Ferie råd Ferie råd
Jeg er ikke på vej på ferie lige foreløbig, men har i flere måneder nu været igang med at planlægge en uges (7 dage) ferie til London her efter nytår (starten af Januar), jeg er bare hunderæd for min kat.
Min kat fylder 1 år i morgen (18. juli), så til den tid vil hun være circa 1½ år. Hun ER sterilliseret og indekat. Men synes hun er bange for alt og alle efterhånden. Lige så snart der kommer nogle fremmede ind af min dør eller bestemte mennesker, så suser hun ind under min seng og gemmer sig til de er gået igen..
Min tankegang var, at når jeg rejser, vil min mor (som hun kender) komme og se til hende en time om dagen, se at der både er tør- og vådfodder og rent vand til hende og tage kattebakken. Har også snakket med min nabo, at han låner en ekstra nøgle og dumper ned fra 1. sal og ser til hende flere gange om dagen (hun har nok kendt ham længst).
Min frygt er bare, at selvom hun bliver passet godt og har alt hvad hun skal bruge, at hun vil savne mig og føle sig efterladt og at jeg aldrig kommer hjem til hende igen.. De dage hvor jeg har været på endags ture eller kommet sent hjem om aftenen er hun heelt over mig og skal op til mig, men når jeg bruger 2 timer på at handle in, så rager det hende en papand..
Hvordan kan jeg forberede os begge på den ene uge hvor jeg ikke er hjemme, uden at jeg skal bekymre mig om, om hun savner mig og føler jeg har forladt hende? Skal jeg bare træne hende i at blive væk i flere timer eller en hel dag af gangen eller hvad gør man?
jun 2013
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 53
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
En kat har som sådan ikke noget i mod at være alene i kortere perioder, selvfølgelig kan de godt lide selskab, men når ejer er væk så sover de for det meste tiden væk..
Og du har jo en fantastisk nabo, dejligt tæt på og som kender katten og meget gerne vil passe den for dig, hvor må det være skønt, der er faktisk intet i vejen for at både din nabo og din mor ser til katten, for skulle der ske den ene af katte-passerne noget, så er der stadig en til at se efter katten..
Du kan intet gøre for at undgå at savne katten, for det gør vi katte ejere nemlig, vi savner vores dyr når vi ikke er sammen med dem, for vi mener jo at vi er de bedste til at tage vare på vores katte, det er der intet dumt eller underligt ved, sådan er det bare..
Jeg savner mine 2 lømler bare det at jeg er en weekend væk fra dem, og jeg ved at mine katte-passere passer godt på mine katte, men jeg savner dem stadig, og har altid en daglig sms kontakt med min kattepasser for at høre hvordan de har det, min den store er nemlig ikke særlig social over for gæster, men det må hun selv om..
Og ja katten er meget over dig når du kommer hjem, men det er blot fordi gensynsglæden er stor, den opdager i det øjeblik den ser dig at det er længe siden i har nusset og kælet
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 11
Min nabo og jeg har også snakket om, at jeg skal være på Skype på mobilen imens jeg er i udlandet, så vi kan holde kontakten
Så, skal jeg bare vænne mig til at være ude og have det sjovt og prøve at lade være med at savne hende
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men de lider ikke så slemt som vi går og bilder os ind
Ferie råd