2.046 visninger
|
Oprettet:
Kommende kæreste med Katteallergi! {{forumTopicSubject}}
Hey Kattevenner
Jeg vil meget gerne høre andres mening om dette...
Er den heldige ejer af en dejlig Bengal hunkat. Jeg dater nu en fyr, som siger at han har katteallergi. Han har ikke problemer med mig eller mit tøj og han har ikke mødt min kat endnu.
Problemstillingen er om jeg skal droppe ham nu, eller se hvor det bære hen af??
Det lyder måske lidt tosset, men håber lidt i forstår - Hun er min lille baby! Jeg har altid haft kat og elsker katte generelt.
Jeg er allerede nu ret vild med ham fyren og at skulle vælge senere ville virkelig være svært..
Håber at høre jeres mening..
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 214
Det kan også være han har været allergisk som lille, og ikke har opdaget det har ændret sig... Og hvis det bare er mild allergi, så er der vist mange måder folk finder ud af at være sammen med katte alligevel..
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 39
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
At din kæreste slet ikke reagere på tæt kontakt med dig, ville få mine alarmklokker til, at ringe.
Som andre har sagt skrot ham nu eller få ham hjem på prøve HURTIGT.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 42
go jul
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 15
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg ville personligt altid vælge min kat frem for en mand, ingen mand ville kunne få mig til at vælge min kat fra, det ville altid være manden der tabte den kamp..
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 25
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 102
Jeg ville først lade ham komme på besøg og se hvordan det går. Nu ved jeg ikke hvorlænge siden det er han har været i et kattehjem, for allergi kan pludselig forsvinde eller komme. Min nevø voksede op med kat og kan pludselig ikke tåle dem, min nabos dreng var allergisk over for katte hele sin barndom men de sidste 6 år har de haft langhårede katte og det generer ham ikke ( han er 21 år nu ). Jeg havde kat i 13 år som jeg desværre måtte aflive i sommers havde ingen problemer, har så for 4 uger siden fået 2 NFO killinger og mine øjne klør en del klarer det med antihistamin piller købt i håndkøb. Jeg må tilslutte mig de fleste indlæg at mine katte skal ingen steder men det ville blive fyren hvis jeg skulle møde en der ikke kunne lide katte eller var allergisk, for realistisk set så varer mange forhold ikke så længe.
Held & Lykke håber du får løst problemet
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 9
Mange tak for jeres synspunkter og erfaringer, - betyder meget at få lidt støtte fra kattevenner..
Jeg vil helt sikkert invitere ham hjem og se hvordan det går.. Og så tager vi den derfra..
Skal nok holde jer opdateret..
Go jul Cath
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Jeg har fra flere hørt, gælder både hund og kat, at der kan være en reaktion på nye dyr også fremmede dyr, man vænner sig til dem man har, det kan tage flere måneder, håber det gælder dig og dine killinger.
Ps det skulle også være bedre med hunner eller kastrater, det er altså ikke videnskabelig bevist :))
sep 2012
1000 tak for dit svar,nu er det heldigvis kun øjnene der klør indimellem, men jeg har tænkt mig at få taget test hos lægen efter jul, det kan jo også være noget andet, men om det så er killingerne så BLIVER de her
God Jul hilsen Sanne
sep 2012
Jeg googlede lige NFO & allergi og alle de indlæg jeg læste fra div. steder skrev de at NFO er allergi venlige
sanne
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 3
Så prøv at invitere kæresten hjem og se hvordan han ragere på katten.. Det kan jo være der ikke bliver nogle problemer :o)
Ellers kan han prøve med antihistaminer,som de andre skriver :o) Hilsen Pernille
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 392 Katte: 4 Emner: 195 Svar: 7.313
Personligt ville jeg afslutte det begyndende forhold - han må tage dig som en pakkeløsning - dig og kat eller finde en anden date:)
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 9
Han nyser, og halsen kradser - har lagt et ord ind om at man kan vaccineres mod det og han virkede interesseret i at prøve det. Så giver ham helt sikkert point for at prøve..
Kommende kæreste med Katteallergi!