{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Neutralisering af ny kat - hvor tidlig? {{forumTopicSubject}}

Jeg får ny kat i morgen. En søndag, så ikke lige at komme forbi en dyrlæge.

Han er 10 måneder gammel og en maincoon/huskat blanding, ikke neutraliseret og vil høre hvad erfaringer i har med hvor tidlig man kan slæbe en ny kat til dyrlægen? Han skal vel have lov til at falde til først.... eller?

Hvor lang tid bør jeg vente?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neutralisering af ny kat - hvor tidlig?
  • #1   11. maj 2013 hmm... jeg fik at vide at jeg skulle få mine neutraliseret inden de blev 6 måneder for at sikre at de ikke begyndte at strinte inden de blev neutraliseret.

Jeg kan desværre ikke lige sige noget omkring stress ved inflytning og ventetid ...

• #2   11. maj 2013 Hvis du er uheldig så kan stressen over at flytte et nyt sted hen, få ham til at strinte over det hele... for at gøre sig selv tryg... Så ville jeg ikke tøve med at få en tid hurtigst muligt hos dyrlægen....

Men vent da gerne 14 dage med sådan en tur... hvis han ikke strinter smiley

• #3   11. maj 2013 Jeg købte på et tidspunkt en Bimse dreng, han skulle have været hankat i opdrættet, men blev valgt fra ca 7 mdr gammel, han havde ikke vist tegn på, at han var ved at blive fertil, på grund af ferie og vi brugt alligevel samme dyrlæge, fik jeg ham med en aftale omhandler lige skulle falde til hos mig og fikses inden for et par måneder smiley 14 dage efter han kom hos mig lå han på bordet hos dyrlægen, de små ærter var vokset utroligt hurtigt, så af med dem før det gik galt smiley
    Jeg vil helt klart skynde mig smiley ved du om han har vist tegn på, at det er op over?

• #4   12. maj 2013 Jeg ville faktisk gøre det så hurtigt det er muligt, med mindre du har katte i forvejen som han skal sammenføres med, i så fald ville jeg vente med at hente ham til han var fixet..

• #5   12. maj 2013 Har ikke den store forstand på katte, men vil tro du skulle få det gjort hurtigst mulig

• #6   12. maj 2013 Tak skal i have. Har fridag i morgen, så vil bestemt også lige tage fat i dyrlægen og få en tid. Han er meget nysgerrig, halen oppe med det samme og lader ikke til at føle sig ubehagelig stresset. Mere bare "det må vi lige undersøge" - agtig. Han er så skøn og såvidt jeg kan følge ham gør han ikke anstand til at strinte.

• #7   12. maj 2013 Hvis han allerede er så afslappet tror jeg ikke det vil stresse ham overmeget at blive neutraliseret allerede imorgen (men der er jo nok ikke en ledig tid :P)
    Mine katte var også meget hurtige til at slappe af og føle sig hjemme og sådan er de stadig heldigvis.

• #8   12. maj 2013 Skal du gøre dig håb om, at få det gjort i morgen, skal han faste fra midnat og ind til du ved om han kommer til i morgen.
    Så kan du nemmeligt tage en tid hvis der er ledigt smiley det kunne jo være de havde et afbud.

• #9   12. maj 2013 Ps det er dejligt han falder så hurtigt til smiley

• #10   19. maj 2013 Begge blev neutraliseret i torsdags og alt gik fint. Dyrlægen sagde også det bare var om at få dem begge afsted. Perle har endda ikke engang brug for sin krave. De har nu også snust, besøgt hinandens "hjem" og været i samme stue et par gange helt uden problemer. Kun en smule hvæsen fra O'Malley, men synes de tager det så fantastisk begge to. Dog kun under opsyn. Om en uge, når jeg har ferie, så intensivere jeg sammenføringen. Men igen - det går bare rigtig godt indtil videre..

profilbillede
  • #11   19. maj 2013 Jeg syntes ikke du behøver at vente en uge med at lade dem være sammen hele tiden, når du skiller dem ad så starter du forfra hver gang du sætter dem sammen, når det går så glat som du beskriver, så lad dem have fri adgang til hinanden, du skriver at de blot hvæser af hinanden, jamen det er jo helt normalt og ville nærmest være unaturligt hvis de ikke gjore, de slås ikke eller farer efter hinanden..

Jeg ved godt du selvfølgelig skal være påpasselig med såret efter Perles sterilisering men alligevel syntes jeg du skal lade dem være sammen, det lyder jo til at fungere fint mellem dem..

• #12   19. maj 2013 ja, det lader til de stadig fint kan sammen og har i dag endda været helt alene hjemme sammen et par gange i et par minutter.... er sku dejligt...

• #13   19. maj 2013 Hvor dejligt smiley

• #14   20. maj 2013 dejligt ^^

Kommentér på:
Neutralisering af ny kat - hvor tidlig?

Annonce