{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.845 visninger | Oprettet:

Kattens Nr.1 {{forumTopicSubject}}

Hej til alle i skønne mennesker smiley
da samson og batman har vundet gavekort på i alt 6.000 til petworld skal de jo forkæles (:
derfor skal de også have et gulv til loft kradsetræ ind og stå, og mit spørgsmål lyder så om der er mange kritik punkter ved et kattens nr. 1 kradsetræ generelt?

vi har særligt kig på 4 forskelllige : http://www.petworld.dk/product/kattens-nr-1-kradsemiljoeer/model-vilbert-.aspx#top og den her: http://www.petworld.dk/product/kattens-nr-1-kradsemiljoeer/model-jumbo.aspx#top og den her : http://www.petworld.dk/product/kattens-nr-1-kradsemiljoeer/model-goliath-.aspx#top

jeg tænker om der er nogen der har lidt betænkligheder ved en af dem måske? nogen der har erfaring med dem? (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattens Nr.1
  • #1   28. jan 2013 hmm....det lyder ikke så godt da :s er der flere der har gjort sig den erfaring? for så er det jo ikke pengene værd :s

• #2   28. jan 2013 Hvis jeg skulle vælge, blev det et af dem som skruges op på vægen, men jeg har ingen erfaring med dem, smiley de kan da ikke vælte

• #3   28. jan 2013 Narj de er ok.
    Det er ikke petfun træer, men absolut ikke noget ragelse.

• #4   28. jan 2013 vi bor i ribe, og da det ikke er så stor en petworld der ligger her, har de ikke nogen af de store kradsetræer, med mindre de bestiller dem hjem til mig (:

jeg var også vild med ideen om de kunne hænge på væggen, meeeeen vi bor til leje, og tror det giver nogen voldsomme huller i væggen desvære ):

• #5   28. jan 2013 Huum det plejer da ikke at være et problem? Ok her er det en boligforening, men huller i væggene, de bliver bare lappet, og malet hen over, træværket er så noget andet, for det høre ikke til en almindelig vedligeholdelse, så de skal repareres før syn smiley

• #7   28. jan 2013 Tillykke, det var da en herlig præmie, I har vundet smiley

Positivt:
    Mine katte har intet at udsætte på Kattens No 1. De har Rundetårn og Eiffel, og elsker deres træer. Eiffel er dog det bedste pga. den <b>dejlige</b> køje :D.

Jeg er glad for træerne, fordi de står stabilt, og kan holde til store tunge katte, og så fylder de ikke ret meget i omkreds. At kunne købe reservedele er også en fordel, men i de ca. 5 år vi har haft træerne, er det kun et køjebetræk, der har måttet udskiftes.

Negativt:
    Jeg var ret utilfreds, da jeg købte Rundetårn, for stammerne viste sig at være ca 1-1½ cm mindre i omkreds end stammerne på Eiffel, og alle stammer burde altså være lige tykke.
    Synes også det er lidt træls, at man skal skille træet ad for at komme til at vaske køjebetræk.

Men alt i alt kan jeg godt anbefale Kattens No 1.

PS: Jeg har set dem til at hænge på væggen - de er godt nok grimme.

• #8   28. jan 2013 vi har noget som minder om model vilbert. Vi har købt flere kattens no 1 med tiden og bygget det om til det der passede os. Kattene og vi er ret glade for dem. Når vi har killinger, bygger vi dem ned i højden. Det er skønt man har de muligheder og man kan få reservedele til det. Det næste vi skal have, er den nye del, som gør man kan spænde det fast på væggen. Hullerne i væggen kan man altid dække når man flytter.

• #9   28. jan 2013 Mit billige kattetræ til 700kr fra avifauna er 2år gammelt og mit kattens nr. 1 er 1år til marts, og de ligner at det er dobbelt så gammel som mit billige.

Allerede efter 3mdr. Var stammerne flosset forneden der hænger en tråd ud, både på den nederste og nr. 2 stamme.
    Så stammerne er noget være lort efter min mening.
    Hylder og køjer ser fine ud, dog er der et huld i betrækket på hylden (har der dog været fra start af opdagede jeg da jeg havde fået det hjem fra vild med dyr messen)

Det skal så siges at hylderne i det billige ikke er kønne længere, men stammerne er rigtig fine.

Jeg har købt et petfun træ nu, og det er alle pengene værd og langt bedre kvalitet.

Vedhæftet billede af kattens nr. 1 stamme

profilbillede
  • #10   29. jan 2013 Mine tyrkiske vaner og tyrkiske angoraer er stor forbruger af Kattens No 1. Vi har også købt løse kradsebrætter, som vi ligger rundt om i huset på gulvene. Dem elsker de også. De er flytbare, ved at nogen skruer dem op.
    Jeg købte mit første kradsetræ no 1 i 1996 og har flere fra gulv til loft. Husk loft højden, når du køber, så det passer 230 eller 260 er ikke lige meget og de kan blive vakkelvorn. Hvis de vælter, kan de også blive vakkelvorn.
    Kattene elsker deres hængekøjer og vi har skiftet flere plader ud med skåle. Så skvatter katten ikke ned på gulvet, når de vender sig i søvne. Vi vandt et i Tyskland i 2004, men det sover de bare på og de kradser ikke kløer på det. Ved ikke om der er tovværket der gør det.

• #11   29. jan 2013 Camilla - Du godeste :-O. Er det løver du holder dig? smiley

Mine katte passer åbenbart godt på deres træer smiley - Efter 5 år er stammerne ikke halvt så hærget som på dit billede - og det er endda kun den nederste stamme på hvert træ, der er hærget.

Køjebetrækket bliver dog slidt op - naturligt nok, så mange timer som den bliver hyggefeset i hver eneste dag.

• #12   29. jan 2013 skønt at i vil dele jeres erfaringer med os (: vi har begrund af jeres erfaringer med de kan blive vakkelvorne valgt et meget mere enkelt træ med 3 køjer og så får de en ekstra kradsetønde et andet sted i stuen istedet+ aktivitetslegetøj (: tror også de får mere glæde af det på denne måde...
    tusind tak for hjælpen (:

• #13   29. jan 2013 Tinka - Ja man skulle næsten tro det. smiley

ved ikke hvorfor mit ikke holder lige så godt, men altså forskellen mellem kattens nr. 1 og petfun er at kattens nr. 1 er sisal tæppe hæftet/limet fast på stammen, hvor på petfun rebet er snoet rundt om stammen (er det os på det billige) så tænker de måske er mere holdbare i længen. ?
    eller måske mine bare hvæser klør på en underlig måde, så de ikke er så gode til sisal tæpperne.

kattene bruger ihvertfald træerne lige meget, når de gælder at hvæse klør, men de vil hellere ligge i petfun træet.

• #14   29. jan 2013 Det her væg krads fra kattens Nr.1 har jeg skiftet tæppe på, jeg fandt ud af det er et paprør inden i smiley

profilbillede
  • #15   29. jan 2013 Træet med tre køjer ville jeg nok ikke have valgt - for nederste køje tvivler jeg på, bliver et hit. Men hvis det går som jeg spår, kan den jo skiftes ud med en fast hylde - der kan bruges som trin til og fra køjerne. Eller kradsetønden kan stilles ved siden af køjetræet. Så bliver det et herligt hygge-kradse-klatremiljø smiley

Husk at vise billeder af herlighederne når de er kommet i hus smiley

• #16   29. jan 2013 Camilla **kattene bruger ihvertfald træerne lige meget, når de gælder at hvæse klør, men de vil hellere ligge i petfun træet.**

Interessant. Jeg tør ellers knapt nok skifte Kattens No 1 ud, for tvivler på, at Bjarne vil synes om andre typer køjer. I Kattens No 1 er der jo ramme hele vejen rundt, så man rigtig kan ligge og synke ned i køjen.

**eller måske mine bare hvæser klør på en underlig måde**

Haha, de må da i hvert fald gøre ret meget ud af det! Jeg tror dine katte må være VILDE! :D.

• #17   29. jan 2013 det kan du have ret i, men ja, så kan den nederste jo udskiftes hvis den ikke bliver brugt (: og billederne skal nok komme i denne tråd når det kommer hjem smiley

Kommentér på:
Kattens Nr.1

Annonce