1.401 visninger
|
Oprettet:
Øv øv så kommer han hjem igen {{forumTopicSubject}}
Big ben var ellers solgt til en sød pige i Randers, men ak han kan ikke tåle det hun fodre med og hun har ikke råd til at fodre med Rc som jeg fordre med. Plus hun siger at han ikke trives hos hende, så i morgen kommer han hjem igen. Er nu spændt på hvorn han har det for hun siger at han er syg. Håber at jeg rette op på hans mave, som hun siger er problemet. Øv øv
Er der nogen der har prøvet noget ligene??
feb 2013
Følger: 16 Følgere: 12 Katte: 1 Svar: 36
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 172
Men jeg må give de andre ret, mere kritisk for som nævnt, har hun ikke råd til ordentlig foder, hvad så med dyrlæge?
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 62 Svar: 271
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
Så mon ikke det er godt nok at han kommer retur, - håber Big Ben er fit for fight og bare skal hjem og ha' lidt bedre mad
Og ellers sender du ham bare herhen, han er dælme da en fin kat *GG*
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Ja surprise der er dyrt at have dyr, det må man jo kalkulere med når man vælger at tage ansvaret for et levende væsen..
Og så dyrt er Royal Canin altså heller ikke, og da slet ikke i forhold til supermarkedsmærkerne, så som Whiskas, Kitekat, Pussi osv. for de (tørfoder) mætter mindre, så katten spiser mere, folk tror bare ikke på det, men jeg har flere i min omgangskreds som har samme oplevelse og ligeså har jeg, tidligere katte har jeg også haft fodret med de supermarkedsprodukter, og det kostede nærmest om muligt mere end at fodre med RC, ofte kan du jo købe en 10kg sæk RC for 300-400kr. (på tilbud) og sådan en sæk til en kat (jeg har ikke regnet på det efter jeg fik 2) holder hos mig i 3 mdr. og her snakker vi en kat på 9kg. ok ja hun får dåsemad ved siden af, men alligevel..
Jeg håber for dig og katten Taja, at han bliver frisk igen når han får noget ordentligt mad, men jeg ville nok alligevel få dyrlægen til at tilse katten inden du tager den hjem, tænk hvis den har fået en smitsom tarmsygdom, som smitter dine egne katte, det ville da være brand ærgeligt og kan nemt blive en dyr omgang
feb 2008
feb 2008
okt 2011
feb 2008
apr 2008
Følger: 1 Svar: 76
Nu ved jeg ikke lige hvad der står i din salgskontrakt - men når du får en syg kat hjem bør du ikke betale noget for den før den har været til dyrlæge. Skal den f.eks i behandling (og i øvrigt bare konsultationen) så er det tidl ejer der skal (bør) afholde den udgift (det skal så fremgå af kontrakten). Beløbet for konsultation og behandling bør fratrækkes det beløb hun skulle have haft tilbage - medmindre selvfølgelig at katten har været syg hele tiden og det er det hun klager over og returnerer katten for...
feb 2008
Men dyrlægen ER kontaktet så må vi se hvad hun siger!!
jan 2012
Men tænker faktisk mere at han måske har dårlig mave fordi hun har skiftet foder fra den ene dag til den anden, så hans mave ikke er vant til fodret, det får de jo også dårlig mave af, og hun har så ikke villet gøre noget for at få det på ret køl igen..
Må lige høre gav du ikke en madpakke med ved salget???
feb 2008
Kan katte blive syge af at komme ind i et rygerhjem hvis de ikke er vant til det???
For så nu her da hun afleverede ham at hun stod og røg, og vi ryger nemlig ikke.
Har en anden kat der skal afsted nu her i eftermiddag og hun får at vide at hun SKAL ha denne her mad pakke med for skal ikke ha flere katte retur pga de er syge.
okt 2011
Noget andet er, nej katte bliver ikke syge af at komme ind i et rygerhjem og NEJ det gør hende ikke til mere dårlig katteejer fordi hun ryger. Vi ryger selv begge to her hjemme men dette sker udenfor, både for børn og dyrs skyld! Men valgte vi nu at ryge indenfor, så havde de også overlevet det
"Om hun ikke havde overskud til at have en syg kat, ved jeg ikke noget om" - Nej det gør du nok ikke MEN det er altså OGSÅ noget man må tage med i sine overvejelser når man vælger at få et dyr! De bliver jo så også syge.
Det er måske nok bare MIG der ville være en anelse mere striks hvis jeg skulle avle små uskylde væsner som skulle have en ny familie.
jan 2012
Hvad fa... bilder hun sig ind, hun har da så ikke begreb om katte, for det er da klart at katten får dårlig mave når den bare bum bliver sat over på et andet foder, og undskyld, jeg vil ikke hakke på dig, men du burde have insisteret på at hun tog den med og forklaret hvorfor hun skulle tage den, men det har du så også lært nu..
Nej katte bliver ikke syge af at komme i rygerhjem, det er ikke derfor katten har dårlig mave, det er mere sansynligt at det er pga foderskifte..
For forhåbentligt er den ikke syg..
jan 2012
feb 2008
Har fået svar fra dyrlæge og han skal ha Zoolac 1x 3 plus en diæt med ris og kylling. Så i dag starter han op på Zoolac også må jeg få købt ind til diæten i morgen.
Ang rygning ville jeg ikke klanter nogen, det var blot en tanke.
jan 2012
Håber han bliver frisk med en god skåne/ diæt kost
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.021
feb 2008
Øv øv så kommer han hjem igen