk også, at mormis opfører sig helt normalt med sine killinger.
Nogle hunkatte er mødre med stort M og viger ikke fra deres killinger, mens andre er mere afslappede.
Et par af mine hunkatte har f.eks. ligget hos deres killinger uden at gå på bakken i to døgn, mens andre kun har ligget hos dem for at amme og vaske dem. Så er de smuttet igen.
HJÆÆÆLP ammekat søges