{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.566 visninger | Oprettet:

Kat har svært ved at trække vejret {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en huskat der bliver 1 år her til maj, Han har allerede i morges vist en unormal adfærd ved at være meget stille og har ikke spist noget. da min mand kommer hjem her til eftermiddag, er han stadig meget stille og kommer ikke og hilser på ham som han plejer, han ligger under sofaen og kommer dog ud og min mand lagde ham på sofaen ved ham, og finder ud af at han trækker vejret meget hurtig, til tider hiver han nærmest efter vejret.
Har ringet til vagtlægen som har bedt mig om at tage temp på ham, og det har jeg gjort den var på 36,5 (hvis jeg har gjort det rigtigt) og han sagde at hvis den ikke var over 39,2, ville han se tiden an til i morgen.....
Er urolig for ham, er der nogen der har prøvet noget ligene???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat har svært ved at trække vejret
  • #2   18. mar 2013 Luk munden op - slimhinderne skal være lyserøde. Er de hvide er det blodmangel, er de blå er det hjerteproblemer.

Det er kritisk med så lav en temperatur - faktisk værre end med for høj temperatur.

• #3   18. mar 2013 Ved du om han har spist eller drukket, har han ikke og vil han ikke kan det være farligt for ham smiley det var da en mærkelig vagt læge!

• #4   18. mar 2013 Puha i gør mig da ikke mere rolig, ved ikke om han har drukket, men han har i hvert fald siddet ude ved vandskålen... Han ville ikke spise noget i morges...

• #6   18. mar 2013 Jeg ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter, men tungen er hvid og lyserød...

• #7   18. mar 2013 Kattens gummer - der hvor tænderne sidder fast. Eller slimhinderne i øjelåget, træk det nederste øjelåg ned. Kig på dine egne - kattens skal have samme farve

• #8   18. mar 2013 Dyrlægen nævnte ikke hvor lav den måtte være..

• #9   18. mar 2013 Jeg har desværre også oplevet vagtdyrlæger, der var uvillige til at hjælpe.

Kan se du bor i Østjylland. Hvis det er nær Århus, så er der to muligheder for vagtdyrlæge.

Åbyhøj, Nordre, Abild, Højbjerg, Skejby, Tilst, Århus Dyrehospital har én fælles vagtordning.

Skanderborg, Holme, Odder, Malling, Østergaard i Tranbjerg har fælles vagtordning.

Men som Lotte siger, så insister på at få en aftale!

Krydser fingre!

• #11   18. mar 2013 Louise det lyder til du må få fat i den dyrlæge igen smiley

• #12   19. mar 2013 Noget nyt?

• #13   19. mar 2013 Nøj, jeg blki'r bekymret, når jeg læser sådan noget, alt, alt for lav temperatur...

Håber i har været ved dyrlægen (igår) og at der snart kommer en god opdatering fra jer.

• #14   19. mar 2013 Puhhh jeg håber Louise har været ved dyrlægen, tør slet ikke tænke på hvad kan være hændt i løbet af natten...

• #15   19. mar 2013 En kedelig opdatering fra en ulykkelig Louise. Sylvester kom til dyrlæge men der var intet der hjalp ham, han led så meget på grund af en lungefejl, røgten viste ikke nøjagtig hvad der var galt men noget betændelse ligende måske, eller cancer (dyrlægen synes det er vildt i så ung en alder) men det ligner det! Han fik medicinen direkte i blodet for at det skulle virke så hurtig som muligt, og han fik ilt! Da intet af det virkede fik han fred lidt over et i dag! Kunne ikke holde ud og se ham lide mere...
    smiley

• #16   19. mar 2013 Jeg er sikker på du tog den rigtige beslutning, men Gud hvor er det svært.
    Du har godt nok været meget uheldig, og godt Sylvester fik fred smiley

• #17   19. mar 2013 smiley nej hvor trist Louise smiley

R.I.P lille Sylvester...

• #18   19. mar 2013 :´(

• #19   19. mar 2013 Jeg har jo en "lille" maincoon pige herhjemme, som allerede er begyndt at kalde lidt efter sin legekammerat (som i øvrigt ikke gør det nemmere)
    Jeg kan simpelthen ikke blive enig med mig selv om vi skal hurtigst mulig skaffe os en ny legekammerat, eller om hun skal være "alenebarn" ??
    Er der nogen der har erfaringer med det??

• #20   19. mar 2013 Du skal tage dig den tid du har brug for, for selv at tage den beslutning smiley jeg elsker at have flere katte, men at have mere end en er ikke ens betydende med at de er bedste venner, så det er dig og familien der skal ønske en kat mere, og du misser jo ikke chancen bare fordi du tager dig tid, men giver en eventuel ny kat chance for at komme fordi i netop ønsker den.

• #21   19. mar 2013 For at være helt ærlig så har jeg ikke den store lyst til at kigge ny kat lige nu... Jeg tænkte bare på min Chanell... De kom bare så godt ud af det sammen, og tænkte om hun kommer til at savne selvskabet? De brugte virkelig meget hinanden i leg og puttede sammen og vaskede ligefrem hinanden??

• #23   19. mar 2013 Åh, hvor trist smiley Det gør mig virkelig ondt for jer, at I har mistet jeres Sylvester.
    Dog godt han fik fred, når han var så syg.

• #24   19. mar 2013 Årh, det gør mig ondt smiley
    R.I.P.

• #25   19. mar 2013 det gør mig ondt for dig, det var en kedelig ende på hans korte liv...
    Med hensyn til den anden kat, vent nogle uger og få denne oplevelse på afstand og så tænk på om det er en ny kat i vil have, lad være at forhaste dig...
    Selvfølgelig vil den anden lige nu søge efter ham det er helt naturligt men efter et par dage vil hun også slappe mere af med det...så vent til du ser tingene klart igen

• #26   19. mar 2013 Tak for jeres søde ord og fordi i har taget jer tid til at skrive! Tager jeres råd og ser tiden an... Man vil dem jo bare det bedste de små!

• #27   19. mar 2013 Hvor er det synd for dig smiley

• #28   20. mar 2013 Åhh Louise, det er jeg frygtelig ked af at høre smiley

Jeg vil også mene at du skal have tid til at sørge over dit tab inden du går ud og anskaffer dig en ny kat.

Den nye kat skal nemlig ikke gå hen og blive en slags "erstatning" for den gamle, den nye kat skal anskaffes fordi du har lyst til at have en kat mere...

• #29   20. mar 2013 Det var en trist update

RIP

Mht at anskaffe en anden kat, jeg ville gøre det, når den der er tilbage leder og savner.
    Selvfølgelig skal du være klar til det, men mon ikke et besøg på et internat kan hjælpe. Det er selvfølgelig ikke en erstatning, ingen kan erstatte, men kan nok hjælpe lidt

• #30   20. mar 2013 Åh nej dog, hvor er det skrækkeligt smiley Vi mistede selv vores ene hunkat for to uger siden. smiley Det gik meget stærkt. Hun udviklede FIP og samtidig med det havde hun en medfødt hjertefejl. Hun blev 9 mdr. smiley

Det er så ufatteligt hårdt at miste en man holder af - om det så er dyr eller menneske. Herhjemme har vi stadig hendes søster Freja, og hun har kaldt på hende lige siden. Vi har været meget i tvivl omkring en ny kat, men det har nok mest været Freja som har bestemt. Hendes savn var ligesom alt afgørende.

Så igår hentede vi en sød omplaceringsmis.. Han er 1 ½ år, og rigtig sød og kærlig. Freja hvæser stadig af ham, men han er ydmyg og lader hende gøre som hun har lyst. Jeg håber ikke der går længe før hun acceptere ham, da det også er hårdt at se hende være utilfreds med hans tilstedeværelse. Men sådan er katte jo, og man må give dem den tid det tager. smiley Forhåbentlig kan jeg om ikke så længe, nyde en glad Freja, som leger og hygger sig. smiley

Kommentér på:
Kat har svært ved at trække vejret

Annonce