976 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Doven kat?? Doven kat??

Hej alle katte elskere!
Min kat Simba er faldet rigtig godt til. Men har bemærket at selv om han godt nok er 6 år, er der ikke meget "livsglæde" over ham.
Hans dage forløber således:
Kl 8, vågner kort fordi jeg står op - og sover videre.
Kl 20:30 ca spiser han mad og går på bakken. Hvorefter han ligger hos mig i sofaen og sover.
Kl 23 ca når jeg går i seng går han med i seng og sover.
Omkring kl 2-3 kan jeg høre han er ude og spise, og på bakken hvorefter han kommer ind i sengen igen og sover videre ..
Han har adgang til at gå ud på en stor terrasse (men gør det sjællendt, når han gør er det maks 2 min)
Han vil ikke lege som sådan, har prøvet med diverse legetøj med katnip osv.

Han virker ikke ulykkelig, han er en kælen og rolig kat. Men hans liv består af ovenstående... Kan det passe det er normalt for en kat på 6 år , sammenlagt at være vågen højst 2 timer i døgnet??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Doven kat??
  • #1   15. aug 2013 Tjahhhh...... Jeg har én på 3 år som får dagen til at gå med nogenlunde det samme... smiley

Hvis den spiser, drikker og har afføring som normalt og bare sover altså ikke gemmer sig eller virker apatisk, ja så har du fået en rigtig doven hyggekat.

Jo ældre de bliver jo mindre aktive bliver de. Jeg kender dog til en kat på 24 år som fanger mus hver dag og tager med hjem, men han er vist også snart på vej i Rekordbogen smiley

• #2   16. aug 2013 Men Maria... Det kan jo også være, at når du har haft ham lidt længere tid at han vågner lidt mere op.
    Han skal jo lige finde ud af at han har fundet et blivende hjem.

• #3   16. aug 2013 Min Mille på 6 år kører i samme tempo.
    Har du prøvet at aktivere ham, ved f.eks at lege med en drillepind? smiley

• #7   16. aug 2013 Jamen Felis, så er det jo bare om at skabe indhold......

I øvrigt kunne det være rart hvis du kunne lave lidt ressearch på hvordan den har levet før internatet.
    Hvis det altså er muligt.

Jeg har kun set en kat ligge sig til at dø én gang - og den var altså 15 år (og blev hjulpet på vej), så jeg ser altså håb forude.
    Bliver det en fritløber??

• #8   16. aug 2013 Felis
    Du kan altså ikke sætte i bås og sige "fordi mine katte gør sådan er det det normale". Katte er forskellige, ligesom vi mennesker. smiley

• #10   16. aug 2013 Har haft Simba ved en dyrlæge og snakket med hende om det.
    Fysisk fejler han absolut intet bortset fra mild overvægt, men intet der vil påvirke ham fysisk og han er allerede på diæt.
    Har forsøgt at aktivere ham på diverse måder, både med forskelligt legetøj (som jeg efterhånden har lagt MANGE penge i), ting med katnip på, godbidder, drillepinde, klokker osv. Intet fanger ham mere end et par sekunder så ligger han bare og nusser med det et par minutter og så er det hvad det er.

Simba er faldet super hurtigt og godt til her, og er helt tryg allerede ved alle lyde og lign. Dog holder han sig for sig selv når der kommer gæster - dem gider han ikke.

Dyrlægen mener det bare er den han er. Han er en rolig kat, og sagde også han nok ikke sover hele tiden, men måske til tider bare ligger og slanger sig. (kan jo ikke overvåge ham 24/7.

Så længe han er fysisk sund, får den rette kost som han gør, får opmærksomhed når han beder om det (som han i den grad også gør), og bliver tilbudt at blive aktiveret både med legetøj, men også med muligheden for at gå ud på terrassen nu da han har været ude kat, så er han bare hvad man vil kalde for en doven kat.
    Hun mener det er fordi han trives godt, og bare er en kat der nyder at slappe af.

Spurgte også mht. terrassen da han jo er tidligere udekat, overrasker det mig at det ikke har berørt ham at han ikke kan komme ud på samme måde mere. Men det kan være at han blot ikke har det behov for at komme ud.
    Da den måde terrasserne er bygget op på, gør at han faktisk godt kan hoppe op på 3 sal og så videre til taget (gør andre katte), og også ned og op til anden sal igen, tyder det hele på at det bare ikke intressere ham.

Ikke engang overboens katte fanger ham det mindste.

Så jeg har bare fået mig en kat der nyder livet bedst ved at ligge blødt og godt, og få god mad smiley

• #12   17. aug 2013 Felis
    Der må vi så bare være uenige. Jeg synes bare ikke det er smart at skrive sådan.
    At katten har adfærds og trivsels problemer pga den er mere inaktiv end en anden kat. Det kan straks sætte en masse igang, hvis nogen med mindre erfaring læser det. Så tror de straks der er det ene eller det andet i vejen med deres kat.
    Hvis du kan følge mig? At sætte sådan i bås er ikke super smart.
    Specielt ikke, når du Felis, er en af dem vi som de fleste altid lytter til, da du jo har masser af guldkorn omkring katte.

• #13   17. aug 2013 Han har rig mulighed for at komme ud. Som beskrevet kan han sagtens færdes udenfor, men bare ikke ved lige at hoppe ud af en kattelem
    smiley
    Han har altid fri adgang til terrassen hvor han kan kravle ned eller op efter eget ønske, alt det kræver er at han går ud af terrasse døren som altid står på klem. Og er den endelig ikke på klem er et vindue åbnet nok til han let kan komme ind og ud.

Derudover VED jeg det er katte muligt snildt at komme op og ned, da både min overbo på 3 sals katte gør det, men også fordi vi har haft besøg af en i stue etagens katte. smiley

Så er hans eget valg. Kan jo ikke tvinge katten til at gå ud.
    Så undskyld jeg siger det, men synes det er noget juks at lukke ud felis smiley
    Er sikker på du ved meget om katte, men hva har du tænkt dig? At jeg skal låse ham ude på terrassen? Helt ærligt smiley

Kommentér på:
Doven kat??

Annonce