Kattens Nr.1 {{forumTopicSubject}}
Hej til alle i skønne mennesker
da samson og batman har vundet gavekort på i alt 6.000 til petworld skal de jo forkæles (:
derfor skal de også have et gulv til loft kradsetræ ind og stå, og mit spørgsmål lyder så om der er mange kritik punkter ved et kattens nr. 1 kradsetræ generelt?
vi har særligt kig på 4 forskelllige : http://www.petworld.dk/product/kattens-nr-1-kradsemiljoeer/model-vilbert-.aspx#top og den her: http://www.petworld.dk/product/kattens-nr-1-kradsemiljoeer/model-jumbo.aspx#top og den her : http://www.petworld.dk/product/kattens-nr-1-kradsemiljoeer/model-goliath-.aspx#top
jeg tænker om der er nogen der har lidt betænkligheder ved en af dem måske? nogen der har erfaring med dem? (:
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 139
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Det er ikke petfun træer, men absolut ikke noget ragelse.
aug 2012
jeg var også vild med ideen om de kunne hænge på væggen, meeeeen vi bor til leje, og tror det giver nogen voldsomme huller i væggen desvære ):
maj 2012
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Positivt:
Mine katte har intet at udsætte på Kattens No 1. De har Rundetårn og Eiffel, og elsker deres træer. Eiffel er dog det bedste pga. den <b>dejlige</b> køje :D.
Jeg er glad for træerne, fordi de står stabilt, og kan holde til store tunge katte, og så fylder de ikke ret meget i omkreds. At kunne købe reservedele er også en fordel, men i de ca. 5 år vi har haft træerne, er det kun et køjebetræk, der har måttet udskiftes.
Negativt:
Jeg var ret utilfreds, da jeg købte Rundetårn, for stammerne viste sig at være ca 1-1½ cm mindre i omkreds end stammerne på Eiffel, og alle stammer burde altså være lige tykke.
Synes også det er lidt træls, at man skal skille træet ad for at komme til at vaske køjebetræk.
Men alt i alt kan jeg godt anbefale Kattens No 1.
PS: Jeg har set dem til at hænge på væggen - de er godt nok grimme.
okt 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 74
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Allerede efter 3mdr. Var stammerne flosset forneden der hænger en tråd ud, både på den nederste og nr. 2 stamme.
Så stammerne er noget være lort efter min mening.
Hylder og køjer ser fine ud, dog er der et huld i betrækket på hylden (har der dog været fra start af opdagede jeg da jeg havde fået det hjem fra vild med dyr messen)
Det skal så siges at hylderne i det billige ikke er kønne længere, men stammerne er rigtig fine.
Jeg har købt et petfun træ nu, og det er alle pengene værd og langt bedre kvalitet.
Vedhæftet billede af kattens nr. 1 stamme
maj 2006
Følger: 24 Følgere: 267 Katte: 16 Annoncer: 2 Emner: 23 Svar: 356
Jeg købte mit første kradsetræ no 1 i 1996 og har flere fra gulv til loft. Husk loft højden, når du køber, så det passer 230 eller 260 er ikke lige meget og de kan blive vakkelvorn. Hvis de vælter, kan de også blive vakkelvorn.
Kattene elsker deres hængekøjer og vi har skiftet flere plader ud med skåle. Så skvatter katten ikke ned på gulvet, når de vender sig i søvne. Vi vandt et i Tyskland i 2004, men det sover de bare på og de kradser ikke kløer på det. Ved ikke om der er tovværket der gør det.
dec 2006
Mine katte passer åbenbart godt på deres træer - Efter 5 år er stammerne ikke halvt så hærget som på dit billede - og det er endda kun den nederste stamme på hvert træ, der er hærget.
Køjebetrækket bliver dog slidt op - naturligt nok, så mange timer som den bliver hyggefeset i hver eneste dag.
aug 2012
tusind tak for hjælpen (:
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
ved ikke hvorfor mit ikke holder lige så godt, men altså forskellen mellem kattens nr. 1 og petfun er at kattens nr. 1 er sisal tæppe hæftet/limet fast på stammen, hvor på petfun rebet er snoet rundt om stammen (er det os på det billige) så tænker de måske er mere holdbare i længen. ?
eller måske mine bare hvæser klør på en underlig måde, så de ikke er så gode til sisal tæpperne.
kattene bruger ihvertfald træerne lige meget, når de gælder at hvæse klør, men de vil hellere ligge i petfun træet.
maj 2012
dec 2006
Husk at vise billeder af herlighederne når de er kommet i hus
dec 2006
Interessant. Jeg tør ellers knapt nok skifte Kattens No 1 ud, for tvivler på, at Bjarne vil synes om andre typer køjer. I Kattens No 1 er der jo ramme hele vejen rundt, så man rigtig kan ligge og synke ned i køjen.
**eller måske mine bare hvæser klør på en underlig måde**
Haha, de må da i hvert fald gøre ret meget ud af det! Jeg tror dine katte må være VILDE! :D.
aug 2012
Kattens Nr.1