Dårlig mave {{forumTopicSubject}}
Jeg er begyndt at bruge noget katte fodder hvor jeg blande Applaws kattefoder med kyllingr med Porta 21 Feline Finest Sensible - uden korn....
Anton min han kat, havde dårlig mave før, men det er ligesom om det er blevet lidt være efter jeg skiftede. Han fiser en hel del, og det er meget ildelugtende...
Twister min hun kat (mor til Anton) er begyndt at have hård mave, og små hårde klumper der ikke gider at komme helt med ud..
Jeg skiftede selvfølgelig ikke bræt over har blandet det med deres gamle fodder.. De har kun fået det i 2 uger nu, synes i jeg skal vente og se om deres maver til vender sig eller hvordan ?
Er der andre der har haft problemer med de to mærker fodder ??
nov 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 15
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Jeg synes også at det rå holder maven igang og i ro (stabiliserer) hvor han tidligere godt kunne få dårlig mave med mellemrum er det virkelig sjældent nu
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Jeg ville prøve at få kattene til at spise enten noget råt kød(gerne indmad da det giver løsere afføring - som lever, kyllinge and, okse, lam) eller få noget vådfoder indenbords hos kattene. Så er du sikker på at de får en god portion væske.
Jeg kan dog godt forestille mig at hvis de har sarte maver kan det tage mere end 14 dage at blive tilvendt men jeg ville stadig forsøge at få noget mere væske i dem enten via råt kød (ikke butiks hakket kød for mange overflader hvor bakterier kan gro) eller god kvalitets vådfoder som Lux fra aldi
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
nov 2012
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Måske du skulle blande med Orijen istedet? Der står på deres hjemmeside at man kan få en 400gram smagsprøve hjem http://orijen.dk/
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Til gengæld fandt jeg hurtigt ud af at jeg var nødt til at sørge for at porta kun står for lidt over 1/3 af det tørre, da Sofus får kløe, hvis der er for meget porta i, ved ikke hvorfor....
nov 2012
Dårlig mave