{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er hun for tynd??
  • #1   21. feb 2013 Det kan ikke afgøres ud fra et billed, men hvis din dyrlæge siger hun er fin som hun er så vil jeg tro det er sandt..

Hvis hun spiser og drikker som hun skal og ikke fejler noget, så ville jeg ikke bekymre mig..

• #2   21. feb 2013 altså ud fra det billed kan man ikke vurdere om hun er for tynd eller tyg smiley
    Jeg har slev diskussioner med dyrlægerne omkring den korrekte størrelse på mine katte. Den ene dyrlæge siger de ikke må tabe sig den anden siger de skal tabe sig op til et kilo! Der sagde jeg altså at han lige måtte styre sig hvis de skulle tabe sig var det maks ½kg.

Hvordan vurdere du om en kat er for tydn eller for tyg? Den skal stå så du kan se den oppe fra. foreksemple på gulvet. hvis man kan se at dens talje er defineret pænt så er de efter pegefingerreglen i god form.(nu ser hun ud til at vore korthåret huskat så du burde kunne se tajlen)
    Dertil skal du kunne mærke ribene når du let kører fingerene hend over hendes sider. du skal ikke trygge dine fingere ind i hendes. bare blidt mærke efter.
    Hvis du kan se antydninger af hendes ribben når hun står op så er hun nok lidt for tynd.

Selv kan jeg ikke rigtig finde ud af om jeg kan se ribene på min ene kat. synes hans pels er alt for meget i vejen til at jeg kan vurdere det. Han har haft lidt dårlig mave og har haft tabt sig men spiser godt til nu her så regner med han tager en en lille bitte smule på igen. Min anden kat føler jeg er hend mod overvægtig(nr 4 på nedestående skema) men rimelig tæt på optimal kropsform og vægt. meget lidt han skal tabe sig.

Men det er faktisk en smags sag. jeg har fået mange forskellige beskeder fra dyrlægerne, nogle siger de skal tabe sig imens den anden dyrlæge siger de slet ikke må tabe sig men måske lidt tage 100gram mere på.

Her er et skema der vejleder den omkring overvægt og undervægt hos katte smiley
    http://rawessentials.co.nz/media/documents/aBCS.pdf

• #3   21. feb 2013 Hun spiser og drikker som hun skal,men kan altid spise. Sidst hun var hos dyrlæge vejet hun 2 kg, hvor hendes søster vejet 4 kg. Når jeg kæler med hende så kan jeg mærke alle knogler på hende.

• #4   21. feb 2013 Der kan sagtens være stor forskel på 2 søskende.
    Min ene kat er flot og slank på 4kg men den anden ville være stærkt undervægtig hvis han vejede 4kg og de er fra samme kuld.
    Altså ham på 4kg når jeg kører hånden hend over ham i liggende stilling kan jeg sagtens mærke hans skulderblade og hofter.

Hvis du ikke er tilfreds med din dyrlæges vurdering så prøv hos en anden eller en da et par stykket. hvis de allesammen siger hun er i god form så er det jo nok rigtigt. men måske hun bare lige skal have en ekstra 100gram på smiley

• #5   21. feb 2013 Jeg har kigget på hendes billeder og synes, hun er for tynd.
    På billedet af hende i hel figur med siden til, ser hun ud til at mangle muskelfylde og være "hul" foran hofterne.

Hvad fodrer du kattene med?

• #6   21. feb 2013 Mine to vejer begge 4kg,men ser vidt forskellige ud, han ligner en pitbull hun ligner en mynde. Altså hans krop er kort og robust og hendes er lang og slank. Sådan er katte så forskellige smiley

• #8   21. feb 2013 Jeg foder dem med kitekat og både tør og våd foder, de for begge en pakke våd foder 3-4 gange om ugen. og om forået,sommer fanger de fugle og mus.Men må nok indrømme at de ikke for så meget råt kød som de budre, så må nok hellere indhente det.

Vil der være godt at give hende ekstra mad i forhold til hendes søster??

• #9   21. feb 2013 Hun er alt for tynd! Som jeg før har sagt, bør hun have mere vådfoder eller kød - og hver dag. Og giv da begge katte noget mere. Et mere lødigt tørfoder ville nok også være en god ide.

• #10   21. feb 2013 Jeg ville nok give meget mere vådfoder, 1-2 gange og hver enesste dag..

Har du fået tjekket at hun ikke har orm, så de tager næringen fra hende??

• #11   21. feb 2013 Ved at hun ikke har orm,da hun for sine ormepiller 2 gange om året. Men vil give hende mere mad, så hun kan tag mere på.
    Her er et billeder fra i dag af

profilbillede
  • #12   21. feb 2013 Ikke fordi jeg vil argumentere for at hun skulle have orm, men nu er ormepiller jo altså hverken forebyggende eller depotbehandlinger..

Sådan teoretisk set så kan du give en ormebehandling mandag og onsdag fanger din kat en fugl eller mus med orm og så bum så vil din kat altså have kunnet fået orm igen, men det er jo nemt at se, for de kan jo ofte ses i afføringen..

• #13   21. feb 2013 Syntes iøvrigt ikke man bør give ormekur med mindre man har mistanke eller bevis for at katten har orm..

• #14   21. feb 2013 Skal til dyrlægen her i starten af marst, til deres årlige vacc. så må jeg snakke med dyrlægen om hendes vægt

Kommentér på:
Er hun for tynd??

Annonce