{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

royale canin forskel , {{forumTopicSubject}}

Hej..
vidste ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften smiley
Som i kan se i min tidligere tråd er jeg så heldig at have fået en kat der kun vil spise royale canin foder, og det må jeg jo acceptere smiley
Vi fik inden vi købte en stor sæk en prøvepose med hjem, som han spiste med velbehag, og valgte så at købe 10 kg af det for at have mad til drengene et stykke tid, så der går længe før dette her egentlig er relevant.
¨Foderet vi købte hos dyrlægen hedder Royal canin neutered Young male, så vi har ledt lidt rundt på nettet for at se hvor det kunne købes lidt billigere (handler ikke om vi ikke har råd til at fodre med det, men man skal spare hvor man kan) og det lader ikke til lige denne slags kan fås alle steder, men til gengæld ser jeg mange steder royal canin Sterilised både til under og over 7 år, men har svært ved at vurdere om det jeg bruger nu er bedre eller om det er det samme? prismæssigt er sidstnævnte jo noget billigere, men igen det var dyrlægen vi købte ham af der valgte neutered Young male, så vi købte bare den.
Men til næste gang der skal købes hvad vil du så mene?
mvh trine smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  royale canin forskel ,
  • #1   7. apr 2013 Nu I har så stor en sæk,der skal bruges, ville jeg bare købe små prøveposer, som så kan bruges som godbidder, for måske, at se om han på den måde bliver intersseret i andet foder.
    Mine er ikke kræsne, men jeg har købt en del prøve poser på zoopluds og prøve pakker med vådmad også smiley jeg har brændt mig på et storkøb mine ikke ville spise, Bozita kanin, de har så prøvet en med kyllingelever fra Bozita, den vil de godt spise smiley
    Og hvis du har held til at få ham til at spise andet, eller ønsker det, så bland langsomt det andet i, det kunne foreksempel være Porta 21 kornfrit, det er faktisk ikke så dyrt som RC.
    De prøve poser jeg har, bruger jeg tit til at lægge på kradsetræet eller smide lidt på gulvet, som de så skynder sig, at spise, så de andre ikke får for meget smiley

• #2   7. apr 2013 jamen det er os planen smiley det her var bare hvis der ikke bliver held med at få andet i ham (har 10 kg sanabelle kornfrit stående som den anden heldigvis spiser af) om så det der hedder Sterilised er lige så god som neutered, gider jeg ikke betale så meget ekstra for den smiley

• #3   7. apr 2013 Du kunne jo tabe bare 2 perler af sanabelle i hans skål nu og da smiley og glider de ned, og ikke bliver sorteret fra, så lidt mere, det gør jo ikke noget det tager lang tid smiley og det er fint at blande flere slags, så er man ikke så meget på den hvis man ikke lige kan få det man plejer at købe, eller der er et godt tilbud.

• #4   7. apr 2013 Tror det er fuldstænding kartoffel kartoffel smiley

• #6   7. apr 2013 Helt enig med Lotte . Et godt tørkost kunne være Orijen eller Applaws, som indeholder 80 % kød - hvis du nøjes med en prøvepose af hver på 400 gr., så brænder du ikke inde med så meget ;O) Man skal også passe lidt på med at købe for store sække hjem - da det når at blive både kedeligt og dårligt, hvis der går for længe, inden de får det spist. Hvergang du åbner ned til det kommer der luft og lys ned til foderet og det kan efterhånden sætte gang i en svampedannelse. Du kan så risikere at skulle smide halvdelen ud, fordi katten ikke længere kan lide det, og så er der jo ikke sparet noget... Hvis du kun har en kat så vil jeg mene at en 10 kgs pose er for stor en potion. Det kan kun svare sig hvis man har mange katte.
    Men husk også rigeligt vådkost gerne x 3dagl. og bland gerne lidt kogende vand i. Det gælder om at sørge for at de får nok væske (igennem enten vådkost eller råt) samt så meget af kosten som muligt skal være kød og ikke korn og stivelse.

• #7   8. apr 2013 Lotte jeg er helt enig og forbander det foder langt væk, men katten nægter at røre andet, nægter os alt vådmad og kød. Han sultede sig selv i flere døgn d vi havde fået ham da vi ikke vidste hvad han var vant til. Da vi overgav os med royal canin spiste han. Og vel hellere det end ingenting.
    Og helle jeg har to katte jeg fodre på og en vildkat, plus to pindsvin i min have om sommeren de spiser alle af foderet. Og nu var det heller ikke meningen jeg skulle ha alt det foder hjem. Og der bliver kun åbnet ned til foderspandende max en gang om ugen, hvor det er opbevaret i originalposerne plus tønden. Jeg tager frem til en uge ad gangen i bøtter

• #8   8. apr 2013 Jeg har en hunmis som er blevet fuldstændig tørkost junkie, efter jeg skiftede hende over på RC Neutered.... Det er noget værre hø, for ville gerne have hende over på noget kornfrit foder, da hun vil have bedre af det. Men hun er stædig smiley Hun går meget fint uden om de piller fra Porta21 som jeg putter i hendes foder, og vådfoder spiser hun måske en teske af om dagen!
    Jeg ved ikke om Sterilised og Neutered indeholder det samme, men kunne ikke forestille mig at det var den vilde forskel. Det er I hvert fald det jeg har fået at vide af dyrlægen, omkring de produkter som Hills laver.

• #9   8. apr 2013 De har nok givet det en god gang kød duft smiley hvis det er det som er galt og derfor jeres katte er vilde med det, så skal i nok vendte med at prøve at putte andet i til posen er halvgammel, så er noget af den gode duft væk, og så må det være lettere, at lokke med en anden naturlig duft af kød?
    Helt klart en kat skal spise, og vil den ikke det som vi vil, skal de efter min mening, ikke sultes til, at makke ret smiley

• #10   8. apr 2013 præcis Jette os der jeg er vil ikke bare sulte ham, puttede i går aftes 5 piller Sanabelle i hans foder, og sørgede for den anden ikke gik derind så jeg kunne se om han til morgen havde spist af det, og nej havde han ikke, og han gik og mijavede helt vildt og da jeg gav ham en skål kun med RC så spiste han igen, han sulter bare sig selv hvis det er andet foder der er på menuen.

• #11   8. apr 2013 og vådmad og kød nægter han at røre, men jeg servere det hver dag smiley i håb om at den lille lære ham at spise det

• #12   8. apr 2013 Ja det tror jeg også Jette.. Bliver nok nødt til at give denne pose færdig (7kg igen...), og så håbe på at jeg kan skifte hende over bagefter.
    Trine, det er fuldstændig det samme med vores Freja :o) Hun havde meget større interesse for vådfoderet da hun var på Hills i/d, så ved at hun godt kan lide det.. Men hun er simpelthen bare så glad for det tørfoder... Suk.

• #13   8. apr 2013 ja og det værste er jo at jeg meget gerne vil væk fra det, da jeg synes indgredienslisten er forfærdelig.. hmm

• #14   8. apr 2013 M S : Jeg har selv en frøken kræsenpind, som jeg "slås" lidt med. Hun er tørkost-junkie - og afhængig af Sterillised fra RC og nægtede at spise andet. Jeg købte jo Orijen for nogle uger siden - og lagde lidt i det ene vindue til hende - først efter en uge spiste hun sølle 5 piller. Nu spiser hun ca. 10 om dagen. Men jeg har nu fået Applaws med kylling hjemme, og det kan hun godt lide og får det nu i sin forderlabyrint (men selvfølgelig helst RC) - Jeg har sat al min RC-foder til salg - 11kg i alt, og jeg har indtil videre sat det ud i min bil for at få duften ud af huset ;O) - og lader som ingenting ;O) Samtidig får hun vådkost (RC ): )med hakket råt og prøver at få hende til at spise 1-2 rå tern med kalkun ved hvert måltid. Lykkes de halve af gangene. Hun virker glad og tilfreds med menyen lige nu. Romeos sunde vådkost uden korn frister hende desværre ikke endnu.

• #15   8. apr 2013 jamen her har der os stået andet tørt fremme, men han pure nægter bare så meget som at lugte til det, og vil ikke sulte ham til at spise det, for han sulter gerne sig selv mange dage for ikke at spise andet

• #16   8. apr 2013 Ja Trine sådan er katte jo desværre indrettet. Prøv at lægge lidt af det rundt omkring i vidueskarme, hylder på kradsetræ og hvor han ellers gerne kommer på sin daglige rute. Start med 5 piller af det han kan lide og læg ved siden af 5 af det nye. fortsæt med det i mange dage. En dag "glemmer" du så at fylde op med det gamle og måske vil han så spise det nye. Det var sådan Po begyndte at spise Orijen, men hun rører aldrig Orijen, når det ligge i en madskål - tror hun synes at lugten af tør kød er for kraftig og fremmed, for hun kniber øjnene noget sammen, når hun lugter til madskålen. Katte kan godt lide at skulle springe lidt rundt i dvs. vindueskarme og liggepladser for at finde maden - det holder dem også i form og aktivere dem. Po tager nok turen rundt 5-6 gange dagligt, fordi hun liiiige skal tjecke foderdepoterne - hun elsker det ;O)

• #17   9. apr 2013 Jamen jeg har en labrador sammen med dem så det med foder rundt omkring funger ikke helt desværre

• #18   9. apr 2013 Nå okay - men den kan vel ikke når op i vindueskarme og oven på skabe og i klatretræ og sådan....Jeg ved godt at labrador er MEGET madglade, men den kan vel også lære at det må den ikke...Min svoger har en lab, som har lært ikke at røre andet end sin egen mad - heller ikke selv om den bliver passet f.eks hos os og vi har både hundemad og kattemad stående fremme hele dagen. Men den er selvfølgelig en meget steng opdraget jagthund. Da vi havde hund, godt nok en dværgpuddel, havde vi kattemaden stående på små borde i køkkenet, ellers ville den hellere have kattemaden.

• #19   9. apr 2013 smiley nej det gør det ikke, så skal det jo være meeeget højt oppe, for en lab er altid sulten smiley

• #20   10. apr 2013 Præcis han skal nok finde en måde at komme der op. Og santos er heller ikke en kat der er i højde han daser på sofaen eller gulvet det meste af dagen, så ville ikke få meget ud af det. De har et væfelse med deres mad hvor hunden ikke kan komme ind. Og skulle jeg få sisqo til at lade deres mad være skulle jeg ud i opdragelsesmetoder der ikke benyttes herhjemme, da hans mad trang er så stor man ikke lige trænger igennem.

Kommentér på:
royale canin forskel ,

Annonce