Kat stukket af! {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min kat, Bagheera, er stukket af tidligere på aftenen. Der var et vindue lidt åbent på badeværelset, som han har skubbet op. Vi har været ude og lede efter ham, men uden held og det er for mørkt nu.
Han har aldrig været ude alene før. Vi har gået med ham i sele i nogen uger, sammen med min sambos kat, og gået med dem rundt i kvarteret. Han er cirka 8 måneder.
Hvor stor sandsynlighed er der for at han vil være i stand til at kunne finde hjem igen? Vi bor ikke så langt fra motorvejen, men ellers er det et almindeligt bolig kvarter vi bor i, med en masse andre katte. Han er kastreret og går med halsbånd med telefon nummer og navn i.
okt 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 18
Ellers må du gå rundt i området og kalde og evt rasle med noget mad eller en madskål. Han kan jo også være blevet forvirret og ikke kan finde hjem. Så vi, han helt sikkert komme når han hører din stemme, hvis han er i nærheden...
dec 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 13
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Lige et tillægs spørgsmål, hvordan kan det være at i ikke valgte at øretatovere eller chippe katten da i fik den kastreret???
jan 2012
dec 2012
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
Gå først og fremmest derhen hvor der er størst risiko for at han kommer til skade og arbejde tilbage derfra, katte kan løbe længere end man regner med og ofte bliver de ikke der hvor man har gået med dem i snor (har prøvet det selv). Finder i den ikke der så tjek hos nabo katten i går tur med. Hold en indgang åben til den i nat og hvis kkke han er tilbage imorgen så efterlys ham hos katte registeret og alle andre steder. Sæt sedler op med billede og telefonnummer samt adresse og udlov en dusør.
Hvor bor i? Det kan være der er nogle der kigger med fra jeres område.
Håber i finder ham, brug tiden og led! Det kan være kritisk at finde ham hurtigt.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Det var dumt ikke at lave tato når de nu var i bedøvelse, og det koster ikke ret meget mere, nu skal de i narkose igen eller du må chippe,, pas på med halsbånd, de kan være farlige for katten.
Jeg håber i finder ham hurtigt.
maj 2012
aug 2010
jan 2012
Men det er jo jeres valg..
Husk blot at katten kan jo have tabt sit halsbånd på sin tur i det fri, så selv hvis den bliver fundet at en så kan de ikke finde jer hvis den ikke længere har halsbånd..
Jeg håber i finder katten eller den selv kommer hjem, hvis det er muligt for ar så lad det vindue den sprang ud af stå åbent i nat hvis han endnu ikke er kommet hjem når i går i seng..
dec 2012
Sjovt nok at da vi var ude, så fandt vi alle andre katte i kvarteret, udover ham.
aug 2010
Jeg krydser alt hvad jeg kan for at han snart er tilbage hos jer.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Han dukker sikkert frem i ly af mørket og hvis vinduet står på klem i nat (hvis man kan risikere det), er han måske hjemme i morgen
Tatoo er billigere i forb. med kastration, så dumt at vente med det, men sket er sket og vi krydser fingre for at den kommer hjem.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Da mine katte var indekatte og jeg midlertidigt måtte bo hos mine forældre da skete det flere gange at de kom ud af et vindue(mine forældre kunne ikke finde ud af at holde bare kælderdøren ned til hvor jeg og kattene boede- lukket) Jeg var ude og lede op og ned af vejene men endte somregel med at finde dem omkring huset under en busk eller nogle gange foran kælderdøren hvor de jo kunne lugte mig og dem selv.
Jeg var ude og rasle i 3 timer den længste tid.
Hvis den ikke er hjemme i morgen vil jeg forslå at Du sætter sedle rom i nabolaget så dene naboer ved at de skal kontakte dig hvis de ser den. (det har jeg været nødsagt til da jeg flyttede og den ene fandt vej ned i en nabo kælder den første uge de fik lov at gå ud)
jan 2012
aug 2010
dec 2012
Har siddet oppe hele natten og jævnligt været ude og lede efter ham i mørket. Vi har sat hans transportkasse ud, samt strøet med hans kattegrus. Raslet med godbidder og kaldt på ham, men udenn held. Vi har kun fundet alle andre katte i nabolaget end ham.
Tog vores anden kat, Kili, med ud idag, i hans sele. Tænkte at han måske kunne få øje på Bagheera et sted, eller Bagheera ville blive tryg ved at se sin ven og komme frem fra sit skjul.
Vi er igang med at lave efterlysninger vi kan få hængt op og delt ud. Håber på at regnen vil få ham til at vende snuden hjem ad og søge ly i sin kasse.
aug 2010
Her er nogle af de ting vi gjorde.
1. Spørg ALLE naboer i jeres område, tag et billede med ud af katten og gå fra dør til dør og spørg om de har set den og om de gider at kigge i deres garager/skure/drivhuse efter om katten måske er smuttet derind ubemærket og måske er lukket inde. (det sker ofte høre jeg)
2. Sæt sedler op, navn, nummer, adresse og dusør. Sidstnævnte får alle unger i kvarteret op på mærkerne, herhjemme ledte samtlige kvarterets unger efter vores kat.
(som du selv nævner i er igang med)
3. Nu ved jeg ikke om det er kommunen eller Falck der fjerner døde dyr fra vejene der hvor i bor og det er heller ikke en sjov samtale at have. Men i mine øjne er det bedst at vide det hvis uheldet har været ude. Ring til dem begge og sørg for at efterlyse katten hos dem, hvis ikke de har fjernet den.
4.Ring til alle lokale dyrlæger og efterlys din kat, den har ikke noget ID mærke eller chip og halsbåndet kunne sagtens være væk allerede. Skulle der komme nogen ind der ligner din, så har du været forbi dem så vil de ringe til dig.
5. Lav efterlysnings tråde/posts rundt omkring på nettet med billed og dusør samt tlf. nummer. Facebook, Kattegalleri, kattegale, dba.dk,guloggratis.dk osv.
6. Hvis i har en Jernbane i nærheden så ring til bane danmark og bed dem pænt kigge på sporene for jer, der er rigtig mange katte der bliver ramt af toget da det jo er lynhurtigt og ofte noget som katten slet ikke forventer.
7. Led, kald og led noget mere. Husk at lade en indgang stå åben hjemme hos jer!
Jeg krydser mine fingre, tæer og håber alt hvad jeg kan!
Held og lykke herfra og opdater gerne tråden hvis du har tid, jeg håber sådan i finder ham i god behold.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Fejl vil ske
Håber katten dukket op
maj 2012
Det her plæse vejr gør os alle ør i hovedet, mon ikke det også giver problemer for katte?
dec 2012
Jeg havde sat en skål med vådfoder udenfor ved siden af hans kasse, og håbede han kunne lugte det. Mange nabokatte kom forbi for at kigge på det. Jeg kom så ud fra mit værelse for at kigge, og troede først han var en af nabokattene, der også er helt sort. Hvor efter jeg så fik øje på hans halsbånd.
Lige i det jeg åbnede dørene løb han godt nok et lille stykke, men kom med hurtigt og mjavende tilbage da jeg kaldte på ham. Nu er han indenfor og er godt sulten, og glad for at se sin ven, Kili, igen. Umiddelbart ser han ud til at have det fint, udover sulten. Så vi er rigtig rigtig glad for at have ham hjemme!
Nu skal de to hurtigst muligt øremærkes, og så må jeg gøre min roomie mere opmærksom på at være forsigtig med åbne vinduer, inden vi kan få ordentlige sikringer på.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
okt 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 18
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
http://www.petworld.dk/product/tilbehoer-katte/beskyttelsesgitter--4011905044170.aspx#top
Godt han kom hjem
jan 2012
Så må han forkæles et par dage
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Selv synes jeg at chip er bedst for kattene og mine har faktisk både tattoo og chip. Den eneste fordel jeg synes at øremærkning har overfor chip er at det er en synlig "jeg har en ejer" markering.
Der er dog mange der før tattooveret et "C" i kattens øre for at sige den har chip
Når man får Øremærkning skal man være bevidst om 2 ting
1) Det skal gøres i begge øre
2) Spørg hvordan dyrlægen laver dem, hvis de bruger tang metoden så vil tattovering falme hurtigt. Hvis de håndskriver det ligesom almindelig tattovære så holder det længere og er pænere.
aug 2010
dec 2012
maj 2012
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Kan godt forstå du hurtigst mulig vil have dem chippet.
Det er godt du får sikret vinduerne i hjemmet, det har jeg også herhjemme, selv om de ikke kan løbe væk, men kun ud i den indhegnede have, så det er dobbelt sikret.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 6
Kat stukket af!