617 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Dennis H
Dennis H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

min main coon er alt for vild.. min main coon er alt for vild..

Hej alle sammen.
jeg har en main coon på 26 uger. vi er flytter i en ny lejlighed for 3 uger siden. og siden vi er flyttet er vores kat blevet mærkelig.
han er begyndt og "angribe" vores ben når vi går. ( altså kan hopper på og kradser og bider virkelig hårdt) og han vil heller ikke kældes med mere? han har aldrig vist sig så voldsom før, det har bare været leg. hvad kan jeg gøre??

ps. han har et klatere træ masser og legetøj og en altan han kan gå ud på 24 timer i døgnet.

håber i kan hjælpe begynder og blive sindsyg.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min main coon er alt for vild..
  • #1   5. jul 2013 Giv ham en legekammerat...

• #2   5. jul 2013 Hmm vil tro det er en blanding af stress, han føler sig nok ikke helt tryg i den nye lejlighed endnu, og så lømmelalderen, hvor grænser skal afprøves..

At han lige frem angriber, så må man jo spørge om i på noget tidspunkt har brugt hænder og fødder til at lege med ham med??

• Dennis H
    Dennis H Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   5. jul 2013 vi har brugt hænder lidt men ikke ret meget.. men aldrig fødder.

• #4   5. jul 2013 Du skriver han har masser af legetøj er det også legetøj som i leger med ham med??

• #5   5. jul 2013 Jeg vil mene det er stress over at blive flyttet, fra sine faste rammer. Det eneste i kan gøre er at prøve at aflede ham når han laver noget han ikke må, med noget han må/kan lide. Jeg tror ikke det godt at skælde ham ud, da han jo skal finde ro i jeres nye hjem. Men hvis ikke det hjælper, så prøve at køb fileway, Det skulle berolige fleste nervøse katte:) - men husk vær tålmodig, han skal nok komme til jer igen, når han er faldet til Der hjemme:)

• #6   5. jul 2013 Få ham neutraliseret... og så kan der godt gå et stykke tid inden han falder til ro i en ny lejlighed smiley

• #7   5. jul 2013 Og helt enig med G.H Det vil helt klart hjælpe at få ham neutraliseret:)

• #8   6. jul 2013 Kastrering først og fremmest og dernæst en legekammerat (samme alder og køn).

Det han udviser, kaldes legeaggression og er typisk for katte, der er vokset op som enekatte. Det er ifølge dyrlæger og adfærdsforskere en af de uheldige adfærd, der er nemmest at kurere, nemlig ved anskaffelse af en kat mere.

Så kan de ligge på lur og fange hinanden i stedet for jeres ben.

PS: Det er så sjovt og sødt, når en killing fanger fingre og tæer, men morskaben hører op, når den bliver ældre.

• #9   6. jul 2013 Her hjalp det at få en legekammerat smiley

• #10   6. jul 2013 En Main coon er en kat som skal aktiveres, den skal leges med og kræver en del. Jeg har selv en main coon som er 8 måneder, jeg leger med ham hver dag, og plus han leger med min anden kat det meste af dagen ude i haven, og når jeres kun har en altan at gå ud på så har den ikk mulighed for at komme af med alt sin energi, og derfor så går det udover jer. Leg noget mere med ham, få ham neutraliseret hvis han ikk er det, og hvis i ikk har andre katte så vil jeg forslå at få en mere, for main coon racen fungere ikk godt som alene kat. De fleste opdrætter anbefaler også at der er en anden kat og de fleste sælger slet ikk main coon som alene kat, og slet ikk i lejlighed.

• #11   6. jul 2013 Anne Marie H: Den med lejlighed vil jeg sige imod! Vi bor i en lejlighed på 180 km2, så det har ikke noget med det at gøre. smiley Det vigtigste er at den bliver aktiveret og har en kammerat.

• #12   6. jul 2013 Line, jeg skrev heller ikk at der var noget problem i lejlighed, jeg forbandt det med alene kat. De kan sagtens være i lejlighed ja, men det kræver som sagt at de bliver aktiveret og har en at lege med. De egner sig ikke til det hvis de skal være alene med mindre man bliver bruger en masse energi på at lege med dem

• #13   6. jul 2013 Nej det er rigtig (:

Kommentér på:
min main coon er alt for vild..

Annonce