{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

Billigt kattefoder {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg tænkte på hvilket foder i bruger? Og om i kender noget som er billigt, men godt. Har tænkt på det man kan købe i Føtex som hedder ''dyrlægens''.

Jeg fodrede med Whiskas i starten, men hun brækkede sig meget, kom af med rigtig meget afføring og det lugtede meget grimt. Nu fodrer jeg med Perfect Fit Indoor, og det virker rigtig godt for os. Hun brækker sig aldrig og hun har ikke så meget afføring mere, det lugter heller ikke så grimt, derudover spiser hun heller ikke så meget som da jeg gav hende Whiskas, og hun har fået en rigtig flot pels.

Jeg synes bare det er rigtig dyrt i længden. Der er 750 g i en pose til 55,-.

Hvad bruger i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billigt kattefoder
  • #1   21. feb 2013 Hvad med at finde et foder du kan købe i tyskland i en stor pose. Så spare du ret mange penge og skal ikke købe så ofte.

Hvis jeg får kat vil jeg vælge at fodre med Orijen som jeg fodre min hund med. Det koster 432 for en 7 kg pose. Det er ca 61 kg per kilo smiley

• #2   21. feb 2013 Det er da alt for dyrt.. Det giver en kilo pris på 73 kr og det vil sige at hvis du skulle købe 10kg så skulle du give 730kr.

Så dyrt er Royal Canin ikke engang, 10 kilo RC koster 530kr. hos dyrlægen og er ofte på tilbud ved dyrehandleren til 299 eller 399kr.

Men hvis du vil købe et sundt foder så køb enten Applaws, Orijen, Acana eller Porta 21, de er uden korn hvilket giver et sundt foder for en kat..

Og så handel på zooplus..
    Enten dk: http://www.zooplus.dk/
    Eller Tysk hvor det er en anelse billigere: http://www.zooplus.de/

• #5   21. feb 2013 Vi køber RC exigent på zooplus.. Der er tit tilbud og de der opsparings muligheder derinde osv... God side med levering til døren..

• #6   21. feb 2013 Tusind tak for alle jeres svar. Så vil jeg til den første prøve at bestille fra Tyskland, for det jeg bruger nu, er da for dyrt så smiley

• #8   21. feb 2013 Jeg synes det er ret svært at finde ud af hvilket mærke man skal vælge, og jeg ved heller ikke hvordan man læser beskrivelserne, er der nogen af jer som ved hvor man kan læse om fodersammensætningen?

• #9   21. feb 2013 Jeg prøver tit at give hende forskellig slags kød - tilberedt og råt, og fisk, men hun vil ikke spise det, kun tun på dåse. Når hun får vådfoder spiser hun kun sovsen - ikke klumperne. Kun det der hedder Royal et eller andet som er blendet og det er ret dyrt.

• #10   21. feb 2013 Tun på dåse er rigtig skidt for katten, der er for meget salt og tun indeholder mange tungmetaller..

Hvis din kat godt kan lide sådan noget pate agtigt, så prøv at købe LUX fra Aldi, de laver 2 pate varianter, en rød og en blå, dem kan mine rigtig godt lide og de koster kun 5,5kr.

• #11   21. feb 2013 Det er LUX de hedder. Men jeg synes bare det dyrt, der er jo ikke ret meget i en dåse, og så hvis hun skal have en hverdag bliver det til 165,- om måneden. Man kunne vel selv blende noget til hende, hvis man skulle være lidt kreativ... Jeg må granske internettet smiley

• #12   21. feb 2013 Hvis du syntes LUX er dyrt så har du da ikke set prisen på alt ander dåsemad..

Nu får mine 2 så ikke 400g dåsemad om dagen, så jeg syntes det er fint billigt, men du kan da nemt koge kød og selv lave noget til hende, men om det bliver billigere??

• #13   21. feb 2013 Er vi ikke enige om det er de helt små dåser? Tænkte at det var nemt at tage noget kød fra hver dag når jeg alligevel laver mad smiley

• #14   21. feb 2013 Nej LUX er 400 grams dåser, altså på størrelse med en dåse hakkede tomater smiley

• #15   21. feb 2013 Nårh, så snakker vi ikke om det samme smiley

• #16   21. feb 2013 Men man kunne vel i princippet godt tage kød fra hver dag (inden det bliver tilberedt), og så fryse det, og en gang om ugen tage det hele op og koge og blende det? smiley

• #17   21. feb 2013 Ja selvfølgelig..

LUX ser sådan her ud, sorry dårlig billedkvalitet, men de kan dog ses..

profilbillede
  • #18   21. feb 2013 Jeg brugte NRC til mine katte da jeg havde dem. Og har været super glad for det. Af vådfoder er Lux rigtig godt smiley

• #20   22. feb 2013 Felis jeg er enig med dig at det ville være bedre at give råt og ikke at blende det, men grunden til jeg ikke foreslog dette var at Natasha skrev dette tidligere:

<i>Jeg prøver tit at give hende forskellig slags kød - tilberedt og råt, og fisk, men hun vil ikke spise det, kun tun på dåse</i>

• #22   22. feb 2013 "Men man kunne vel i princippet godt tage kød fra hver dag (inden det bliver tilberedt), og så fryse det, og en gang om ugen tage det hele op og koge og blende det? "

Ja så længe du er opmærksom på om kødet er blevet tilsat lage(sukker og vand) eller ekstra salt.
    Jeg fodre kun mine med råt køg og de hygger sig smiley du behøver slet ikke koge og blende(kogte ben må de slet ikke få selvom det er blendet).
    jeg koger en kylling hvis mine har dårlig mave og laver kyllinge-kødsuppe men ellers får de råt kød.
    der er mange der selv blandet og blender råt kød til deres katte men hvis du altid blender de rå knogler går din kat klip af god tandrensning. Men blendet kød+knogler kan være en god opstart når katten skal lære at spise knogler(hvis den ikke bare hopper på dem med det samme :P)

men de kan sagtens spise kødet i små stykker og senere i større smiley

• #23   23. feb 2013 Tak for alle jeres gode råd (:

* Felis *: Men hun vil jo lige netop ikke spise stykkerne, hun spiser kun finthakket eller pureret kød, derfor tænkte jeg at jeg kunne blende det for hende.

• #24   25. feb 2013 hej Natasha. prøv at blende noget af kødet og putte små fint hakkede stykker(½ lilllefinger-negl størrelse) kød i også. så hvis hun får begyndt at spise de små stykker kan du langsomt fjerne det der blendede indtil hun spise de små stykker. så bland små stykker med lidt større stykker indtil hun kan spise f.eks. en hel kyllinge inderfile.

Det er jo et forsøg værd så du ikke skal stå der og blende kødet hele tiden smiley

Kommentér på:
Billigt kattefoder

Annonce