Ny grund, katte kommer til! {{forumTopicSubject}}
Ja min mor og hendes mand er flyttet i hus (Jeg er hoppet med indtil min nye lejlighed er klar til indflytning) og nu er der endelig have og plads i huset at boltre sig på.
Og jeg kan love jer for der er ændringer at se på misserne. Diva'en er blevet en rigtig lille hyggegris, hvis vi er i haven skal vi kanøfles, hovederne skal gnubbes og hun ved nærmest ikke hvem hun skal gå til af bar begejstring.
Sahko er også blevet langt mere selvsikker og knapt så pivet
Men men men, som med alle gode situationer er der jo en lille bagdel. Der er en kat i nabolaget, for mig at se virker det til at være en tidligere huskat der nu render frit, den er meget pjusket i pelsen, foderstanden er ikke for god, men den kommer alligevel tæt nok på til at vi kan få lov at se den, Diva'en og Sahko har som sådan ikke reageret på den, de er ude og snuse og gøre ved og tror da også de tre laver spilopstreger sammen.
Men ikke om den vil snakke med os, jeg ville jo egentlig gerne have den en tur op så jeg lige kunne lure om der er øremærke eller chip, men desværre nej.
Jeg kan heller ikke komme tæt nok på til at se om det er en han eller hunkat.
Jeg prøvede forleden at tage nogle billeder, men den er dælme hurtig den lille bisse.
Det jo egentlig ikke fordi den gør skade eller genere os, men den ser bare ikke ud til at have det godt Pelsen er forholdsvis tyk og meget pjusket og der gemmer sig helt sikkert en hårdknude eller 5 derinde.
Jeg overvejede derfor at lægge noget tørkost ud i den overdækkede terasse da jeg ved den render derude om natten. Men så er der chancen for at andre katte kommer til og vi risikere at katten som måske/måske ikke har et hjem, bliver her.
Hvad havde i gjort? Kan jeg på nogen måde forsvarligt få fat i katten uden at skulle ud og lave skumle planer med fælder (Som jo ligesåvel kan gå udover vores egne)?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Du kan kun (på den gode måde) vinde dens tillid ved mad - hvis den ellers er sulten.
Du kan jo også snakke til den med lys stemme hver gang du ser den.
Så er der sikkert nogle der vil råde dig til at bruge fælde, det har jeg ALDRIG gjort, for min filosofi er, at når den går i en fælde, så vil den forsvare sig med næb og kløer.
Giv den lidt mad når du se den og sæt det et sted, så du diskret kan få at se om den spiser det.
Det kræver tid og tålmodighed - og her taler vi måske om måneder alt efter hvor meget vildkat der er kommet i den.
apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
Der var det dog noget nemmere at vinde hendes tillid da hun ikke rigtig havde den store mulighed for at rende for langt, så den stod på godt med vådkost i skål. Og til sidst kom hun selv rendende ind i huset.
Jeg er bare noget bekymret ved at gøre det her, det er en lille by og folk her er åbenbart meget sære og lukker ikke så nemt folk ind i fællesskabet. Men der er jo nærmest ingen vej udenom
Katten ser kummerlig ud og den render her dagligt. Må prøve med tørkosten på den dækkede terasse. Også håbe at den bliver modig nok til at komme over. Den render med Sahko og Diva'en så den må jo have fundet ud af vi ikke kan være helt dårlige.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det kan tage meget lang tid, måneder, men med tålmodighed kan det måske lykkeds..
apr 2012
Og ellers fortsætter jeg det som jeg nu har gang i, både for ligesom at vise at jeg ikke er generet og at den gerne må være her, men også så den finder ud af jeg ikke er farlig.
Jeg håber det går stærkt med at få den op, den har været helt henne ved terasse døren og kigge ind. Men jeg flytter her d. 1 og på trods af alle de gode intentioner min mor har så tror jeg på ingen måde hun fuldfører det.
aug 2010
aug 2010
apr 2012
apr 2012
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
**Pelsen er forholdsvis tyk og meget pjusket og der gemmer sig helt sikkert en hårdknude eller 5 derinde.**
Betyder det noget langhårskat-agtigt?
apr 2012
Men ja vil næsten tror der er noget langhårs i den, derfor tanken at det har været indekat.
Det er en kat af middel størrelse, meget tyk og pjusket pels med krave og tykke bukser, kulsort bortset fra brune spidser i bukserne. Store gule øjne og et venligt nysgerrigt udtryk i hovedet. Den virker ikke aggressiv eller på nogen måde arrig, den er tydeligvis vant til at indgå i et kattehold da den jo ellers ville have reageret negativt på vores to missere.
aug 2010
Men slå en fremlysning op på DB og KV og hvad der nu end findes.
apr 2012
Så vil jeg lige give dyrlæge og internater et kald mandag
Og self. KV og DB
aug 2010
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Med en pels der filtrer, ville jeg nok være hurtigere på aftrækkeren med at få den til internat (ville dog HADE at aflevere en kat dertil), end hvis det var en alm. korthår.
apr 2012
I første omgang skal vi ihvertfald have den tæt nok på også fremlyser vi den hvor vi kan self.
Hvis der ikke findes nogen ejer tror jeg næsten min mor og hendes mand beholder den.
apr 2012
apr 2012
Men et eller andet skal der gøres, den skal ikke gå og se sådan ud som den gør. Ud fra hvad jeg kan se vil jeg gætte på størstedelen af pelsen skal klippes helt af. Der sidder burrer osv. i pelsen, der er knuder og den er beskidt. Den har helt sikkert også lopper.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Men jeg gør altid det, at jeg lægger et tæppe over fælden, når en kat er gået i den.
Det gør den rolig.
Held og lykke - håber på et godt billede.
apr 2012
Derudover håber jeg også på at få et godt forhold til katten, hvis det nu viser sig at vi ingen ejer kan finde og den ikke er mærket, så bliver den her også skulle den jo helst ikke have den dårlige oplevelse med os
Men lille kort opdatering, jeg har lige været ude og tage en smøg (Fandens ryg der driller) og umiddelbart vil jeg mene der er spist af maden, men der er desværre gået dræbersnegle i maden, så resterner (Samt snegle) er røget i skraldespanden og jeg vil imorgen prøve at se om det er muligt at finde et sted hvor sneglene ikke kan gå i maden.
Men jeg tror den har været der, det så umiddelbart ud til at en god tredjedel af tørkosten var spist og jeg smed alligevel omkring 50 gram ud, så tror ikke sneglene har spist alt det
aug 2010
apr 2012
Nu har jeg dog fået syn for sagen, der har nemlig været ikke mindre end to katte idag. Begge i samme forfatning.
En lidt mindre sort kat med hvid hagesmæk, sokker og mave. Også den store sorte med brune hår på bukserne.
Puha syntes snart vi drukner i katte herude
apr 2012
aug 2010
Altså en ejer der lige synes at det var meget nemt at komme af med sine katte på den måde?
aug 2010
apr 2012
Jeg har besluttet at prøve og få kontakt til kvinde længere nede af vejen. Jeg ved hun har hunkatte, håber hun kan fortælle mig lidt om området og dyreholdet her.
Indtil videre har jeg dog desværre ikke kunne få nogle billeder.
apr 2012
Dog ikke tæt på.
Jeg havde nogle kødstykker fra maden (Fedt og brusk) som jeg smed på en tallerken og stillede ud, den kom ud og huggede i sig og holdt et vågent øje med mig. Men bare jeg så meget som kiggede på telefonen var den på vej væk.
aug 2010
Det stinker af vildkat - eller tamkat der er meeeeget sulten....
apr 2012
Den sorte med hvid hagesmæk, sokker og mave tror jeg har været ude knapt så længe, den virker mere tolerant, både overfor os og vores to katte.
Den stribede ligner en der har et hjem, den er ikke undervægtig og pelsen ser velholdt ud. Den virkede heller ikke til at være decideret bange eller lignende, mest bare nysgerrig men lidt sky overfor fremmede, den har begge vores også accepteret uden problemer.
Det største problem er den helt sorte.
Men jeg går lige ned og ringer på her ved kvinden imorgen også ringer jeg ellers rundt til DB, KV, dyrlæge i omegnen og laver et opslag til brugsen. Så må vi håbe der er nogle der kender dem.
aug 2010
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Flot gjort
Ny grund, katte kommer til!