{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

kradser i sofaen - felliway? {{forumTopicSubject}}

Min ene kat har en dårlig vane med, at hun lige skal kradse lidt i armlænet på min sofa,inden hun hopper op og lægger sig. Det er på ingen måde " nu skal jeg ordne klør og flænser lige sofaen agtigt", men bare en tre-fire krads samtidg med at hun strejker sig..

Nu har jeg købt nye betræk og overvejer at købe en flaske felliway, men er lidt i tvivl, om det vil have nogen effekt, eller bare er spild af penge så længe det ikke er sådan rigtig kradseri?

Erfaring søges:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kradser i sofaen - felliway?
  • #1   1. jun 2013 Det hun gør er lige at markere (katte sætter også duftspor med poterne ) og det er meget typisk for katte... det er også en "se mig" handling smiley

Jeg har katte der gør det samme.... en hurtig og nem løsning er et løst tæppe på armlænet... helst et strikket, altså noget der er træls at få klørene i ...

Eller stil et krattetræ helt op ad sofaen...

Feliway bør kun bruges når det virkelig er nødvendig at berolige katten...

• #3   1. jun 2013 Går straks i gang med strikkepindene:-)

Haved egentlig den opfattelse, at felliway netop bevirkede, at de ikke havde trang til at sætte deres duftspor lige netop der, hvor man sprøjtede med det, da de så troede at de havde sat deres duftstof på dette sted.

Kradsebræt er desværre en ting hun ikke gider beskæftige sig med. Men måske jeg skulle forsøge at beklæde det med det gamle sofastof.

• #5   1. jun 2013 Helt enig med G.H hæng et løst tæppe over armlænet på sofaen, så syntes katten ikke det er rart at kradse i der smiley

Nu skriver du godt nok at kradsebræt ikke interessere din kat, men jeg kan anbefale sådan en her: (link fjernet)

jeg har sådan en til mine de elsker den, både til at kradse i men som på billedet også til at ligge i smiley
    Den står lige ved siden af hvor vi opholder os, vores 2 gulv til loft kradsetræer står godt nok også i nærheden af hvor vi mest opholder os, men min den lille fik den ide pludselig at kradse no-go steder, da jeg købte denne stoppede hun med det, og anbefalede den til en anden bruger herinde, som også havde problemer med krads i sofa og gulvtæppe, og han fik løst problemet med en der lignede denne, blot et forslag smiley

profilbillede
  • #6   1. jun 2013 Tak for de gode forslag. Laver straks en ekspedition til Maxizoo:-)

Kommentér på:
kradser i sofaen - felliway?

Annonce