Kan de ikke lide hinanden længere?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har to hanmissere. En på snart 3 og en på 2,5 år. Vi fik den ældste først og 4 måneder efter den lille. Da de begge var små havde de enormt meget glæde af hinanden og lå nærmest ovenpå hinanden og sov. De legede tit og hyggede sig.
Som de blev lidt ældre blev den lille mere og mere "grov" (synes jeg). Bed tit ret hårdt og jeg har fået af vide herinde, at det måske har noget at gøre med at den ikke er vokset op i et kuld, da den er født som eneste killing (den anden døde, og moderen var en gammel kat), og derfor ikke har lært at lege ordenligt. Men ville jo mene at vores anden kat, som også er ældre, burde have lært ham det??
Nå, men nu er de som to helt andre katte. De sover aldrig sammen og leger aldrig. Hvis de endelig begynder på lidt småleg, så trækker den store sig med det samme at den lille begynder at bide i ham. De kan ligge i sengen sammen med mig - men i hver deres ende.
I dag lagde den lille sig over til den store og jeg blev så lykkelig og ville straks tage et billede, da den store begyndte at vaske ham, men to sekunder efter vender den lille sig om og bider fat i ham så storebror hopper op og løber væk (altid med ørene tilbage - hvad betyder det?)
Jeg er sådan i tvivl om de ikke kan lide hinanden mere?? de er indekatte.
Undskyld det blev så langt.
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 142
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg har haft to katte sammen i 4 år, de har aldrig vasket eller puttet sammen, og her i år troede jeg de havde magt kampe, men det viste sig at den yngste havde rigtigt ondt, den har bare været god til at skjule det, jeg håber ikke det er sådan noget der er mellem dine.
dec 2010
Har dine aldrig leget sammen og vasket hinanden og sådan?
maj 2012
Manne er her ikke længere, mange dyrlæge besøg her i foråret, både med Birk og Manne, sluttede med, at Manne havde meget dårlige hofter og havde smerter, og han var ikke smertefri på medicin, og medicinen gav dårlig mave, så han fik fred
Så jeg fik lært, at være vagtsom ved ændret adfær det er sket ganske langsomt, at de har haft flere og flere konflikter og her til sidst voldsomme kampe.
dec 2010
Og er ked af at høre det med din dreng
maj 2012
Mannes overvægt har ikke gjort det bedre, det har belastet hans led, han plejer at være tykkere om vinteren end om sommeren, men i efteråret gik det hurtigt med, at tage på, muligvis har han sat aktivitets niveauet ned på grund af smerte?
Jeg opdagede for et par uger siden, at kan ikke længere kom op på køkkenmuren når jeg gjorde klar til vådmad, men til at begynde med tænkte jeg ikke så meget over det, Røde sad jo der og måske var han i vejen, men så, så jeg ham forsøge og give op :-0 og han plejede at tage 2 spring ned fra klædeskabet, men hørte en nat tage hver en hylde for at komme ned, han har jo altid bumpet mere, han vejer jo dobbelt af de små, men han bumpede tungere her de sidste måneder.
Hvis du er i tvivl kan jeg kun anbefale dig, at få ham eller dem begge set efter, jeg har jo fået Birk set efter flere gange, fordi jeg troede det var ham der blev svagere og det gav Manne magten, men Gud hvor var jeg galt på den!
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Nu husker jeg fra en tidligere tråd at Joker ikke er kastreret, det er nok hovedårsagen til at dynamikken i flokken ikke fungere, og jeg tror at du vil få langt færre kampe mellem dem hvis begge katte er fixet..
Dernæst vil jeg høre hvornår ændrede adfærden mellem dem?? Jeg bemærker nemlig også at du på et tidspunkt havde 3 katte, men Batman er reg. som himmelkat, så er ændringen kommet efter han er væk eller hvordan??
For du skriver jo at nogle gange da Kobe var mindre, så var Joker og Batman lidt hårde ved Kobe, og så er det jeg tænker hvordan handlede du så på det?? Blandede du dig eller lod du dem tage skærmydslerne selv?
dec 2010
Men problemet er som egentlig først opstået efter Batman desværre måtte aflives. Men der gik noget tid. I mine øjne ser det ud som om at Joker ganske enkelt har mistet interessen for Kobe.
Da de var små blandede jeg mig. Min kæreste mener at det er derfor at Joker ikke siger fra men bare løber, når Kobe har været grov ved ham. Jeg prøver nu at holde mig neutral og har skiftet lidt side til at synes at det nu er synd for Joker i stedet for Kobe. Kan jeg rette dette??
dec 2010
jan 2012
Jeg vil give din kæreste ret, for meget af grunden til at Joker går kan meget vel være fordi han tidligere har fået "skældud" for at "forsvare" sig mod Kobe, om du kan ændre det, tør jeg ikke sige, men lad i hvertfald være med at blande dig (hvilket du også skriver at du ikke længere gør, så fortsæt med det)
Jeg tror at siden ændringen er sket efter Batmans aflivning, så er det jo nok fordi Batman var øverst i hierakiet, så da han var væk så skulle der findes en som så var øverst, og siden Joker er ukastreret, så virker det logisk at han er øverst, men Kobe vil til stadighed forsøge at få denne plads..
Så jeg vil mene at en kastrering klart vil ændre dynamikken mellem dem, om de vil begynde at putte og nusse mere er ikke sikkert, men de vil nok ikke være hårde mod hinanden, eller rettere Kobe vil nok falde mere til ro, og det samme vil Joker selvsagt...
Mht at Joker slikker Kobe, så er det også et tegn på dominans, og når så Kobe vender sig mod Joker og bider ham, så er det for at fortælle Joker at han ikke vil være underdanig..
Jeg vil anbefale dig at kastrere ham, det tror jeg bestemt vil skabe en større ro og balance i flokken..
dec 2010
Jeg vidste efter at have Kobe nogle måneder, at hvis en af dem ville begynde at tisse udenfor bakken og ville være meget dominerende, så ville det være ham. Og jeg fik ret. Joker har aldrig voldt os nogle problemer. Han hverken miaver højt og hele tiden, som f.eks min søsters hankat gør. Han snakker kun til mig en gang imellem
Min bekymring vedr. kastration af ham er, at jeg tit hører om at de tager meget på af det? Kobe har ikke gjort det, men Joker er i forvejen lidt for tyk tror jeg? Han ser ud som på billedet? - det var lige det bedste jeg havde der viste vommen på denne computer
maj 2012
Jeg er selv spændt på, hvordan forholdet mellem mine små drenge bliver, nu hvor Manne ikke er her mere, men her har det altid været Birk som er top kat, jeg troede det var udfordringer når Manne gik på ham, men Birk kunne stadig tage Mannes mad? Røde har været en kat som underordnet sig, både der hvor han kom fra og her, nu må jeg se hvad som sker.
jan 2012
Som Jette siger, så lad være med at bekymre dig så meget om vægtøgningen, og når Joker har den alder han har, så tror jeg ikke han tager volsomt mere på af at blive kastreret, han er jo fuldvoksen, og netop som Jette siger tænk på hvilken dejlig kat og ro der vil komme bagefter når han ikke er homonforstyrret..
Ved godt du siger du ikke bemærker det nu, men jeg tror bestemt du efter kasteration vil kunne se forskellen efter 1-2 mdr.
Desuden syntes jeg ikke Joker er meget overvægtig, og nu ved jeg ikke hvad du fodre med nu, men sørg for et tørfoder der ikke minimal eller ingen korn og ingen sukker, giv vådmad eller råt 1-2 gange om dagen, og giver du vådmad/ dåsemad, så kom ekstra and ved, kattene elsker det og så sørger du for at de får væske samt vådmad mætter mere end tørmad, så det regulere også vægten..
Dåsemad kan anbefales LUX fra Aldi, det er rimelig høj kødprocent, ingen korn og sukker..
Kan de ikke lide hinanden længere??