{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

Øv øv så kommer han hjem igen {{forumTopicSubject}}

Big ben var ellers solgt til en sød pige i Randers, men ak han kan ikke tåle det hun fodre med og hun har ikke råd til at fodre med Rc som jeg fordre med. Plus hun siger at han ikke trives hos hende, så i morgen kommer han hjem igen. Er nu spændt på hvorn han har det for hun siger at han er syg. Håber at jeg rette op på hans mave, som hun siger er problemet. Øv øv

Er der nogen der har prøvet noget ligene??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv øv så kommer han hjem igen
  • #1   21. feb 2013 Hvis hun ikke engang har råd til at give katten ordentlig fodder, så har hun da heller ikke råd til at gå til dyrelæge smiley Hvis han er syg ,ville jeg starte med at gå til dyrelæge, for at udelukke sygedom. Og nej har ikke prøvet det, da jeg siger nej hvis folk ikke engang har råd til en transportkasse eller ordentlig fodder, for så har de heller ikke råd til uforudsete udgifter ..

• #3   21. feb 2013 Det lyder som om hun ikke alligevel gad ham - eller ansvaret når jeg bare læser det igennem i større træk. Øv.
    Men jeg må give de andre ret, mere kritisk for som nævnt, har hun ikke råd til ordentlig foder, hvad så med dyrlæge? smiley

• #4   21. feb 2013 Jeg vidste desværre ikke at hun ville fodre med Kittekat. Jeg ved godt hvordan det er at ikke at ha råd til at fodre med det her dyre foder som jeg fodre med og ved der er noget billigere der ude og ved at Aldi´s kattemad ( både dåse og tørkost) skulle være godt og det blev hun anbefalet. Tager altid en kat retur hvis det er. Jeg skal så gi det ½ af hans købspris. Nu håber jeg bare at jeg ikke behøver dyrlægen. Ellers har jeg både hende vi bruger plus en af vores venner at gå til. smiley Min økonomi er heller ikke i top, men har heldigvis aftale med dr. dyr at jeg kan betale når jeg får penge. smiley

• #5   21. feb 2013 Man oplever jo desværre også at nogle står og får det til at lyde så godt og flot når de står hos sælger - men alligevel slet slet ikke har en realistisk idé om hvad det egentligt kræver at have dyr.

Så mon ikke det er godt nok at han kommer retur, - håber Big Ben er fit for fight og bare skal hjem og ha' lidt bedre mad smiley

Og ellers sender du ham bare herhen, han er dælme da en fin kat *GG*

• #7   21. feb 2013 Øv Taja, men mere øv for Big Ben..

Ja surprise der er dyrt at have dyr, det må man jo kalkulere med når man vælger at tage ansvaret for et levende væsen..

Og så dyrt er Royal Canin altså heller ikke, og da slet ikke i forhold til supermarkedsmærkerne, så som Whiskas, Kitekat, Pussi osv. for de (tørfoder) mætter mindre, så katten spiser mere, folk tror bare ikke på det, men jeg har flere i min omgangskreds som har samme oplevelse og ligeså har jeg, tidligere katte har jeg også haft fodret med de supermarkedsprodukter, og det kostede nærmest om muligt mere end at fodre med RC, ofte kan du jo købe en 10kg sæk RC for 300-400kr. (på tilbud) og sådan en sæk til en kat (jeg har ikke regnet på det efter jeg fik 2) holder hos mig i 3 mdr. og her snakker vi en kat på 9kg. ok ja hun får dåsemad ved siden af, men alligevel..

Jeg håber for dig og katten Taja, at han bliver frisk igen når han får noget ordentligt mad, men jeg ville nok alligevel få dyrlægen til at tilse katten inden du tager den hjem, tænk hvis den har fået en smitsom tarmsygdom, som smitter dine egne katte, det ville da være brand ærgeligt og kan nemt blive en dyr omgang smiley

• #8   21. feb 2013 Sender lige Dr. dyr en besked og høre hendes mening. 1000 Tak for alle jeres søde og opgmundrene svar. smiley

• #10   21. feb 2013 uanset hvad så har han så ikke kunnet tåle det hun har fodret med og såen er det bare. Vil lige kontakte dr.dyr også må jeg observer ham.

• #11   21. feb 2013 Nu kan det så også være at hun har fordret ham med noget andet som hun ikke nødvendigvis har nævnt. Jeg mener ikke tørkost men "godbidder", det BEHØVER jo ikke være Kitekats skyld smiley

• #12   21. feb 2013 Hun har selv fortalt at hun fodre med Kittekat og hun mente at det var det han ikke kunne tåle. Men uanset hvad er han lige kommet hjem, og han har tabt sig lidt, men er ellers vågen og frisk. -Dyrlægen er kontaktet også må vi se hvad hun så siger. smiley

• jan b
    jan b Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Svar: 76
    #14   21. feb 2013 "Tager altid en kat retur hvis det er. Jeg skal så gi det ½ af hans købspris. "

Nu ved jeg ikke lige hvad der står i din salgskontrakt - men når du får en syg kat hjem bør du ikke betale noget for den før den har været til dyrlæge. Skal den f.eks i behandling (og i øvrigt bare konsultationen) så er det tidl ejer der skal (bør) afholde den udgift (det skal så fremgå af kontrakten). Beløbet for konsultation og behandling bør fratrækkes det beløb hun skulle have haft tilbage - medmindre selvfølgelig at katten har været syg hele tiden og det er det hun klager over og returnerer katten for...

• #15   21. feb 2013 Øhh han har været væk i 14 dage og var ikke syg da han rejste. Nu vil jeg ikke fodre med hverken Kitekat eller Wishkat. Men det er jo min holdning.
    Men dyrlægen ER kontaktet så må vi se hvad hun siger!!

• #16   21. feb 2013 Øhh 14 dage, sorry så lyder det mere som om hun har fortrudt sit køb af kat, for hun har da ikke givet det en chance for at få hans mave iorden, hvis det er fordi der er noget i kitekat han ikke kan tåle fair nok...

Men tænker faktisk mere at han måske har dårlig mave fordi hun har skiftet foder fra den ene dag til den anden, så hans mave ikke er vant til fodret, det får de jo også dårlig mave af, og hun har så ikke villet gøre noget for at få det på ret køl igen..

Må lige høre gav du ikke en madpakke med ved salget???

• #17   21. feb 2013 Jeg havde lavet en madpakke til ham, men hun ville ikke have den med. Hun skrev forleden dag ang problemet og jeg gav hende råd. Om hun ikke havde overskud til at ha en syg kat ved jeg ikke noget om, men hun virkede rigtig ked af da hun var og aflever ham. Men har lige givet lidt Zoolac så håber jeg at det hjælper.

Kan katte blive syge af at komme ind i et rygerhjem hvis de ikke er vant til det???

For så nu her da hun afleverede ham at hun stod og røg, og vi ryger nemlig ikke.

Har en anden kat der skal afsted nu her i eftermiddag og hun får at vide at hun SKAL ha denne her mad pakke med for skal ikke ha flere katte retur pga de er syge.

• #18   21. feb 2013 Jeg vil lige starte med at sige at JEG aldrig har haft solgt killinger, eller haft en misser der har fået killinger for den sags skyld MEN jeg er bekymret for din fremgangsmåde, det må jeg ærligt indrømme. Jeg er ikke i tvivl om dine katte har det godt men det er nok bare mere måden du siger tingene på, at du ikke en gang kan se at tøsen havde fortrudt sit køb og du godtager alle hendes lave undskyldninger i stedet for bare at sige det rent ud. Sært men dit valg.
    Noget andet er, nej katte bliver ikke syge af at komme ind i et rygerhjem og NEJ det gør hende ikke til mere dårlig katteejer fordi hun ryger. Vi ryger selv begge to her hjemme men dette sker udenfor, både for børn og dyrs skyld! Men valgte vi nu at ryge indenfor, så havde de også overlevet det smiley
    "Om hun ikke havde overskud til at have en syg kat, ved jeg ikke noget om" - Nej det gør du nok ikke MEN det er altså OGSÅ noget man må tage med i sine overvejelser når man vælger at få et dyr! De bliver jo så også syge.
    Det er måske nok bare MIG der ville være en anelse mere striks hvis jeg skulle avle små uskylde væsner som skulle have en ny familie.

• #19   21. feb 2013 <i>Jeg havde lavet en madpakke til ham, men hun ville ikke have den med</i>

Hvad fa... bilder hun sig ind, hun har da så ikke begreb om katte, for det er da klart at katten får dårlig mave når den bare bum bliver sat over på et andet foder, og undskyld, jeg vil ikke hakke på dig, men du burde have insisteret på at hun tog den med og forklaret hvorfor hun skulle tage den, men det har du så også lært nu..

Nej katte bliver ikke syge af at komme i rygerhjem, det er ikke derfor katten har dårlig mave, det er mere sansynligt at det er pga foderskifte..
    For forhåbentligt er den ikke syg..

• #20   21. feb 2013 Vil lige tilføje jeg er ikke avle eller opdrætter, men den ene gang jeg har solgt killinger (for en kammerat) der havde jeg lavet en killingepakke, med foder og legetøj samt skaffet læsestof om foder og killingepleje som alle købere fik med og de fik også en forklaring om hvorfor de fik fodret med og hvad der kunne ske hvis de skiftede foder fra det ene øjeblik til det andet, og kan kun sige, at hvis de havde sagt nej til killingepakken, så havde de ikke fået killingen med..

• #21   21. feb 2013 Nå pyt hvad der er sket er nu engang sket og kan ikke laves om. Af skade bliver man klog, sjældent rig.
    Har fået svar fra dyrlæge og han skal ha Zoolac 1x 3 plus en diæt med ris og kylling. Så i dag starter han op på Zoolac også må jeg få købt ind til diæten i morgen.

Ang rygning ville jeg ikke klanter nogen, det var blot en tanke. smiley

• #22   21. feb 2013 Ja Taja og man skal lære af sine fejl, måske er det hjeller ikke helt dårligt at du fik ham retur, for hvis 14 dages dårlig mave var nok til at slå hende ud og opgive, så er katten vist bedre tjent med at få et bedre hjem.. smiley

Håber han bliver frisk med en god skåne/ diæt kost smiley

• #23   21. feb 2013 Det behøver ikke være foderet - det kan være stress ved flytning og al det nye. Det kan godt tage lidt tid før det er på plads hos dig.

• #24   21. feb 2013 Vi tager den tid det tager. Han skal ingen steder før han er 110% klar igen.

Kommentér på:
Øv øv så kommer han hjem igen

Annonce