update balder {{forumTopicSubject}}
vil bare fortælle jer, at nu sidder jeg sgu her igen og venter på, at jeg kan hente bøllemussen hos dyrlægen
som sagt i sidste tråd, så var det temlig sikkert hoften han havde ondt i. skulle ringe til dyrlægen i går, for at aftale nærmere....
aftalen blev så, at jeg skulle komme med ham kl 9 i morges.
han er blevet bedøvet og der er taget røngten.
for som dyrlægen sagde så klog : vi fanddt ud af hvad der IKKE var galt - nu skal vi jo så finde ud af hvad der ER galt ( hanhavde det træls med at der ingen diagnose var). og det var jeg jo osse træt af...
så i må meget gerne krydse fingere for bølle ikke har noget "slemt".....
denne her omgang med ham løber op i godt 7000 kr.... jeg har fået ordene med på vejen ejjjj mette, så mange penge bruger man ikke på så gammel en kat...(jeg blev ikke sur over det, da orderne kom fra en veninde der bestemt ikke har det med dyr som jeg)
men nu tænker jeg så "er han virkelig gammel ( han blir 9 til sommer, og jeg er panisk angst for at miste ham. hvor synes i grænsen går ???
bliver vores dyr virkelig for gammel til at kaste penge i rumpen af dem ??? neeeeeeej vel....:D
så længe at dyret kan leve og have det godt, er det vel det vi forpligter os til...ikkk....
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
jan 2006
nu vil jeg køre ned og hente ham.....
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men omvendt hvis en dyr behandling kan hjælpe en kat til et godt og langt liv så er det også lige meget om katten er 2 år, 6 år eller 15 år, så skal den have behandling, det er vel ikke anderledes end hvis man har en 12 år gammel bil, så køber man stadig nye vinterdak hvis de gamle er slidt op på ligefod som hvis bilen blot var 4 år, eller hvad, ja i hvert fald i min verden..;)
Man holder jo at de kære dyr og nok mere jo ældre de bliver, og så ofre man altså alt, ligesom hvis det var ens børn..
jan 2006
vi er hjemme nu... og det er bare rigtig, rigtig skidt.
balder har nnoget der gør, at hans lårbensknogle smuldrer eller sådan noget. han skal opereres på torsdag.....
lige nu er jeg helt ude af den.
men det her er hvad dyrlægen anbefalder. han siger at de ofte laver den her op. og at han vil få det rigtig godt igen bagefter....
ved slet ikke hvad jeg skal gøre.....havde slet ikke set den komme.....
går tilbage til ham nu.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Men grænsen for mig har ikke så meget med alder at gøre - mere med odds for helbredelse mod, hvad katten skal slæbes gennem af behandling. Altså hvis der er gode odds for helbredelse, og katten ikke skal gennemgå et længerevarende svært behandlingsforløb, så er alder for mig underordnet.
Men i mange tilfælde er det jo desværre ikke helt enkelt at vurdere, hvad resultatet af en behandling bliver :-/.
Håber dyrlægen har fundet ud af hvad der er galt med Balder, og at det er noget harmløst.
dec 2006
jan 2012
Hvis dyrlægen mener at han kan leve et godt liv nogle år mere, og det er en opration de har gode erfaringer med, så er det vel bare at gøre det, syntes bestemt ikke du skal give op, en dyrlæge plejer ikke at sige at katten ikke vil få det godt bagefter hvis det ikke er rigtigt, så stol på dyrlægen..
Og herfra får du al den psykiske opbakning du har brug for, vi krydser fingre for dig og Balder, en ung kat i en ældre krop
Han skal nok blive fin og god igen hvis dyrlægen siger det..
jan 2006
åhh nu bliver jeg jo helt forvirret....
han sagde 4-5 dage hvor han vil være lidt stille. og så vil det bliver godt....
og han sagde tværtimod at det IKKE var kompliceret, men noget de laver tot både på hund og kat.
han skulle hurtigt op og gå igen...
jan 2006
dyrlægen vil for pokker da ikke anbefalde det, hvis det er så slemt som du siger ???
smuldre er nok ikke det rigtige ord - man kunne se en revne og ujævnheder på billedet.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Rent økonomisk er det jo et individuelt spg, og jeg kender ikke nok til sygdommen til at sige om det er for din egen skyld eller kattens skyld, at den bliver opereret på.
Hvis det er en en-gangs operation eller to ville jeg nok ikke tøve, men hvis det er 1 gang om året fx så ville jeg synes det var for synd.
jan 2006
han sagde at grunden til han så pludselig fik ondt i sidste uge, højest sansynligt var fordi han havde lavet en forkert bevægelse...som det så ud lige nu, var det ikke så slemt som det kunne være. men hvis han ikke blev op nu, ville det pludselig kunne ske det, at knoglen brækkede. sådan forstod jeg det...
må sige at jeg stod helt alene og blev ret så chokeret over denne melding, og nok ikke har hørt alt han sagde. men jeg spurgte ham flere gange om han virkelig mente det var det bedste for balder...og det var han ikke et sekund i tvivl om...
han sagde at han havde mange år tilbage og han så ham ikke som gammel.
ved ikke om det jeg skriver giver mening....
jan 2006
og jo, gu er det dyrt...men det er vel ikke det hans liv skal komme anpå.
jan 2006
jan 2012
http://www.orionvet.dk/files/animalhealth/Manualer%20smaadyr/Hofteledsluxation_kat.pdf
Syntes bestemt ikke Balder skal sige fravel til denne verden..
dec 2006
Jeg håber dyrlægen har ret i, at der er rigtig gode odds for Balder!
jan 2012
jan 2012
jan 2006
der hvor jeg har dyrlæge er de to. det var så den anden end ham der havde kigget på ham, der skulle op.
onsdag ringede jeg så til ham. han blev meget forvirret over at jeg sagde at der intet var at se på bøllemissen. han aflyste op og bag mig i stedet komme med ham toradag kl 12 så han selv kunne undersøge ham.
han hve og sled i ham og han reagerede overhovedet ikke på det. ingen tegn på brud,
på billederne der var taget var det kun på det ene man så den streg. ikke på de andre...
balder har slid gigt i hoften og får nu glukosamin....
og så havde han ørevoks og øregangbetændelse....jow jow.
er i forvirret ??? det er jeg også.....
men det korte af det lange er, at balder er glad og tilfreds. løber, leger, hopper op. og er nøjagtig som han altid har været...
mig ?? jeg er obs på alt, ved at blive vanvittig - og 7000 fattigere.
MEN!!! her ved siden af mig ligger en højt spindende bølle og vasker sine poter
jan 2012
Ja den melding var da godt nok noget anderledes end den sidste der kom, men det er da kun skøønt at det var den vej det gik, gigt og øregangsbetændelse er da noget man kan tage og føle på
Og en glad og spindende kat, er der noget bedre?? :) :)
jan 2006
men som den sidste sagde meget, meget tørt....øhm mette....jeg ved ikke om du har hørt om det, men både mennesker og dyr kan rammes af noget der kaldes virus....du ved, det der hvor man bare har lyst til at putte sig i sengen langt under dynen....kan det tænkes det var derfor han var lidt mat sidste torsdag ??
det ved jeg ikke, svarede jeg. han så mærkelig ud i øjnene. så grinede han bare af mig....
jan 2012
Men når vi mennesker kender vores katte så godt som nogle af os gør så reagere i på den mindste ændring i deres adfærd og vi bliver mega bekymrede, det er jo fint at vi reagere over denne ændrede adfærd, men nogle gange viser det sig så at være ubegrundet
Men lidt gigt og ørebetændelse kan jo også nemt slå en lille kat helt ud, for så er man da klart ikke på toppen, og nu får han så behandling for det og du får din gode dejlige Balder igen..
Vil lige tilføje at jeg også er monster meget obs på min hunkat, fordi for 3 år siden da der blev taget røngten af hende i forbindelse med urinvejssygdom, blev fortalt mig at hun havde noget med hofterne som muligvis ville/ kunne udvikle sig til slidgigt, så hvis hun pludselig ikke ville hoppe eller lign så vidste jeg hvorfor, så hver gang hun ikke er helt som hun plejer så sitre alle mine antenner og hun bliver nøje overvåget, kors hvor bliver man stemplet som pylremor, men nu er jeg ret lige glad med det jeg vil bare min missekat det bedste..
Jeg har så fået anbefalet af min anden dyrlæge at give hende glukosamin for at forebygge, enten som foder med glukosamin eller som tilskud, jeg ved bare ikke hvad der er bedst, og om det er det samme glukosamin som man kan købe til mennesker.. Så det går jeg lige og tygger lidt på, for det er jo for at forebygge slidgigt at jeg skulle gøre det, sååå hmm
Sorry det lange indlæg Mette
jan 2006
dyrlægen sagde til mig, at vis det er i fodret så er det fint. de skal ikke have begge dele.
jan 2012
jan 2006
jeg skal i hvertfald have fundet på noget andet.
og heidi, tusind tak for dine indlæg her i tråden. de har virkelig varmet. tak.
jan 2012
Syntes ellers det kan være svært at sende opbakning og støtte over skrift..
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
DEt er da bare positivt og jeg vil sige, at man skal have lidt sund skepsis over for dyrlæger ligesom ved vores egne læger.
Og husk - også dig Felis:
Ingen af os er dyrlæger (der sidder måske en ikke-praktiserende i kulissen), så vi kan blot øse ud af vore egne erfaringer og kan ikke stille nøjagtige diagnoser.
Du skal finde en dyrlæge du har tillid til og som kan sit kram.
Tit ville jeg ønske at dyr kunne tale, så blev det hele noget nemmere.
Men det var da dejligt at der kom sådan en nem løsning ud af det. Så har den sikkert en del år tilbage:)
jan 2006
men bøllemissen har det godt. dog er han ikke imponeret over at få dryppet øre
men han leger, hopper op, vasker de andre, spiser og drikker. han holder sig til mig hele tiden. man kan vel sige at vi pt er i en meget alvorlig symbiose. griner.
aug 2010
(link fjernet)
jan 2012
aug 2010
Det kender jeg godt:)
Mads som havde sukkersyge syntes i starten at Hills var guf, men så blev han træt af det og derefter var det KUN RC der duede, så jeg var glad for at der var lidt at skifte imellem:)
dec 2006
Men det er dæleme foruroligende, at den første dyrlæge indstillede ham til en operation for noget, han måske ikke fejler :-O.
Hvad sagde 2. dyrlæge til den "streg" på røntgenfotoet?
jan 2006
balder har det stadig godt, så håber godt nok at det bliver ved.
jan 2006
så, selv om du skrev noget jeg ikke kunne lide,så kan jeg kun sige dig af hjertet tak...
dec 2006
Nogle gange kan der åbenbart være behov for en second opinion, inden man lægger sin kat under kniven.
update balder