Urinprøve igen igen.. {{forumTopicSubject}}
Ja, undskyld mig og min tissekat, men nu skal han altså have kontrolleret sin urin, så han skulle have lavet en prøve i fredag. Men han vil sørme ikke tisse i det der plastikgrus! Jeg havde fri hele dagen og lod han være inde på et værelse med vand, mad og bakke, fra kl. 8 til kl. 16, men ikke om han gad! Jeg gik ind og legede med ham, prøvede at lokke ham til at grave i gruset, men det hjalp ikke. Så hvad skal jeg nu gøre? - den må jo max være en time gammel, sådan en prøve. Skal jeg se om han kan lave en i nat og så er det bare ærgerligt at den bliver meget mere en en time? Det er ikke nemt at få ham til at tisse på kommando.
P.s. Det er krystaller og blærebetændelse han skal undersøges for.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Så da jeg dagen efter kom med en frisk prøve, så var der ingenting i urinen..
Men hvis det er helt umuligt for dig er der ikke anden mulighed end at dyrlægen tager en prøve direkte fra blæren..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Hvordan lokkede du hende til at bruge gruset?
jan 2012
Hahaha hvordan jeg lokkede hende til det, jeg har en meget samarbejdsvillig kat, der er meget renlig, hun bruger altid sin bakke (og gjore det jo faktisk også da hun havde krystaller, jeg opdagende jo urinvejssygdommen ved et tilfælde)
Hun er en ret punktlik kat som sover hele natten og derfor trænger til at tisse når hun vågner op, altså når vi står op, mit dilemmer er så at vi står op kl 7 og min dyrlæge først åbner kl 8..
Men at få katten til at tisse i perlerne har ikke været det store prolem, jo den første gang, måtte jeg vente lidt længe på hende, der holdt hun sig længe, men så blev det nok lidt vane for hende, så hun gik bare ind
feb 2007
jan 2012
Plejer han at grave inden han tisser??
Hvis ikke kan det være at du med succes kan komme almindeligt kattegrus i kassen og så komme klar plastic ovenpå og så de plastic sten og på den måde snyde ham, for så vil det måske føles som alm grus, så hvis han ikke skraber kan du fint samle prøven op fra plasticen..
Bruger du i øvrigt ikke at komme plastic i bunden af kattebakken når du opsamler urinprøve?? Det bør du da der kan være bakterierester i kattebakken, så for en sikkerhedsskyld bør man lægge plastic i bunden, og opsamle prøven derfra..
feb 2007
jan 2012
Men super at det lykkedes og den oveni købet var tip top med urinvejene igen..
Tillykke med sejren
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Hooooold da op det var en lang dag! Længe leve computeren!
feb 2007
Nu skal han bare fortsætte med urinary i en måned og så går vi over på neutered male, eller hvad den hedder, og så kunne jeg ca hver 3. måned give ham en måned på urinary igen.
jan 2012
Det blev jeg ikke rådet til, faktisk blev jeg frarådet at give urinary med mindre det dukkede op igen, og det er det heldigvis ikke gjort siden, det er som sagt 3 år siden nu, og holder skarpt øje med hende
Jeg husker at da min blev raskmeldt kunne jeg næsten ikke få armene ned hele dagen, jeg var så glad at intet kunne slå mig ud, jeg følte jeg havde vundet en eller anden vigtig sportskamp eller sådan noget imponerende at man kan blive så glad for sådan en lille ting
feb 2007
Urinprøve igen igen..