2.340 visninger
|
Oprettet:
lena - filtreret KÆ......KATTEMOR
8. sep 2011 Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
8. sep 2011 Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Tosset katteejer og supergodt gået af Dyreklinikken Bjerringbro {{forumTopicSubject}}
En dyrlæge nægtede at give stærk antibiotika til en kat i flydende form, selvom ejeren blev sur og skældte ud fordi "hun da ikke kunne holde sin kat inde i 10 dage for at give den piller"
VORHERRE BEVARES siger jeg bare. man kan sgu hvad man vil ikke? der hvor der er en vilje er der også en vej.
Vi holdt da McQueen indendøre og adskilt fra de andre katte i 10 dage for ikke så længe siden da han fik en byld i benet. Det kræver altså ikke så pokkers meget ekstra.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=492724007452964&id=216951445030223
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 7 Emner: 25 Svar: 113
- Vi holder vores inde lige pt. da de blev neutraliseret i går, eller fire ud af seks blev (de to andre er ordnet), og de er da bestemt mugne over ikke at måtte komme ud - men det må man da ta' med!
Vores er endda nogle udbryder konger, så det er med at sluse os selv ud og ind og hundene når de skal ud Ingen vinduer åbne - heller ikke på første etage for at ta' turen ned af taget har de gjort før de banditter.
Tænk at hidse sig op over sådan noget, især når man får en faglig forklaring på hvorfor man får et nej.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
sep 2011
Indholdsstoffet var cefalosporin
nov 2008
Jeg er ikke fortaler for depotantibiotika - men har jeg en kat der er helt umulig at pillegive - så gjorde jeg det
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
<i>Jeg afviste at bruge et MEGET stærkt antibiotikum til at behandle en kat, der har en byld, fordi jeg var sikker på, at den sagtens kunne blive rask med meget mindre medicin i meget kortere tid. Det hun ønskede er et meget stærkt antibiotikum (tredje generations cefalosporin). Det er et meget bekvemt stof for ejere at bruge, fordi en indsprøjtning holder i 14 dage, så de slipper for at give tabletter, men dette stof kan være med til at fremkalde resistente bakterier, også hos mennesker der omgås dyrene, fordi dyr og mennesker deler en masse bakterier. At være resistent betyder, at de ikke er følsomme for det medicin man bruger, hvilket selvfølgelig er et stort problem - hvem har lyst til, at det bliver som i gamle dage, hvor man kunne dø af en lungebetændelse, fordi man ikke havde medicin, der virkede? For at undgå at det skal gå sådan, må så stærkt antibiotika kun bruges, når almindelige former for antibiotika ikke virker. Denne ejer mente ikke, at hun kunne holde sin kat hjemme/inde til at give den almindeligt antibiotika, og ville derfor have mig til at give dette meget stærke stof. Jeg mente, at hun selvfølgelig godt kunne holde den inde, hvis hun ville - den kan jo ikke selv åbne døren. </i>
nov 2008
sep 2011
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
For et par år siden da Bruno havde hostet, og var rød i halsen, var min dyrlæge IMO lige hurtig nok til at give ham et skud convenia :-O. Bruno var ret dårlig resten af dagen (narkose), og jeg troede, at det måske også kunne være pga. convenia, han var så dårlig, så jeg var ved at blive hysterisk af skræk. (men det var heldigvis uden grund).
Det er mit indtryk, at dyrlæger generelt giver for meget antibiotika. Ofte bliver antibiotika bare forsøgt uden at tjekke, om der er bakterier :-/.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Min Bimse fik piller 2 gange om dagen i en månede, og det kurrerede ikke hans nysen det tog min næsten 2 år at få ham på skødet igen, idag behøver jeg bare finde noget frem som minder ham om det, så forsvinder han, han har lige fået øredråber og vi er straks tilbage til dengang.
sep 2011
sep 2011
maj 2012
Jeg syntes da ikke om, at ejeren ikke vil foretage det som er nødvendigt, jeg har da heller ikke på noget tidspunkt, forsøgt at ændre en behandling som er udskrevet, men min dyrlæge ved, at min ene kat ikke er til piller, og jeg kun vil give dem hvis det er helbredende, ikke hvis det kun er livsforlængende, jeg vil hellere give livskvalitet, frem for livslængde.
nov 2008
Præcis - og det der giver resistens er fejlbehandling.
Jeg er stadig ikke for depot (af helt andre årsager) er det mulig på anden måde. Jeg har i et tilfælde fået depot, til en kat der ikke var til at indfange bare jeg tænkte ordet pille, det var dyrlægen forstående overfor. Jeg ved godt hvordan man pillegiver - katten vidste så også jeg ville gøre det og vsr bestemt ikke samarbejdsvillig.
Og snakker vi om et enkeltstående tilfælde har jeg svært ved at se problemet med resistens
maj 2012
Min MCO er pære let at give behandling, han får antihistamin hver dag.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Hehe mine KAN åbne døre Men det er jo det man skal bruge låsen på hovedøren til! godt at dyrlægen stod imod. Der er ingen grund til at give så kræftigt et middel til en lille kat.
Jeg har selv holdt min ene kat indendørs da han havde fået revet den ene klo af. Når katten skal have antibiotika i 10 dage så er der stor sandsynlighed for at der er andre gode grunde til at holde den indenfor som et åbent sår der skal holdes rent eller andet.
Nu handlede det jo ikke omkring det at give katten piller, katteejeren brugte det at holde katten indenfor som begrundelse til at give den sprøjten. en meget sølle undskyldning.
så lås døren og aktiver din kat....
sep 2011
Jeg arbejder med medicin til daglig.
der er forskel på medicin - selv indenfor de samme grupper. der er større risiko for multiresistente bakterier i nogle antibak. præperater end i andre.
der ud over opstår multi-resistente bakterier også ved langvarig behandling med antibiotika - hos nogle væsenligt hurtigere end hos andre.
det er noget rigtigt møg, nå det sker.
sep 2011
Vi skal iklædes specialdragter og faktisk kun øjnene må være fri. Vi ligner tilnærmelsesvis austronauter.
Vi er nemlig på skideren selv hvis vi får dem på os.
Tosset katteejer og supergodt gået af Dyreklinikken Bjerringbro