{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Poly kat ?
  • #1   19. maj 2013 ja det er poly..... det kan ligge længere tilbage i dens bagland

• #4   19. maj 2013 Der er også nogle som bevist avler polydactyl katte ^^

• #6   19. maj 2013 Polykatte er smukke, dejlige og specielle af sind, og med lidt omtanke kan polykatte sagtens opdrættes på forsvarlig vis.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #8   19. maj 2013 Nu kan det godt være jeg spørger rigtig rigtig dumt, men jeg har aldrig haft en poly kat og chancerne for det er minimale.

Men hvad gør en poly kat så speciel? Altså jeg har godt forstået at de har en ekstra tå osv. men er det ikke bare det? Får de et andet sind af det eller hvad?

• #9   19. maj 2013 Felis, vi bliver aldrig enige. Det er en genfejl ja, men en dicideret defekt vil jeg ikke kalde det, for så havde næppe så mange poly katte overlevet i naturen.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #11   19. maj 2013 Fruen på Godset - Netop som jeg forventede smiley Var simpelthen bare en tænkeprut til Lone A's kommentar.

• #14   20. maj 2013 "Og en genfejl ER en defekt"

Forkert, en genfejl er en mutation. Det betyder ikke at det er en defekt. Det er ganske almindeligt i naturen at der findes mutationer af alle tænkelige slags, det er naturens måde at udvikle sig på. Fra aber til mennesker og alt det der smiley

Dermed ikke sagt at alle mutationer er lige heldige, men det er bestemt ikke en defekt.

• #15   20. maj 2013 Ja som Lasse P siger så er en mutation ikke nødvendigvis en defekt.
    Vi er alle blevet til mennesker via mutationer.

• #17   20. maj 2013 Men spørgsmålet er vel så nærmere hvad der accepteres som normalt, istedet for om der er tale om en defekt. Som skrevet så er mutation en udviklings proces i dna´et som sikre evolutionen af arterne.

Eksempelvis har alle mennesker mutationer i deres DNA, nogle kan bedre tåle mælk end andre - hvilket er typisk for de nordiske land, imens andre har udviklet en tolerance over for stærke fødevare som det eksempelvis ofte ses i østen.

Der findes også mange mennesker med svømmehud imellem deres tæer eksempelvis, og selvom jeg tvivler på at det har nogen nyttig effekt er også tale om evolution og ikke defekter som sådan.

At det så anses som unormalt at Hans eller Pjevs har seks tæer istedet for fem, er en helt anden snak smiley

• #18   3. jun 2013 Tak for oplysningerne .
    Min kat skal der under ingen omstændigheder avles på. Hun er steriliseret.
    Jeg vil fremover holde lidt ekstra øje med de to kløer den har som sidder meget tæt. Det ser ikke ud til at de slides helt normalt,
    . Jeg ved ikke hvor min har det fra og tvivler lidt på de overhovedet har opdaget det på Inge´s Kattehjem, hvor jeg hentede hende . I altfald fulgte der ingen informationer med om dette, da jeg fik hende.

• #19   4. jun 2013 Min kat er også en poly kat med 6 tæer på forpoterne og 5 på bagpoterne. Regner med det kommer af at der er maine coon i hende, og at det er forholdsvis normalt forkomne hos maine coon.
    Kan sige at hun på ingen måde virker generet af det. Det eneste det gør er at hendes poter ser en lille anelse store ud for så lille en kat. Nåja og at det ligner hun har tommelfingre på forpoterne.

Det er ok at avle på en mutation hvis det gøres på ansvarligvis. Som eksembel er en munchkin generelt en god sund race, som ved et tilfælde har fået meget korte ben. Den har ikke rigtig nogen helbredsmæssige problemer, så længe dem der avler gør det på ansvarlig vis. Dvs. at en rughugger ikke må pares med en anden rughugger. Så længe denne meget vigtige regel følges er der intet problem.

Og come on... alle racer er jo avlet med særlige kendetegn i mente. Så længe det ikke går ud over helbredet ser jeg absolut intet problem med det. Hvis Maika ikke allerede var steraliseret da jeg fik hende ville ikke have haft noget problem med at lade hende få killinger.

Kommentér på:
Poly kat ?

Annonce