2 problemer {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har to katte. Den ene er en stor clippercat som hedder Ida og den anden en almindelig huskat som hedder Puk. De har hvert sit problem som vi knokler med næsten hver eneste dag.
Ida's problem er at hun pisser alle vegne hun kan komme afsted med. i sko, på gulvet på tøj der ligger på gulvet osv osv, og hun er altid skide sur.. Hvæser hvis der er det mindste.
Puk's problem er at hun hopper op af dørene for at åbne dem, så de fleste døre er vi nødt til at have låst. Jeg har prøvet alt, men lige lidt hjælper det. I værste fald er vi nødt til at skal af med dem, da de ødelægger mange ting ved det de gør. Og det kommer hurtig til at lugte i huset hvis man ikke ser hvor Ida pisser henne. Det er rigtig frustrerende. Jeg er efterhånden ved at være desperat. Så jeg modtager alle de gode råd at i kan komme med. Hilsen Kathrine
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
- Urinvejs infektion. Når hun også hvæser så tænker jeg at hun har ondt og derfor er urinvejs infektion er godt bud her. Men hun skal til dyrlægen og behandles hurtigst muligt.
- kastration kan hjælpe på urenlighed selv hos hunkatte MEN det er langtfra en sikker løsning hvis urenlighed er problemet
- Hvis hun ikke er syg kan det være hun ikke kan lide kattegruset eller hvis det er et lukket kattetoilet prøv at fjerne toppen.
Hoppen op af døre.
Min hankat nægter at godtage en lukket dør alle døre skal være åbne. selv toilettet men han kan dog lige overleve de minutter man er på toilettet. (han er specielt mor syg så jeg får sjældent fred medmindre han får lov at komme ind.)
- Det eneste jeg kan tænker her er at I må kigge på om i har sørget for at give katten nok med klatremuligheder. her tænker jeg vandrette muligheder. Kan katten komme op højt at side i et kradsetræ? eller er det kun muligt for ham at komme op på et skab. hvis du giver katten alternativer til skabet kan det hjælpe.
Jeg har selv sat disse hylder fra ikea op i min stue(har taget hylder fra deres rodebutik så de var billige)
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 9 Emner: 6 Svar: 177
Er enig med sasha G
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
eller er det fordi den er fra katterier http://www.clippercat.dk/ ?
eller er det en af disse http://catzinc.org/profiles/clippercat/clipper.html ?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
De 2 hunkatte er de steriliserede??
Hvis ikke så er det nok en god løsning på tisseriet og hvæsene..
Hvor gamle er kattene?
Kattene er de anskaffet samtidig, kendte de hinanden inden i fik dem??
Er de indekatte og har de altid været det??
Urenlighed kan være et tegn på sygdom, urinvejsinfekion, eller lign.
Hvis man ikke vil have sin kat ind i visse rum og den kan finde ud af at åbne døre, så kan man vælge at vende håndtaget om, så man skal trykke håndtaget opad for at åbne i stedet for nedad..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Hvad for noget alt? Det er jo ingen ide i, at vi foreslår en masse tiltag, hvis du alligevel har prøvet alt - inklusive urinvejstjek, ændring af bakkeforhold, neutralisering osv...
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
At katten åbner døren......... smart løsning med hylderne på billedet, men det er altså ganske normal adfærd og nogle ødelæggelser er man nødt til at acceptere - du skulle se mine dørkarme;)
2 problemer