Birma med nyreproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Gennem de sidste par måneder har min hellig birma hunkat tabt sig langsomt, sover meget og er begyndt at lugte meget ud af munden. Jeg havde ikke lagt 2 og to sammen, og blev derfor lidt overrasket da jeg var oppe hos min dyrlæge for at få en ormekur og noget fedt mad, og hun så spørger om jeg ved hvad PKD er. Jeg får pakket Mira i en transportkasse og skynder mig op til dyrlægen med hende, som trykker og gør ved og siger han synes vi skal tage en blodprøve da det viser sig hun kun vejer 2 1/2 kg. Blodprøven viser så desværre at hun har nyreproblemer og jeg får mad(Hills K/D i tørt og vådt) med hjem. Men hun har fået maden i en uge nu plus fortekor 2,5 mg og jeg synes ikke jeg kan få hende til at spise ret meget og hun sover rigtig meget. Der er taget DNA test for at se om det er PKD, som jeg får svar på om en uges tid. Men er der nogen der har nogle erfaringer med katte med nyreproblemer? Hvad skal jeg være obs på? tips til at få hende til at spise mere? Hvad skal jeg huske at spørge dyrlægen om? Alt er behjælpeligt!
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
jun 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 13
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Min egen har kronisk nyresvigt, og har siden han var 1 år haft svingende/dårlige nyretal, men nu er han snart 8 år og har de sidste 1 1/2 år haft fine nyretal, og det selv om jeg ikke overholder diæten, men giver ham alt det vådfoder jeg kan få ham til at spise.
Jeg har så set 2 af min datters katte få akut nyresvigt og de stod ikke til at rede, de havde levet af tørkost og kun en gang i mellem vådkost, men jeg ved ikke om det var derfor, for det var en anden nyrelidelse, hvor nyrene bliver store af bindevæv? Eller sådan noget, det er ikke PKD og noget som tit ses ved Main Coon sagde dyrlægen ??
Jeg krydser finger for din lille kat
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 3
Ellers så venter vi stadig på svar fra DNA test der viser om det er PKD. Jeg håber virkelig det er noget andet. Hun er kun 4 1/2 år gammel. Jeg har lige i dag fået noget pulver far dyrlægen der hedder Ipakitine, som hun skal have 1/2 gram af morgen og aften. Er der nogen der har prøvet det??
Ellers synes jeg der er en lille bedring. Hun lugter meget mindre ud af munden inden hun gjort længe
Men tak, det er rart at få positive tanke sin vej
nov 2009
maj 2012
maj 2012
nov 2009
maj 2012
Birma med nyreproblemer