1.060 visninger
|
Oprettet:
Racekat! {{forumTopicSubject}}
Hej katte elskere, er det ikke bedre at smide 10.000 kr på den kat man ønsker end 100kr på en huskat? man skal jo have den/dem i over 10 år
har også stærkt overvejet avl når jeg nu skal ud og vælge killinger om nogle måneder :-).. men er det for slemt at have en hun og han kat sammen med kun en dørs mellem rum når de er i løbe tid?
Tak for opmærksomheden
jun 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
Men altså, hvis man har pengene til den kat man ønsker sig kan man da nok godt købe den, men det vigtigste du skal tænke på er om du har tiden til den kats behov. For er det en langhåret kat, skal den jo børstes hver dag osv.
- Jeg ville da også super gerne have en racekat, men synes nu at mine 2 huskatte er mindst lige så meget værd i mine øjne.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Det er dyrt at blive opdrætter. Du skal have stamnavn og finde en opdrætter der vil sælge dig din første avlskat.
Du skal finde den race du vil opdrætte og sætte dig ind i den. Og det gør man ikke bare på en nat. Og du skal have de rette boligforhold (her tænker jeg i forhold til plads og allerbedst, mulighed for at lukke dem hver for sig, uden at de bare skal gå i et lille rum. Det bedste jeg så engang var, en kæmpe løbegård, hvor der var rum indenfor, som kunne åbnes og lukkes til hinanden. Og det samme med løbegården, kunne åbnes og lukkes, hvis kattene ikke skulle gå sammen.
Du skal huske på at opdrættere tjener intet på et kuld. Det er dyrt at parre, det er dyrt at få killinger til dyrlæge og det er dyrt at fodre så mange dyr.
Jeg tænker, at de eneste der kan tjene på opdræt er de, som har hannerne, men kunne så også forestille mig, at se penge går ind i resten af opdrættet, da man sjældent har hanner uden at have hunner.
Mit råd er at find "din" race og køb en neutraliseret af den. Og hav den et par år, sådan at du lærer racen at kende, inden du begynder at opdrætte
Og du skriver i din anden tråd at din mor er allergiker. Altså du bor stadig hjemme og du er ikke særlig gammel. Tror ikke du har så meget andet valg end at vente, for du finder ikke en opdrætter, der vil sælge dig en fertil racekat (med stamtavle) til opdrætl:) det kan jeg ikke tro på
I den anden tråd bliver du også stærkt frarådet at købe kat under de forhold du bor, hvad har ændret sig?
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
http://www.bearcloud.dk/artikler/vil-du-avle/
maj 2013
Svar: 21
jeg ville elske en huskat lige så højt som mine to racekatte, og ikke syntes de var mindre værd fordi de var billigere, og uanset hvad så koster en killing altså mere end 1000 kr når den skal neautraliseres og vaccineres, og det er altså også sjældnere at racekatte koster 10.000 - med mindre de selvfølgelig skal bruges til avl
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Ja undskyld men jeg har lidt svært ved at tage dit spørgsmål seriøst, for det virker ikke seriøst..
Intet er så enkelt og slet ikke opdræt..
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 482
Racekat!