3.142 visninger
|
Oprettet:
Grovæder og kaster op, hvad gør man? {{forumTopicSubject}}
Min kat Mibber har altid været madglad - især for vådfoder. Mine katte er vant til at ha' tørfoder stående 24/7, og får vådfoder til aften. Når de får vådfoder så grovæder Mibber meget og spiser også det de andre 2 katte levner, når hun er færdig med sin egen portion. Det resultere nogen gange i, at hun kaster alt maden op igen efter et par timer. Der er intet andet i opkastet end ufordøjet foder. Jeg har prøvet at give hende en del kattemalt fordi jeg tænkte at der måske sad en hårbolle (hun har ellers aldrig før haft en hårbolle) men det gjorde ingen forskel.
Hvad kan jeg gøre ved det her problem?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 53
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
jan 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 172
jun 2009
God idé med de skåle der! Jeg har altid haft 3 skåle med tørfoder stående, og Mibber spiser fra alle 3. Så måske jeg skulle prøve sådan en speciel skål og så bare nøjes med at ha' én stående?
Nogen der har et link til sådan en skål?
jun 2009
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/231595
Den skal fyldes oftere end en alm. skål, men synes den er det værd.. Jeg har også forsøgt at lege lidt med at putte vådfoder i bøtter, knogler (ligesom til hunde) og lign. med god succes..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Våd mad ville jeg give så små portioner, at alle når at spise op, og så giv igen en time eller to senere igen, så kan hun ikke forspise sig og de andre ville måske få større glæde af deres mad.
maj 2012
jun 2009
Cawani - Jeg har ikke mulighed for at putte foder i knogler og bøtter på gulvet da jeg også har en hund
Jette L - Ja, jeg vil prøve at foder med vådfoder på den måde i stedet
aug 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Katte: 11 Emner: 13 Svar: 152
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
dog får de foder i deres skåle om morgenen, men det er mest fordi at den yngste jeg har på 7 måneder ikk helt kan finde ud af foderbeholderen endnu, så for at sikre at han får nok at spise så giver jeg lidt i skål også, for ellers får han kun når den anden spiser og fisker noget ned til ham.
maj 2012
Og som hun sagde de lær det nok om ikke andet når de bliver sultne
Karin jeg har begge dem du viser, og fordelen ved dem er at de kan stå på en hylde eller et skab, sikret mod hunde og børnebørn
nov 2011
maj 2012
nov 2011
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Det tog ham omkring 5 sekunder at få alt ud selvom den stod på den højeste sværhedsgrad og Macro ventede bare på at Aidan hev tingene ud også spise de det.
Hvis jeg fulgte instruktionerne om at lægge foderet på øverste hylde så satte han sig bare op med forpoterne på toppen og åd alt derfra som om det var en normal skål.
Hvis jeg spredte det ud på de forskellige niveauer så tog det ham de der ekstra 5 sekunder at skubbe alt ud.
Vi havde mere held med Foderbolde som kattene skal skubbe rundt for at få mad ud. Kan købes til katte og marsvin(de er ens bortset fra farve og dekoration)
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/legetoej_transport/marsvin/187118
Trixi Snacky - til marsvin er de dekoreret med gulerødder og til katte er der fiskeskeletter på
Aidan kaster kun mad i sig hvis det er fabriksproduceret. Han angriber også det rå kød men han kan ikke sluge det på same måde som han kan med tørkost og vådfoder så vi har ikke haft opkast siden vi skiftede til råfodring.
Selv hvis vi ved tilfælde har fået en pose tørkost af velmenende venner og bekendte så kaster han ikke længere op eller tager på selvom han kværner 3dl tørkost på 3 min.
sep 2012
jan 2012
Af samme grund har jeg et plastic låg at ligge på toppen af foderlabyrinten
Billedet er taget 5 min efter jeg fik den hjem, så det var inden jeg fandt ud af hvor klog min kat var
Jeg har også måttet sætte en dørstopper på gummikanten og sætte den ind mod væggen for at de ikke skal vælte den, for det fandt de også ud af at de kunne
sep 2012
Han vælter også vand skåle medmindre jeg køber dem til hunde eller vandfontainer(som han forsøger at vælte men har sværre ved at gøre)
Jeg ville være mere imponeret hvis Catit havde lavet en låg man åbnede sådan at man ikke selv skal lægge et låg hen over som kan skubbes af eller andet.
Meget alvorlig design fejl i mine øjne og derfor vil jeg ikke anbefale den.
I det mindste har de forsøgt at forhindre kattene i at vælte labyrinten med gummikanten så der giver jeg dem + for men det med låget er bare dobbelt minus her.
Jeg har lidt det der at hvis jeg køber noget så skal det virker og det skal ikke være fordi jeg selv laver quickfixes for at det skal opfylde kravene.
jan 2012
Jeg er så ikke rigtig imponeret af gummikanten, for jeg syntes ikke pasformen er god nok og så ville jeg gerne have haft at den var mere stiv..
Men syntes stadig godt om produktet, da det har afhjulpet at min ikke grovæder så voldsomt som før..
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
maj 2012
jan 2012
Min tøsen er på størrelse med en MCO og hun fandt meget hurtigt ud af at spise fra toppen og vælte den
Men den fungere optimalt nu med lidt småjusteringer
jun 2009
Jo, det er også meningen at foderlabyrinten skal stå på et bord, det er bare ting der skal trilles det ikke kan lade sig gøre med når jeg har hunden
Det bliver spændende at se om mine katte vil vælte den eller lave andre numre med den, men nu har jeg da fået lidt råd til hvad jeg så kan gøre, for Mibber er (desværre) ret snu.
Jeg glæder mig til at få dem hjem og prøve det
maj 2012
De der boldte troede Manne han skulle tømme med poten, det var fint nok med mig, men det bumpede så meget, at jeg er sikker på naboerne kunne høre det, så dem bruger jeg ikke,, jeg kunne jo også risikere mit barnebarn ville tro det var til hende
maj 2012
Grovæder og kaster op, hvad gør man?