2.547 visninger
|
Oprettet:
Loppekur ( opvaskemiddel ) {{forumTopicSubject}}
Kan godt være det er et dumt spørgsmål men har tænkt over det længe.
Kan man ikke bade katten i opvaskemiddel, ? Da det altid er det man har brugt når man reder katten med en loppekam, så putter man de lopper man finder ned i opvaskemiddel og så dør de med det samme.
Er det farligt at vaske katten i det ?
Ved godt man kan købe loppeshampo og loppemiddeler, men hvis man måtte bruge opvaskemiddel så var det sgu da noget nemmer...
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Bad af katten er heller ikke nok i sig selv til at slå lopper ihjel, det er kun de levende lopper på katten der tager skade af badet, æg og dem i kattens omgivelser bliver ikke berørt, så du er lige vidt, da lopper kun kort tid er på katten, den er der kun for at suge blod og lægge æg, så springer den af igen, og så er den i omgivelserne..
I stedet for skal du give katten advantage eller capstar og så bruge et loppedræbende middel og sprøjte omgivelserne med, som regel op til flere gange med støvsugninger imellem, husk at smide støvsugerposer ud for hver gang da lopper ellers overlever der..
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 6 Svar: 20
Altså når jeg kemmer dem med loppekam putter jeg lopperne direkte ned i opvaskemiddel og de dør med det samme, det var bare derfor at jeg tænkte at det ville være fedt hvis man måtte bruge det, men selvfølgelig hvis det ikke er godt for katten kunne jeg aldrig finde på at bruge det.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det er fint i støvsuger hver dag, men smider i støvsugerposen ud hver dag efter endt støvsugning??
Ellers lever larver og lopper jo bare videre i støvsugerposen og så udklækkes de derfra og går videre ud i rummet igen..
Lopper kan være en sej ting at komme af med, loppeæg kan leve meget længe i små sprækker og åbninger før de udklækkes, de udklækkes først når der kommer et dyr i omgivelserne igen, ellers ligger de i dvale og det kan de nemt gøre i 10år hvis det skal være, så det er bare med at blive ved med at bekæmpe, men loppemiddel til katten og støvsugning samt sprøjtning af omgivelserne..
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 6 Svar: 20
Nej okay så skal jeg nok lade være med at bruge opvaskemiddel
Tak for svarene :))
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
Vi har også haft en skadedyrsbekæmper ude og lopperne forsvandt med det samme. Vi havde kattene til dyrlæge samme dag hvor de fik en sprøjte med noget som slog lopperne ihjel med det samme og så fik de advantage i nakken.
Loppekur ( opvaskemiddel )