{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Chokolade - burde jeg tilkalde dyrlæge??? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har lige været væk en hel dag og nat, hvor min lille kispus har måttet passe sig selv, hvilket har resulteret i chokolade gilde fra han side af.... Det har lykkedes ham at æde mellem 4 og 6 (vil jeg tro) stykker LYS marabu chokolade i løbet af natten. Han har ikke efterladt eller vist nogen som helst former for reaktion i løbet af hele dagen idag, men burde jeg alligevel søge dyrlæge, da jeg jo ved at katte ikke kan tåle chokolade, eller skal jeg bare se tiden an??

Hilsen den bekymrede kattemor:-((

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chokolade - burde jeg tilkalde dyrlæge???
  • #1   7. apr 2013 Jeg er ikke klog på det med katte og chokolade , men ja jeg ville helt sikkert tage en dyrlæge ind over!!

Må jeg så i øvrigt være så fræk og spørge hvorfor i alverden chokoladen er i kattens rækkevidde!? Hvorfor er det ikke pakket væk i et skab når man nu som katteejer ved at det er nogo

• #3   7. apr 2013 Jeg ville også lige ringe og tale med en dyrlæge, men ved det er heldigt det KUN er lys chokolade, for der er mindre af det stof i som katte ikke tåler.
    Men tal med dyrlægen og beskriv hvordan din kat har det.

• #4   7. apr 2013 Det er mest mørk chokolade de ikke kan tåle

• #5   7. apr 2013 Det var i det, fordi at det ikke var åbent, det har han selv sørget for. + at det lå et sted han ikke plejer at kunne komme op, men det har han så åbenbart fundet ud af, at kunne... *Pulleh & Asti*
    Tak for jeres svar, der er nu bestilt tid hos dyrlægen (og chokoladen er låst inde) smiley

• #6   7. apr 2013 Nu siger du "bestilt tid", har du først fået en tid i morgen?
    For så ville jeg ikke turde lukke et øje hele natten hvis det var min kat...

• #7   7. apr 2013 Jeg ville nu ikke være bekymret... Det der er farligt for dyr i chokolade, er så lavt indhold i lys chokolade, at der virkelig skal spises meget før at det får nogen betydning. Havde det været mærk, havde jeg været meget mere nervøs. Og endnu værre med den med højt kakao-indhold.

• #8   7. apr 2013 Som jeg læser det har du observeret ham en hel dag uden nogen reaktion og han er helt som han plejer? Gemmer sig ikke eller noget ?? Så ville jeg godt turde vente til dyrelægen åbner og så ringe og få en snak om det. Hvis ikke dyrlægen er nervøs for det, ville jeg synes at "faren" er drevet over.

• #9   7. apr 2013 En udmærket side med info om chokoladeforgiftning hos hunde og katte.
    (link fjernet)

Op til 30 gram lys chokolade burde ikke give problemer for en kat på 3 kg.

• #10   8. apr 2013 Vi har været ved dyrlægen, og der var absolut ingen grund til bekymring smiley

• #12   8. apr 2013 nå for pokker , utroligt at det lige var chokoladen han var gået i , men det var måske i protest smiley
    Godt der ikke var noget , men stadig godt du kom a sted ! Det må osse være lettende for en bekymret kattemor

Kommentér på:
Chokolade - burde jeg tilkalde dyrlæge???

Annonce