665 visninger
|
Oprettet:
Hej.... {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg er så heldig og have den sødeste kat,
der nu er ca. 6 år.
Problemet er bare at vi skal flytte og han er en ude-kat.
Vi er ikke så meget for at lukke ham ud den første uge i det nye,
hjem for vi syntes han lige skal vende sig til omgivelserne.
Hvad skal jeg gøre?
På forhånd mange tak
fra
Garfield og ejere
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
I kan evt lære ham at gå i snor og så tage ham ud i snor til at starte med, så han lærer området at kende..
At holde katten inde så længe kan selvfølgelig godt give nogle fusterationer for katten, men lukker du den bare ud er der jo en risiko for at den søger hjem til sin gamle adresse, eller bare ikke kan finde tilbage til hvor i nu bor..
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Jeg har flyttet med mine og jeg gjorde som de foreslog på Ingeskattehjem.
(link fjernet)
- Hold katte inde i mindst 2 uger
- Gå tur i sele
- læg brugt Kattegrus ud i haven(eller still et kattetoilet ude hvis I foreksemple bor i boligkomplexs hvor folk nok ville blive irriteret hvis i strøede kattegrus rundt :P)
Så startede jeg med at lukke dem ud lidt af gangen under opsyn et par dage. Tilsidst fik de lov at gå ind og ud som de selv ville.
Det tog ca 2 uger, efter 1 uge indenfor var de ved at gå amok og ville bare konstant udenfor. Så i starten af uge nr. 2 begyndte jeg at gå tur med dem rundt om huset(jeg har 2 så jeg gik med 1 af gangen) Mine er ikke så glade for seletøj og snor men da jeg åbnede døren var de mere intereseret i at kigge ud end at brokke sig over selen
Som CCD Siger er det meget vigtigt at katten selv tager initiativ til at gå ud af døren så det kan godt være at du er nødtil at vente en halv time med en kat der sidder i en åben dør og klor ud.
Mine blev lidt stresset over selen og gemte sig under sengen men da de kom ud fra sengen selv, så placerede jeg dem foran den åbne dør også glemte de alt om seletøjet.
Der er mange artikler omkring hvordan man flytter en kat. bare søg på kattensværn, internat sider osv så finder du masser af information.
Hej....