{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.154 visninger | Oprettet:

Urinprøve igen igen.. {{forumTopicSubject}}

Ja, undskyld mig og min tissekat, men nu skal han altså have kontrolleret sin urin, så han skulle have lavet en prøve i fredag. Men han vil sørme ikke tisse i det der plastikgrus! Jeg havde fri hele dagen og lod han være inde på et værelse med vand, mad og bakke, fra kl. 8 til kl. 16, men ikke om han gad! Jeg gik ind og legede med ham, prøvede at lokke ham til at grave i gruset, men det hjalp ikke. Så hvad skal jeg nu gøre? - den må jo max være en time gammel, sådan en prøve. Skal jeg se om han kan lave en i nat og så er det bare ærgerligt at den bliver meget mere en en time? Det er ikke nemt at få ham til at tisse på kommando.

P.s. Det er krystaller og blærebetændelse han skal undersøges for.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Urinprøve igen igen..
  • #1   2. jun 2013 Jeg vil ikke anbefale dig at tage chancen og sige at det bare er ærgerligt at den er mere end en time gammel, jeg fik en falsk positiv test på den bekostning, testen viste at der stadig var bakterier i urinen og krystaller, det var sådan jeg fik at vide at den ikke måtte være mere end en time gammel, det havde de nemlig glemt at fortælle mig, jeg fik nemlig blot at vide at bare den var i køleskab så var det fint..

Så da jeg dagen efter kom med en frisk prøve, så var der ingenting i urinen..

Men hvis det er helt umuligt for dig er der ikke anden mulighed end at dyrlægen tager en prøve direkte fra blæren.. smiley

• #2   2. jun 2013 Nej det har jeg jo også tænkt, at hvis de tager den på den med en kanyle i blæren er svaret jo sikkert.. Var bare ikke klar over, om krystaller kan dannes fordi prøven er "gammel", men ved jo bakterier kan. Jeg prøver igen i morgen..

Hvordan lokkede du hende til at bruge gruset?

• #3   2. jun 2013 Det var vist også mest bakterierne de kunne se, husker det ikke helt, det er jo 3 år siden smiley husker blot den var falsk positiv..

Hahaha hvordan jeg lokkede hende til det, jeg har en meget samarbejdsvillig kat, der er meget renlig, hun bruger altid sin bakke (og gjore det jo faktisk også da hun havde krystaller, jeg opdagende jo urinvejssygdommen ved et tilfælde)
    Hun er en ret punktlik kat som sover hele natten og derfor trænger til at tisse når hun vågner op, altså når vi står op, mit dilemmer er så at vi står op kl 7 og min dyrlæge først åbner kl 8..
    Men at få katten til at tisse i perlerne har ikke været det store prolem, jo den første gang, måtte jeg vente lidt længe på hende, der holdt hun sig længe, men så blev det nok lidt vane for hende, så hun gik bare ind smiley

• #4   2. jun 2013 Hehe, jamen Valentin virkede bare dybt fornærmet over det der plastikgrus, så det var som om han ville holde sig for evigt. Han holdt sig i hver fald 8 timer... Men kan da godt være det bare skal have lidt flere forsøg. Det var nemmere at få en urinprøve første gang, fordi han rendte på Bakken konstant og så kunne jeg sætte en lille skål ind under smiley Håber det lykkes i morgen..

• #5   2. jun 2013 smiley måske han vænner sig til dem smiley ellers må du jo til plan B

Plejer han at grave inden han tisser??
    Hvis ikke kan det være at du med succes kan komme almindeligt kattegrus i kassen og så komme klar plastic ovenpå og så de plastic sten og på den måde snyde ham, for så vil det måske føles som alm grus, så hvis han ikke skraber kan du fint samle prøven op fra plasticen..

Bruger du i øvrigt ikke at komme plastic i bunden af kattebakken når du opsamler urinprøve?? Det bør du da der kan være bakterierester i kattebakken, så for en sikkerhedsskyld bør man lægge plastic i bunden, og opsamle prøven derfra..

• #6   3. jun 2013 Tak for tippet med plastik over gruset, for det lykkedes faktisk at få ham til at tisse og nu er jeg kommet hjem fra dyrlægen. Hans urin var bare helt tiptop og der var ingenting, så det er bare skønt smiley

• #7   3. jun 2013 Neeej hvor dejlig at høre Camilla, hehe så er jeg skisme ikke så dum alligevel, fantasien vandt over den stædige kat smiley

Men super at det lykkedes og den oveni købet var tip top med urinvejene igen..

Tillykke med sejren smiley

• #8   3. jun 2013 Dengang jeg skulle have Bøllemis til at tisse i plastik kuglerne sad jeg i 15 stive timer og ventede på at han skulle tisse!!!
    Hooooold da op det var en lang dag! Længe leve computeren! smiley

• #9   4. jun 2013 Tak, jeg er også bare rigtig glad for at han er kommet sig så hurtigt. Det troede jeg virkelig ikke, for det var meget slemt da han blev undersøgt for en måned siden. Så bare dejligt at det gik så fint, både med prøven og at lave den smiley Jeg troede vi ville være nød til at få den taget ud med kanyle, men han må alligevel have været trængende nok til at tisse i plastikgruset, hehe smiley

Nu skal han bare fortsætte med urinary i en måned og så går vi over på neutered male, eller hvad den hedder, og så kunne jeg ca hver 3. måned give ham en måned på urinary igen.

• #10   4. jun 2013 Okay blev du anbefalet at give ham en "kur med urinary hver 3. måned???

Det blev jeg ikke rådet til, faktisk blev jeg frarådet at give urinary med mindre det dukkede op igen, og det er det heldigvis ikke gjort siden, det er som sagt 3 år siden nu, og holder skarpt øje med hende smiley

Jeg husker at da min blev raskmeldt kunne jeg næsten ikke få armene ned hele dagen, jeg var så glad at intet kunne slå mig ud, jeg følte jeg havde vundet en eller anden vigtig sportskamp eller sådan noget smiley imponerende at man kan blive så glad for sådan en lille ting smiley smiley

• #11   4. jun 2013 Ja, det gjorde jeg, fik at vide at det kunne være fint at give som en booster, fordi hans tilfælde havde været så slemt.

Kommentér på:
Urinprøve igen igen..

Annonce