Sår efter halsbånd - what to do? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg står i en meget ubehagelig situation, efter vi her til aften opdagede en ring af sår som flugtedes rundt om vores kats hals. Disse er uden ring af tvivl kommet efter hendes halsbånd.
Udfra sårets tilstand, ser det ud til at have været generet af halsbåndet i længere tid, men hun har været i hænder hver dag, og har ikke vist tegn på nogen form for lidelse. Vi har slet ikke bemærket at halsbåndet har været til irritation eller andet. Det er desuden et sikkerhedshalsbånd som skulle åbne i tilfælde af, at halsbåndet ville sidde for stramt.
Udover dyrlæge vil jeg så vide, hvad vi selv kan gøre ligenu mod såret. Vi har allerede brugt en masse sæbevand.
MVH Ida.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Giv aldrig katten halsbånd på.... det er livfarligt... da sikkerheds låsen/elastikken ikke altid virker (ved jeg af egen bitter erfaring)
Rens det med klorhexadin og søg dyrlæge imorgen.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men med hensyn til såret skal du holde det rent så der ikke går betændelse i, du skal få det tilset af en dyrlæge, du har renset det og det er rigtig fint, så skal du bare lade det hele, og du må ikke give halsbånd på igen/ før det er helet, men jeg vil anbefale dig aldrig mere at give halsbånd på og i stedet for få katten øremærket eller chippet..
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
- Tak for svarende begge to!
jun 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Men btw, tak for de fine svar, har helt bestemt forstået hintet!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Jeg har været tæt på at miste Bøllemis hele 2 gange, da han var killing, pga. det bras de kalder "halsbånd med sikkerhedslås"
Efter 2. gang blev halsbånd BANDLYST herhjemme.. Og jeg krummer tæer når jeg ser en kat med halsbånd!
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Mon ikke Ida havde undgåét halsbåndet ,hvis hun havde kendt konsekvenserne..
Forstå faktisk godt nogle synes det er rart at katten har halsbånd på , evt hvis den bliver væk.
Nå sælgerne reklamere med at der ikke nogle fare forbundet med brug af halsbånd Og samtidig skriver ,at bare der er en sikkerheds lås er alt godt,
så er det grov vildledning,og mange køber det så i god tro.
Synes også ordet vanrøgt er lige grov nok i denne sammenhæng.
Sår efter halsbånd - what to do?