{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Voksen Fertil hunkat til flokken..?
  • michelle
    michelle Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
    #4   10. mar 2013 En Joke..? Øøøh nej. og om vi er glade for killinger.. Nej vi har aldrig haft killinger.. Undskyld men hvad fanden går der af jer.? Det er ikke en hunkat VI skal have.

• #6   10. mar 2013 michelle, det der blive hentydet til her, er at du spørger hvad erfaringen er med en fertil hunkat sat sammen med fertile hunkatte og hankatte, og det er simpelthen fordi der er så mange uønskede killinger rundt over alt, og derfor er det en vigtig ting den dag i dag, at få neutraliseret sine katte. smiley

• michelle
    michelle Tilmeldt:
    jan 2011

#9   10. mar 2013 Ser i mig nogle steder skrive at det er mig/os der skal have en fertil hunkat.? Nej.. Jeg spørger ang. folks erfaring til det. Hvorfor er jo enlig sagen uvedkommende. Hvis folk ikke vil svare på det der bliver spurgt om, kan de forlade tråden. Forklaring på ovenstående kunne jo komme senere når folk havde svaret på det pågældende spørgsmål...

• #12   10. mar 2013 Helt sikkert en masse slagsmål... og en pokkers masse killinger.... det er logi for selv burhøns.....

• michelle
    michelle Tilmeldt:
    jan 2011

#13   10. mar 2013 Jeg læser alle jeres svar med stor omhu. Synes bare det er rigtig ærgeligt folk farer sådan op. Jeg er fuldt ud klar over den overproduktion af katte der er. Og kan det hjælpe hvis jeg siger hun er med fuld stamtavle og kun må bruges til avl med stamtavle. Der er ikke tale om en eller anden ligegyldig fertil hunkat..

Måske man skulle forklare hvad man mener så i kan se sammenhængen i det inden der er flere der farer op..

Jeg har en Fertil Maine coon på knap 2 år som vi købte hos opdrætteren med henblik på at udstille og blive reg. opdrætter og få et kuld killinger, nøje udvalgt og med stor omhu. Jeg har desværre måtte indse at tiden til det bare ikke bliver, og jeg har nogle små hunde som katten ikke rigtig kan forstå at omgåes. Og jeg nægter at lukke hende væk når vi er hjemme af frygt for hvad der kan ske. Derfor har jeg snakket med opdrætteren om evt. at finde et hjem til hende som evt. ville kunne bruge hendes potentiale og få et par kuld killinger. Det er absolut ikke med min gode vilje. Vi elsker hende rigtig højt, men jeg vil ikke gå hver dag og vogte både hende og hundene for hvad der evt. kan ske. Jeg har dog fået afvide at opdrætter kender nogle som muligvis er int. Men de vil ikke give noget for hende da det kan være svært at få en voksen kat ind i en flok. DERFOR mit spørgsmål ang. at få en fertil hunkat ind i en flok. Om der er fertile hanner også ved jeg ikke. Men går ud fra at en reg. opdrætter har både hanner og hunkatte..

• michelle
    michelle Tilmeldt:
    jan 2011

#14   10. mar 2013 Og det her er ikke en diskution om hvorvidt hun skal have nyt hjem eller ej. Men KUN et spørgsmål om ovenstående.. Det var også derfor det ikke blev skrevet tidligere, for det er ikke det emne som skal diskuteres...

• #16   10. mar 2013 Fertile hunner er gimper - de vil ikke byde hende velkommen.

Dernæst er der jo altid en risiko for udbrud af et eller andet når der kommer stress på.

Hun vil sikkert fint kunne gå ind til en fertil han. Og er det ok med dig, så er det vel modellen

• michelle
    michelle Tilmeldt:
    jan 2011

#17   10. mar 2013 Gaia&Momo: Smut ud af tråden hvis du ikke har noget fornuftigt at sige..

• michelle
    michelle Tilmeldt:
    jan 2011

#19   10. mar 2013 Tak Jesper for dit svar.. Jeg troede bare folk kunne forholde sig til spørgsmålet og ikke en masse andre gisninger omkring mig og min kat.. Det skal måske lige nævnes at det ikke er opdrætteren der skal have hende tilbage. Men hun kender en anden reg. opdrætter som evt. er interesseret..

• michelle
    michelle Tilmeldt:
    jan 2011

#21   10. mar 2013 Felis: Det er nemlig min tanke. At de bare kan tage katten gratis og "få det til at gå" og kunne avle på hende.. Og det er bestemt ikke min mening. Så vil jeg hellere have hende steriliseret og finde et andet hjem til hende.. Det var kun fordi hun er en rigtig fin kat med god stamtavle, godt sind overfor andre katte, mennesker osv. at vi havde talt om at beholde hende fertil og sælge hende til nogle søde opdrættere.. Når jeg ser hvad folk ellers sælger avlskatte til synes jeg godt nok der er langt fra dét og så til gratis..

• michelle
    michelle Tilmeldt:
    jan 2011

#23   10. mar 2013 Babette: En reg. opdrætter lader jo ikke bare hanner og hunner gå sammen og parre sig på kryds og tværs og hele tiden..

• #24   10. mar 2013 Michelle, det er ret normalt, at hvis en kat omplaceres ( som kastrat) giver man det, det kiosker at neutralisere, katten må være mere værd da hun er ung og fertil.
    Jeg ville nok lukke hende og finde et hjem til hende, ellers skal du regne med, at hun flytter til opdrætteren og får x antal kuld, for så at blive lukket og flytte til nyt hjem.
    En opdrætter kan ikke beholde alle avlskatte når de ikke skal bruges mere ( og det er der jo ikke noget galt i ) men når de beholder en, så er det fordi det er en kat de har et særligt forhold til, og som trives som kastrat i flokken.

• michelle
    michelle Tilmeldt:
    jan 2011

#26   10. mar 2013 Babette: De står jo netop i længere nede i tråden.. Så hvis du læser det hele finder du svar...

• #29   10. mar 2013 Hvis du vil din kat det godt, så er det eneste rigtige at få hende neutraliseret, inden du lader hende flytte i nyt hjem, (som du selvfølgelig sikrer dig virkelig er et godt hjem).

• #30   10. mar 2013 Er enig i Lis indlæg.
    Det kan være rigtig svært at sætte en voksen fertil dame sammen med andre fertile hunner. Nogle gamge lykkes det,men for det meste beder man kun selv om problemer.
    Jeg vil anbefale at neutralisere og fin et godt hjem til hende smiley

• #31   10. mar 2013 Der kommer mange killinger ved, at have fetile han og hunkatte sammen, oftes er næsten alle uønskede, hvem har plads, tid og råd til killinger hele tiden?
    Alle de katte vi har haft hos min mor, samt Tarzan jeg har nu (og de næste katte jeg anskaffer mig), har og skal alle neutraliseres. Kunne dog godt tænke mig, at prøve og få killinger en dag, men jeg ved hvor meget tid, penge og plads det kræver, så jeg må udskyde det til jeg har overskud, plads og råd til det, ellers må jeg helt droppe det, hvis jeg ikke kan se det kan passe ind i min hverdag smiley

• #35   12. mar 2013 Josefine & Tarzan smiley
    <i>**Kunne dog godt tænke mig, at prøve og få killinger en dag, men jeg ved hvor meget tid, penge og plads det kræver, så jeg må udskyde det til jeg har overskud, plads og råd til det, ellers må jeg helt droppe det, hvis jeg ikke kan se det kan passe ind i min hverdag**</i>

Har du overvejet muligheden at blive plejefamilie for fx Kattens Værn? smiley
    Så kan du have killinger uden at skulle være medskyldig i overproduktion smiley
    Hvis jeg husker rigtigt dækker de alle udgifter til foder, grus, bakker, skåle, legetøj osv. smiley

• #36   12. mar 2013 Det overvejer jeg også Lotte :o) - men det må blive nogen uden "kattemor", ellers ville det ikke gå her, da vil ikke kan skille den fra vores egne. Skal først lige overtale manden :O)
    Det er den måde jeg kan hjælpe Kattens Værn på...

• #37   12. mar 2013 Lotte og rødderne: Det vidste jeg ikke man kunne, det lyder super. Dog ville jeg ikke turde lukke kattene ud, da de jo ikke er mine egne (bor tæt ved vej og tog :(), Tarzan er en rigtig god udekat, og holder sig fra al larm (dog ved jeg chancen for, at han kommer til skade, er der, men jeg kunne ikke holde ham som indekat, da han ikke trives med det).

• #38   12. mar 2013 Jeg synes nu heller ikke at man skal lukke killinger ud smiley
    Det skal være op til ny ejer om de skal være inde- eller udekatte efter min mening...

• #39   13. mar 2013 Ja, tænker mere, hvis man skal have dem til, at de bliver solgt. Jeg fik jo Tarzan fra et ups kuld, men den næste skal klart være fra kattnes værn eller et dyreinternat.

• #40   13. mar 2013 Du har dem til de er 12 uger, så kommer de tilbage på internatet til de bliver videreformidlet (hvis jeg husker rigtigt)

Kommentér på:
Voksen Fertil hunkat til flokken..?

Annonce