1.128 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Kat kradser legetøj med bagben Kat kradser legetøj med bagben

Jeg spørger egentlig kun om dette fordi jeg er lidt nysgerrig, men også undrer mig over om det egentlig er "normal" opførsel hos katte. Jeg har forsøgt at søge lidt på nettet, men har ikke fået svar på mit spørgsmål, så nu vil jeg prøve at spørge jer smiley

Mit kat, Trixie, kan godt lide at lege med de der "drillepinde", men hun kan egentlig bedst lide at ligge ned mens hun leger. Når hun ligger så ned kan hun godt lide at fange legetøjet, hvorefter hun presser/holder det ind mod maven og kradser det ret voldsomt med bagbene. Jeg har ikke helt kunne få et billede af det, men har vedhæftet et hvor man måske kan få en idé om det.

Er det noget som jeres katte også gør? Og hvorfor gør hun det? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat kradser legetøj med bagben
  • #2   3. mar 2013 Det er bare sjovt at hun gør det på så lille en ting smiley Tænkte også at det nok var noget med at gøre skade på et bytte, jeg synes bare at tænderne ville have været det mest oplagte, nu når legetøjet ikke er større en en lille mus..

• #4   3. mar 2013 Ja så er den drillepind død smiley de kan gøre stor skade på en fjende med de bagben.
    Mine er også den slags, at de vil beholde legetøjet når det er fanget smiley og de gør nøjagtigt det samme som når Manne har fanget en fugl.

• #5   3. mar 2013 Her bliver bagbenene også brugt flittigt under leg af hele banden...

Når Lion er i "rod-humør" smider han sig ned på siden og cykler ud i luften mens han kikker på mig med et kækt ansigt, så ved jeg godt hvad tid det er - så skal vi lege smiley

• #6   3. mar 2013 Hehe, ja Trixie vil heller ikke altid af med det igen smiley Ofte sidder hun bare og holder fast i det med den ene pote, og slippe - det vil hun ikke!

• #7   3. mar 2013 Ja sådan gør katte :-). Jeg har købt nogle "tæskebamser" og Ikea-rotter, fordi jeg tænkte at mine katte bedre kunne få fat i dem, og give dem en omgang med bagbenene, end stofbælter og hvad de ellers bruger til det formål. Men de gider ikke de "store dyr" :-S. Hjørner af løse gulvtæpper er til gengæld et hit :D.

• #8   3. mar 2013 Tinka, så må du ned til tæppehandleren og købe nogle tæpperester smiley

• #9   3. mar 2013 Ikke nødvendigt, Lotte. Vores kludetæpper har holdt til Brunos kløer og tænder i årevis :D. Tror også kun, det er kludetæpper, der dur til sånt smiley

• #10   3. mar 2013 Ah, jamen så er det jo bare fint smiley

• #11   3. mar 2013 Ja det er helt normalt, det har vist noget at gøre med at de har mange kræfter i bagbenene og derfor kan gøre ret stor skalde på modstanderen, samtidig med at de kan afholde modstanderen fra at have adgang til deres mest sårbare sted - deres mave..

Og når katten leger så leger den jo at den er i kamp med en fjende/ modstander, en del katte lærer dog af deres mismor at man ikke bruger klør i leg..

• #12   3. mar 2013 Åh ja, det med de mange kræfter i bagbenene, tror jeg godt Bjarne er klar over, at han har. Nok derfor han filer og skærper de bagpotekløer omhyggeligt hver aften, så han altid er kampklar. smiley

• #13   3. mar 2013 Prøv at se den video jeg har lagt ind af obelix der leger. Alle katte jeg har haft har gjort sådan smiley

• #14   3. mar 2013 Ja, det er lige præcis sådan hun gør kristina k! Det ser altså tosset ud smiley Hun gør det dog mere skiftevis med benene, i stedet for begge ben samtidigt.

Tinka, Trixie elsker også vores kludetæpper! Det får aldrig lov til at ligge pænt særlig længe! smiley

• #15   3. mar 2013 Ja, med kludetæppevandaler i huset skal man se sig for, hvis man vil undgå at falde i folderne.
    En af Brunos yndlingslege er, når en snor med fjer gemmes og rører sig under kludetæppe :D.

Kommentér på:
Kat kradser legetøj med bagben

Annonce