{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing og vaccination
  • #2   1. jul 2013 Missemor er blevet steriliseret efter hun har født, og killingen bliver kastreret når han er 5 måneder smiley

• #4   1. jul 2013 Hun er chippet, og det samme bliver killingen, når han skal vaccineres

• #5   1. jul 2013 Det tror jeg ikke der sker noget ved jeg har 5 killinger på 11 uger som skal vaccineres i morgen + missemor også skal vaccineres i morgen og de dire også stadig hos hende smiley

• #7   1. jul 2013 Det lyder godt smiley Det var dyrlægen der sagde den alder. nævnte for hende at vi gerne vil undgå at han begynder at strinte

• #9   1. jul 2013 Ja der er vist lidt delte meninger blandt dyrlæger, om det

• #11   1. jul 2013 Jester mener sikkert kastrere smiley

• #12   1. jul 2013 Må lige få snakket med dem igen, for hvis det kan starte allerede før 5 måneder, vil vi gerne have det gjort tidligere

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #13   1. jul 2013 Ja det skulle jeg lige til at skrive, men tænkte det retter Jesper nok, når han ser det inden de 5 minutter. smiley smiley

• #14   1. jul 2013 Jesper :
    Det kommer HELT an på dyrlægen, jeg har selv undersøgt det.. jeg fandt KUN 2 i hele odense der ville gøre det ved 12 uger. (:

Og den ene af dem var hamrende dyr!

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #15   1. jul 2013 Trine.. Alle mine katte blev fixet da de var 12-14 uger gammel, så den er god nok, ingen problemer i det. smiley

• #16   1. jul 2013 Der er nogle dyrelæger der ikke vil gøre det så tideligt, fordi det virkelig kræver at de ved hvad de laver. Der var en rigtig god artikel om det i kattemagasinet nr. 2 2013. Her er en liste over de punkter dyrelægen skal være opmærksom på når de neutraliseret en lille killing.

1 Faste af killinger under 2 kg. skal ikke overstige 4 timer, da deres blodsukker
    bliver for lavt.

2 Killinger skal vækkes af narkosen så hurtigt som muligt, da blodcirkulationen
    falder under narkosen, og dermed falder blodtrykket. Det lave blodtryk kan skade de små sarte strukturer i nyrer og lever og bronchier. Desuden forsinkes medicinudskillelsen.

3 Killinger under 2 kg. skal holdes varme under narkose og opvågning,
    men de kan dog let overophedes, så de skal monitoreres (holdes øje med
    og måles på) mere intenst end større katte. Ved klargøring af hunkillinger skal der klippes så lille felt som muligt, og man skal huske, at rensning skal være med begrænsede mængder af desinfektionsmidler, da fordampningen fra en våd mave køler killingen meget ned.

4 Der skal ikke intuberes, da slimhinden i luftrøret er særdeles sart, men der
    bør sørges for ilttilførsel via maske eller evt. blot en iltslange lige foran
    mund og næse. Er narkose med injektionsanæstetika ikke tilstrækkelig,
    tilføres ilt og narkosegasser via maske. (Intubering anbefales, når man læser
    anbefalingerne på www.thecatgroup.org.uk, men de nyeste anbefalinger
    er imod intubering. Der er stærke reflekser i svælget, og spray med
    lidocain, (lokalbedøvelse), overstiger let dosisgrænsen for de små killinger.

5 Hvis indgrebet varer mere end 15 minutter eller, hvis der er opstået
    blødning på mere end et par ml., bør der tilføres væske med glucose, ca. 10ml. pr. kg. Pr. time intravenøst.

6 Killingerne skal nødes til at indtage mad hurtigst muligt efter opvågning.

7 Smertebehandling skal være dækkende, men må ikke overdrives, da de organer, der skal udskille produkterne, endnu ikke er udviklede til det i samme hastighed som hos større katte. Dog skal killinger ved disse tidlige indgreb nødigt have en smertevoldende oplevelse.

Til Lise L: Hvem i odense gør det?

• #18   1. jul 2013 Jeg ville kastrere før 5 mdr blot for at være sikker, når han vejer 2 kg og er over 12 uger så ville jeg få det gjort hvis du kan finde en dyrlæge der vil, her på Vestsjælland er det ikke noget problem at finde indtil flere dyrlæger der neutralisere blot de helst vejer 2kg og derover..

Der skulle ikke ske noget ved at mismor ammer efter vaccine, men vil du være helt sikker så forhør dig hos dyrlægen..

• #19   1. jul 2013 Overgades dyreklinik gør det ved 1,5 kg. og Borreby dyreklinik

• #20   1. jul 2013 Tænkte nok at Borreby var en af den smiley de er altså også super dygtige smiley

• #21   1. jul 2013 Marie
    Ja og de har nogle super fair priser (:

Kommentér på:
Killing og vaccination

Annonce