Kørt ned..:( {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.. I går blev vores kat kørt ned af en eller anden stodder..(undskyld mit sprog) jeg ved godt at man måske ikke kan nå og bremse hvis der kommer en kat farende over, men så må man vel fordelen da køre lidt mere stille i stedet for bare at race af sted! Vi bor i udkanten af en by, og lige ved siden af os er der et humble, og efter folk er kørt over det så gasser i bare op! Også selvom personen er på vej ind til byen! Vi er alle meget kede af det herhjemme, og eftersom det var min mors ynglings kat har hun det meget dårligt.. Han hed mufasa, og jeg har ham herinde.. Det er hårdt at miste sit kæle dyr.. Især når han var sådan en sød og dejlig kat..
jun 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 5
jun 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 195
maj 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 8
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 12
sov sødt lille mis, og trøstekrammer til dig
maj 2013
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Fruen på Godset:
Man kunne da også holde sine katte på egen matrikel Jeg er sikker på at langt de fleste bilejere ikke kører katte ned for sjov eller for hyggens skyld, og det er altså tilladt som katteejer, at tage sine egne forholdsregler - især når katten som regel ender som taberen. Ønsker man en 100 pct. fritgående kat, er man også villig til at løbe risikoen. BUM!
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Nej, det er man ikke... Man bremser bare ikke ned for dyr mindre end hunde.
Jeg har desuden også kørt et par katte over efterhånden - ikke fordi jeg kørte råddent, men fordi jeg ikke havde en jordisk chance for at undgå det, da de kom farende ud på kørebanen foran bilen...
Shit happens...
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 591
Må nok hellere tilføje, at det er ud fra et erstatningsmæssigt synspunkt.
Bliver man påkørt bagfra fordi, man har bremset hårdt ned for et dyr på størrelse med en hund eller større, så skal den bagvedliggende bilist betale den fulde erstatning for ikke at have holdt afstand nok.
Bliver man påkørt bagfra fordi, man har bremset hårdt ned for et dyr på størrelse med en kat eller mindre, så skal man deles om skaden.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Men en ret forfærdelig trist hændelse for trådstarter. Så jeg må venligst bede jer om at respekterer dette og holde jer til emnet. Tak </b>
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
R.I.P lille mis...
Men at sige at det er en eller anden stodder der har kørt råddent, det er jo ikke fair, for personen har måske ikke haft en chance for at undgå påkørslen..
Jeg forstår godt du er frustreret, og ked af det, men lad os lige være fair over for bilisterne da det jo er langt de færreste der påkøre dyr med vilje..
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 38 Svar: 443
Vi har killinger lige nu, hvis i ønsker jer en ny kat. (:
maj 2013
maj 2013
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg forstår din sorg, men ikke din bitterhed overfor bilisten, for kattens veje er uransagelige og uforudsigelige, at bilisten så ikke har forsøgt at finde ejer til katten og fortalt at h*n har påkørt den det er så en anden sag, men hvis du ville have stået og skældt og smældt vedkommende hæder og ære for at have påkørt katten så havde jeg nok også holdt mig væk..
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 133
Det er jo ikke 'det samme' som at påkøre en hund, så skal man betale for det (tror jeg) og desværre er der en del der mener at katte ikke er det samme værd som en hund
Jeg forstår din sorg og føler med dig - hvil i fred mufasa
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Jeg tror jeg har kørt 3 katte ned efterhånden og hvor bliver jeg ked af det hver gang - på kattenes vegne. Ikke ejeren........
maj 2013
IDA M - jeg synes at det er lidt trist at man ikke har det samme med katte som med hunde:( De er godt nok mindre osv, men alligevel.. Mange tak for forståelsen.
JESPER: ja det er det:(
UKENDT! - ja der er altid en risiko:(
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Som bilist må det være ganske forfærdeligt at køre et dyr ned
Kørt ned..:(