{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Cecilie J
Cecilie J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hunkat lugter {{forumTopicSubject}}

Hov, nu blev mit spørgsmål ikke oprettet.

Nå, men landet ligger sådan, at jeg har en lille sød hunkat på knap 10 måneder. Problemet er at hun/hendes afføring lugter MEGET! Vi kan lige have skiftet kattebakken og så går hun derud og så stinker hele lejligheden. Og det er jo ikke sååå fedt igen. Har en hankat på 4,5 år som slet ikke lugter på samme måde.
Hun er steriliseret og får Royal Canin - Neutered Male (i følge dyrlægen er det lige meget at det er "male" ). Vi har været ved dyrlægen og har både prøvet foderskift, ormekur og pencilinkur. Så er bange for det bare er hendes "lugt" -_-

Så mit spørgsmål er om der er nogen, som har erfaring med noget som kunne hjælpe? Deosprat, kattegrus, special foder eller lignende? Vi bruger lige nu kattegrus fra Aldi, da det er tungt og derfor ikke slæbes rundt i hele lejligheden.

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunkat lugter
  • #2   29. jul 2013 Noget godt kattegrus er et godt middel i kampen mod lugt. Måske tåler hun ikke visse slags foder? Mine prutter meget, hvis de får bestemte mærker.

Hvordan er hendes afføring ellers generelt? Er den fast og mørk, som den skal være?

• #3   29. jul 2013 Hvis hendes nr 2 ellers ser fin ud ikke blød og ikke knaldperler, ja så ville jeg nok skifte langsomt over til et kornfrit foder og give godt med vådt eller råt hver dag.

Hjælper det ikke ville jeg få lavet en prøve på hendes afføring for parasitter.

• #4   29. jul 2013 Som Fruen siger UD med det foder og ind med noget rigtig protein i form af råt kød eller hvis du ikke er klar på det så en god kvalitets vådfoder med masser af kød og ingen absolut ingen korn/majs eller sukker.

LUX fra Aldi er god pris og ingen sukker/korn/majs i produktet.

• Cecilie J
    Cecilie J Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   29. jul 2013 Tak for alle jeres svar! Hendes afføring er ikke diarre agtig, men klart blødere end min hankats. Men det virker ikke "sygt".
    Mht. foder er det måske en idé. Jeg har altid givet mine katte foder fra dyrlægen, men det er måske en skrøne, at det skulle være bedre?
    I så fald, hvilket kan i anbefale, som både han- og hunkat kan spise?

• #7   29. jul 2013 Der er et godt udvalg af kornfrit foder på Zoopluds.dk
    Jeg bruger flere slags, men Orijen er nr et, Applaws , Porta 21 kornfrit og sidst købte jeg også den blå fra Acana den går til godbidder.
    Jeg har også Iams til hår boller, den er ikke korn fri men jeg bruger den til, at regulere maven, og de får lidt af den jævnligt, så de kan få den i tilfælde af tynd mave, et råd jeg har fået her inde og det virker smiley
    Mine katte får også vådfoder 2 gange om dagen, ja lige nu faktisk 3 gange, pga varmen, du kan også finde et godt udvalg af det på Zoopluds, og så er der jo LUX fra Aldi det koster ikke så meget og er uden korn og sukker smiley

• #8   29. jul 2013 Jeg kan også varmt anbefale Porta 21 Kornfrit og Acana Pacifica smiley
    Jeg fodrer selv med en blanding af disse to produkter...

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21/porta_21/182084
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/acana/182159

Og så alt det vådt og råt du kan få i dem (start roligt ud hvis de ikke er så vant til vådfoder og råt kød)..
    Som sagt er LUX super kvalitet til billige penge - 5,50 kr for 400 gram smiley

• #9   29. jul 2013 Det dyrlægere lærer omkring ernæring er sponsoreret og tilrette lagt af foderproducenterne. Nogle sværger til Hills, Royal canine og Specifik men mange oplever problemer af forskellige grader. (ja whiskas, kitekat og andre billige produkter er endnu mere proppet med korn og sukker)
    Overvægt, lugtende afføring(grundet alt de ingredienser kattene ikke kan fordøje), diabetes, tandkødsproblemer ect.

En af vores kattegalleri bruger har lavet en lille hjemmetest af forskelligt kornfrit foder smiley

(link fjernet)

Mange herinde anbefaler LUX til vådfoder men ud over det kender jeg ikke nogen kornri foder mærker men ved folk køber det på Zooplus.

Selv fodre jeg nu 100% råt og mine førhen overvægtige og tandkøds - og blæreinfektions-ramte katte er nu ved godt helbred og elsker deres mad!
    De skal kun på potten ca hver 2-3 dag grundet de bruger alt den mad de får.

• #10   29. jul 2013 Jeg bruger også Lux, men jeg mener ikke, at Lux er godt nok som alene vådfoder. Ud over Lux får mine også en lang række andre mærker. Og de elsker det.

• #11   29. jul 2013 Jeg er enig Lone man skal ikke kun give Lux vådfoder, hvis man blandede et par forskellige vådfoder ville man nok ramme et godt vitamin blanding og variation men man ville mangle noget til at rense tænderne hvis man ikke serverede brusk og knogler ved siden af.

• #12   29. jul 2013 Jeg ville skifte grus til Extreme Classic uden parfume.

• #14   30. jul 2013 Ud over de mange gode svar, du har fået, vil jeg bare tilføje, at nogle kattes afføring generelt lugter mere end andres.
    Det samme gælden os mennesker smiley

• #15   30. jul 2013 Som de andre siger så prøv at skifte foder, der er blevet foreslået mange gode produkter. Det ville også være en god ide at købe noget bedre kattegrus f.eks. extreme classic eller andet i den prisklasse.

Kommentér på:
Hunkat lugter

Annonce