835 visninger
|
Oprettet:
Voldsom førstegangsfødende {{forumTopicSubject}}
Hej KG.
Min kat er lige blevet mor for første gang for 5 dage siden. Hun har klaret det rigtig flot og kommer styrtende hvis killingerne siger den mindste lyd. Men hvis hun prøver at få fat i killingerne er hun virkelig voldsom, hun prøver at tage fat rundt om halsen på dem og også bagpå, og killingerne skriger helt vildt. Hun kan ikke rigtig finde ud af det, og hvis hun så endelig får fat et sted taber hun killingen igen. Nogen gange sætter hun sig også bare oven på killingerne inde i fødekassen så de skriger! Er der noget jeg kan gøre eller er det normalt?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Dog burde hun ikke sætte sig på dem, men det kan hænde ved et uheld..
Men jeg tænker lidt at når hun er første gangsfødende, husker i så at give hende ro nok???
For det kunne godt være et tegn på stress, så sørg for at fødekassen står et roligt sted, der er låg over den, så det er en lille hule og så lad være med at se for ofte til killingerne, lad dem få lidt ro, du må selvfølgelig godt se til dem, men minemer det til 3-4 gange om dagen, bare lige her de første par uger ( det vil sige en uges tid mere)
jun 2012
Følger: 1 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 44
jun 2012
jan 2012
Og så vil jeg sige at 2-3 minutter kan være længe hvis både mismor og killing kalder/ skriger.. Du skal respektere mismor, hvis hun vil have killingen igen, så skal hun have det..
Og sikke noget vås killinger bliver ikke mere intiligente af at blive taget op, de bliver sociale, men det bliver de også hvis du sætter eller ligger dig ved siden af kassen og kælder for dem mens de ligger i kassen og hygger..
jun 2012
Og det med at de er intelligente af at blvie holdt er bare noget jeg læste et sted!
Og sp er det meget svært at holde nalderne fra dem
jan 2012
Og så lige en ting mere, det at mismor spinder behøver ikke at betyde velbehag, det kan også være utryghed, katte har det med at spinde for at berolige sig selv..
Jeg siger ikke det er det din kat gør, for det kan jeg ikke udtale mig om..
Jeg tror du skal prøve ikke at ændre noget når du kommer fra skole, blot lade kasssen være som den er, og så bar særre dig og snakke med mismor og killinger et lille stykke tid og så lade dem lidt i fred..
Bare vent når killingerne bliver omkring 3 uger og begynder at tumle ud af kassen, så skal du bruge næsten al den tid på dem som du vil...
Men husk at lade være med at bære dem rundt hele tiden..
jun 2012
Har jeg ødelagt alt for meget?
jan 2012
Det må man så bare prøve at overkomme, og pænt vente til killingerne er store nok til at ville lege med en, men de skal jo stadig have menneske kontakt i de første uger, bare på en stille og rolig måde..
Jeg plejer at ligge mig ned ved siden af kassen og snakke me mismor og nusse killingerne i et stykke tid nogle gange om dagen, så slapper jeg af og mismor er afslappet
Nej Olivia du har ikke ødelagt noget, du skal bare give mismor lidt ro og plads..
Jeg tror du skal prøve at gøre som jeg sagde tidliger, lad kassen være som den er når i ikke er hjemme, og når du kommer hjem så sæt eller læg dig ved kassen og snak med dem uden at tage dem op, eller kun tag dem kort op, så tror jeg mismor igen vil føle sig tryg..
jun 2012
jun 2012
Og så er der skåret et hul i siden så mor kan komme ud men killingerne bliver inde. Og angående at jeg trækker vinduerne for, så har jeg læst at killingerne er meget sarte for lys, så tænkte bare det ville gøre det mørkere at trække dem for
jan 2012
jun 2012
jan 2012
At Olivia vælger at spørge herinde for at blive klogere fordi hun har fundet modstridende svar på hendes spørgsmål, det syntes jeg da kun er rigtig fint, for som hun skriver længere oppe, herinde er der nok folk som har erfaringer de kan dele med hende
Og Olivia tager jo netop rådene til sig, modsat mange andre så lytter hun fordi hun vil gøre det rigtige...
jun 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Du skal ikke lade dine veninder og venner røre ved killingerne, før de er ca. 4 uger.
(Bed dem om at vaske hænder først, hvis de selv har dyr).
Tillykke med mislingerne
Voldsom førstegangsfødende