Hunkat lugter {{forumTopicSubject}}
Hov, nu blev mit spørgsmål ikke oprettet.
Nå, men landet ligger sådan, at jeg har en lille sød hunkat på knap 10 måneder. Problemet er at hun/hendes afføring lugter MEGET! Vi kan lige have skiftet kattebakken og så går hun derud og så stinker hele lejligheden. Og det er jo ikke sååå fedt igen. Har en hankat på 4,5 år som slet ikke lugter på samme måde.
Hun er steriliseret og får Royal Canin - Neutered Male (i følge dyrlægen er det lige meget at det er "male" ). Vi har været ved dyrlægen og har både prøvet foderskift, ormekur og pencilinkur. Så er bange for det bare er hendes "lugt" -_-
Så mit spørgsmål er om der er nogen, som har erfaring med noget som kunne hjælpe? Deosprat, kattegrus, special foder eller lignende? Vi bruger lige nu kattegrus fra Aldi, da det er tungt og derfor ikke slæbes rundt i hele lejligheden.
På forhånd tak
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Hvordan er hendes afføring ellers generelt? Er den fast og mørk, som den skal være?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Hjælper det ikke ville jeg få lavet en prøve på hendes afføring for parasitter.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
LUX fra Aldi er god pris og ingen sukker/korn/majs i produktet.
jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Mht. foder er det måske en idé. Jeg har altid givet mine katte foder fra dyrlægen, men det er måske en skrøne, at det skulle være bedre?
I så fald, hvilket kan i anbefale, som både han- og hunkat kan spise?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg bruger flere slags, men Orijen er nr et, Applaws , Porta 21 kornfrit og sidst købte jeg også den blå fra Acana den går til godbidder.
Jeg har også Iams til hår boller, den er ikke korn fri men jeg bruger den til, at regulere maven, og de får lidt af den jævnligt, så de kan få den i tilfælde af tynd mave, et råd jeg har fået her inde og det virker
Mine katte får også vådfoder 2 gange om dagen, ja lige nu faktisk 3 gange, pga varmen, du kan også finde et godt udvalg af det på Zoopluds, og så er der jo LUX fra Aldi det koster ikke så meget og er uden korn og sukker
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Jeg fodrer selv med en blanding af disse to produkter...
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21/porta_21/182084
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/acana/182159
Og så alt det vådt og råt du kan få i dem (start roligt ud hvis de ikke er så vant til vådfoder og råt kød)..
Som sagt er LUX super kvalitet til billige penge - 5,50 kr for 400 gram
sep 2012
Overvægt, lugtende afføring(grundet alt de ingredienser kattene ikke kan fordøje), diabetes, tandkødsproblemer ect.
En af vores kattegalleri bruger har lavet en lille hjemmetest af forskelligt kornfrit foder
(link fjernet)
Mange herinde anbefaler LUX til vådfoder men ud over det kender jeg ikke nogen kornri foder mærker men ved folk køber det på Zooplus.
Selv fodre jeg nu 100% råt og mine førhen overvægtige og tandkøds - og blæreinfektions-ramte katte er nu ved godt helbred og elsker deres mad!
De skal kun på potten ca hver 2-3 dag grundet de bruger alt den mad de får.
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
sep 2012
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.220
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det samme gælden os mennesker
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
Hunkat lugter