1.333 visninger
|
Oprettet:
Maine Coon spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Jeg er super nysgerrig og da jeg ikke er så meget inde i de forskellige racer, tænkte jeg at I kunne svare mig på mit spørgsmål
Findes der 2 forskellige typer Maine Coon? Både herinde og på andre sider har jeg set 2 meget forskellige typer. De kraftige med bred løvemund og "alvorlige øjne" samt med massere af pels.
Og så den lidt mere spinkle med spids hoved og venlige øjne og knap så meget pels, der til forveksling ligner en skovkat i ansigtet.
Har set begge typer med stambog, så det er ikke blandinger
Hvilken af de 2 er den korrekte iflg standarden?
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 24 Svar: 205
Syntes at have læst et sted af den type med den brede firkantede mule er mest "Rigtig" dog har jeg intet billæg for at det er sandt det der står skrevet.
aug 2010
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
http://www.calitanmc.com/mcticamainecoon.pdf
Vær også obs på, at der kan være stor forskel på hunner og hanner / unge dyr og voksne / fertile og kastrater.
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
Det jeg har set er at nogle opdrættere har den ene type mens andre har den anden. Altså er det både hankatte og hunkatte
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
maj 2012
maj 2012
Jeg foretrækker nok Codys udseende, men Foundation skulle give nyt blod.
Manne ser ud som om han har fået e tryk på næsen, den er ikke så høj og åben i næseborene som Cody.
Manne har en pels som skal børstes, helst daglig, Cody behøver kun at få en hygge børstetur nu og da.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Ts skriver i sit første indlæg at hun har kigget på MCO med stamtavle så hun er nok sprunget let og elegant over de katte hvor der ikke har stået stamtavle i kattens profil ;).
Jeg kan kun anbefale ts og andre der interesset i MCO at besøge forskellige opdrætter evt besøge udstillinger..
F.eks er der Breed BIs for Mco den 17 marts til vild med dyrmessen i Fredericia der kommer der mindst 50 MCO og de får deres egen best in show så der vil man har stor mulighed for at se på mange smukke katte.
Søndagen efter er der udstilling i Snejbjerg.
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 331
Jeg er blot nysgerrig - Maine Coon er ikke på listen over de racer som jeg vil have, men kender til folk der opdrætter racen og jeg undrede mig over at deres katte ikke ligner fx Cornelius herinde, som jeg troede var sådan Maine Coons skulle se ud
Dem I indtil nu har oploadet i tråden er også de kraftige
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Mega - Tak for link. Meget lærerig illustrering!
aug 2010
Maine Coon spørgsmål