919 visninger
|
Oprettet:
Voksen Fertil hunkat til flokken..? {{forumTopicSubject}}
Ville lige høre hvad jeres erfaring er med hensyn til at få en fertil hunkat på knap 2 år ind i flokken hvor der er andre fertile hunkatte og hankatte...
jan 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
jan 2011
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
jan 2011
Måske man skulle forklare hvad man mener så i kan se sammenhængen i det inden der er flere der farer op..
Jeg har en Fertil Maine coon på knap 2 år som vi købte hos opdrætteren med henblik på at udstille og blive reg. opdrætter og få et kuld killinger, nøje udvalgt og med stor omhu. Jeg har desværre måtte indse at tiden til det bare ikke bliver, og jeg har nogle små hunde som katten ikke rigtig kan forstå at omgåes. Og jeg nægter at lukke hende væk når vi er hjemme af frygt for hvad der kan ske. Derfor har jeg snakket med opdrætteren om evt. at finde et hjem til hende som evt. ville kunne bruge hendes potentiale og få et par kuld killinger. Det er absolut ikke med min gode vilje. Vi elsker hende rigtig højt, men jeg vil ikke gå hver dag og vogte både hende og hundene for hvad der evt. kan ske. Jeg har dog fået afvide at opdrætter kender nogle som muligvis er int. Men de vil ikke give noget for hende da det kan være svært at få en voksen kat ind i en flok. DERFOR mit spørgsmål ang. at få en fertil hunkat ind i en flok. Om der er fertile hanner også ved jeg ikke. Men går ud fra at en reg. opdrætter har både hanner og hunkatte..
jan 2011
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Dernæst er der jo altid en risiko for udbrud af et eller andet når der kommer stress på.
Hun vil sikkert fint kunne gå ind til en fertil han. Og er det ok med dig, så er det vel modellen
jan 2011
jan 2011
jan 2011
jan 2011
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg ville nok lukke hende og finde et hjem til hende, ellers skal du regne med, at hun flytter til opdrætteren og får x antal kuld, for så at blive lukket og flytte til nyt hjem.
En opdrætter kan ikke beholde alle avlskatte når de ikke skal bruges mere ( og det er der jo ikke noget galt i ) men når de beholder en, så er det fordi det er en kat de har et særligt forhold til, og som trives som kastrat i flokken.
jan 2011
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 10.085
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Det kan være rigtig svært at sætte en voksen fertil dame sammen med andre fertile hunner. Nogle gamge lykkes det,men for det meste beder man kun selv om problemer.
Jeg vil anbefale at neutralisere og fin et godt hjem til hende
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Alle de katte vi har haft hos min mor, samt Tarzan jeg har nu (og de næste katte jeg anskaffer mig), har og skal alle neutraliseres. Kunne dog godt tænke mig, at prøve og få killinger en dag, men jeg ved hvor meget tid, penge og plads det kræver, så jeg må udskyde det til jeg har overskud, plads og råd til det, ellers må jeg helt droppe det, hvis jeg ikke kan se det kan passe ind i min hverdag
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
<i>**Kunne dog godt tænke mig, at prøve og få killinger en dag, men jeg ved hvor meget tid, penge og plads det kræver, så jeg må udskyde det til jeg har overskud, plads og råd til det, ellers må jeg helt droppe det, hvis jeg ikke kan se det kan passe ind i min hverdag**</i>
Har du overvejet muligheden at blive plejefamilie for fx Kattens Værn?
Så kan du have killinger uden at skulle være medskyldig i overproduktion
Hvis jeg husker rigtigt dækker de alle udgifter til foder, grus, bakker, skåle, legetøj osv.
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337
Det er den måde jeg kan hjælpe Kattens Værn på...
okt 2011
okt 2007
Det skal være op til ny ejer om de skal være inde- eller udekatte efter min mening...
okt 2011
okt 2007
Voksen Fertil hunkat til flokken..?