Bølle-kat {{forumTopicSubject}}
Vores kat, er sådan generelt ret godt opdraget - hvis vi selv skal sige det - og går ikke på bordene eller noget. Han sigger endda til, hvis han madskål ikke lige er helt fyldt (for det er jo langt mere indbydende end at den kun er halvt fuld) og han kommer og henter sin mor (mig), hvis jeg ikke lige på klokkeslæt ordner bakken. Derudover hilser han pænt på os når vi kommer hjem, putter sig i seng når vi går i seng og kommer når man kalder. Så alt i alt en dejlig kat
Vi har oplevet et par gange, at han er interesseret i vores glas, hvis vi har et til at stå på computerbordet når vi sidder og arbejder. Og når han så indimellem hopper op for at ligge på tastaturet, har han lige studeret hvad der var i glasset, og han har endda lappet lidt i sig (når de rvar vand i). Men det er bestemt ikke noget vi har opfordret ham til, hvorfor det nu også er længe siden han sidst har gjort noget i den stil. Men så idag..
Jeg havde lige sat et glas vand fra mig på sofabordet, og smuttede lige et øjeblik for at hente en bog. Da jeg så kom ind igen, står han sørme med forpoterne oppe på bordet, hovedet nede i glasset og er godt i gang med at lappe vand. MEGET mystisk, for da jeg satte vandet fra mig, lå han og sov på sofaen..
Nå, men jeg irettesætter ham med et "puuh", som vi plejer, og går ud og finder et nyt glas frem (og samtidig tjekker jeg så, at han godt nok har vand selv - hvilket han altid har). Så sætter jeg mig i sofaen og læser, og pludselig står han der igen.. De små smaskelyde er slet ikke til at tage fejl af, og selvom han ser at jeg ser ham lapper han bare videre. Så jeg gør som vi altid gør, når han laver ulykker, og han spæner ind i den anden stue, ligger jeg fladt ned mod gulvet og venter på mig. Da jeg så kommer derind, springer han på mig, og spæner efter angrebet ud i sin kattehule.. Skøre kugle siger jeg bare!!!
Så måtte vi jo lige tage endnu en lege-tur med ham så han kunne få brændt til krudt af
Så selvom han er velopdragen er han så afgjort stadig en bølle indimellem
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 391
Bølle-kat