1.355 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Erfaringer med katteinfluenza Erfaringer med katteinfluenza

Min store dreng, Balder, maine coon blanding på snart 6 år, begyndte for snart 3 uger siden at nyse. Senere begyndte øjnene at løbe.
sidste fredag havde jeg ham hos dyrlægen, fordi jeg synes han hev lidt efter vejret. Her fandt hun meget let infektion i de øvre luftveje, samt feber og øjenbetændelse. Jeg fik så clavubaktin, samt nogle øjendråber, som jeg har givet i 7 dage, med sidste dag igår.
Han har fin appetit, og virker ikke generelt nedstemt, men har tidspunkter på dagen, ca hver 3.dag, hvor han virker lidt sløj.
Han nyser stadig og virker som om næsen er stoppet. Hans vejrtrækning piber stadig ind imellem, men jeg synes det virker som om det er næsen der er stoppet og ikke i luftvejen længere.
Han nyser primært når han spiser, fordi han står med hovedet nedaf, og det lyder som om han gisper lidt mellem hver bid. som når vi andre ikke kan trække vejret gennem næsen og det derfor kræver at man holder vejret hvis man skal tygge.

Mit spørgsmål er så, hvor længe jeg kan forvente at han går og tumler med tilstoppet næse?
Skal jeg lige lade medicinen virke, og se tiden an, eller rende til dr. dyr igen?
Hvad er jeres erfaring med tilstanden?
Hun sagde at hun sædvanligvis ikke skulle se katte med katteinfluenza, med mindre der var mistanke om sekundær infektion, da hun ikke kan gøre noget ved den almindelige influenza.
Ps. Balder er vaccineret som killing, efter alle kunstens regler, og igen 2 gange siden, senest for 2 år siden.
Vi har for 1 år siden får en ny kat (Dumbo), også vaccineret mv. men kan han have været rask smittebærer og fået ram på Balder pga at vi ikke har vaccineret årligt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med katteinfluenza
Kommentér på:
Erfaringer med katteinfluenza

Annonce