17. jun 2007 Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 32 Svar: 138
Kat med allergi? {{forumTopicSubject}}
Nogen der ved, hvad tegnene er på at ens kat har allergi? Jeg har prøvet at google, men der kommer af gode grunde kun resultater frem med mennesker der har katteallergi
Sagen er den at jeg har en langhåret hunkat der den sidste uges tid har tabt noget pels over halen, og er også blevet lidt tyndpelset rundt om haleroden. Jeg synes at hun klør sig meget og samtidig synes jeg at jeg kan mærke nogle små sår rundt omkring på hendes hud, men dette kan også skyldes at hun er udekat og har været oppe at toppes med naboens katte, det sker engang imellem Ellers er hun præcis som hun plejer, jordens gladeste kat, snakker meget, spinder hele tiden, har (måske!) tabt sig lidt men det kan sagtens være fordi at hun har mindre pels at det føles sådan tænker jeg, for hendes appetit fejler i hvert fald ikke noget Hun får ikke andet foder en sit Royal Kanin. Hun får jævnligt loppekur og er tilset af dyrlægen med de vaccinationer det er anbefalet Vi har en anden kat som intet har.
Jeg tager hende selvfølgelig til dyrlæge hvis det er nødvendigt, men hun har MEGET let til stress og en tur til dyrlægen = flere dage hvor hun gemmer sig under sofaen, så det er ikke noget jeg ønsker at udsætte hende for hver gang der er en lille ting Men indlægget er bestemt ikke skrevet for at hun skal hjemmedianostiseres så jeg kan spare penge eller sådan noget, jeg ønsker bare nogle kyndige menneskers syn på sagen
Hilsen Line og Malou
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg tror du skal til dyrlægen, specielt fordi du siger hun måske har tabt sig lidt.
Mange katte med allergi har problemer i ansigtet og på maven, har du været på netdyrlægen? Der plejer at være noget at læse, du kan også søge på allergi her inde håber du finder ud af hvad der er galt.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 32 Svar: 138
Jeg havde faktisk ikke tænkt på at jeg bare kan ringe til dyrlægen, det tror jeg at jeg gør imorgen. Hun har ikke sår på bugen eller i ansigtet, kun ned ad ryggen og i nakken.
Alicia - Bliver din kat behandlet med andet nu end loppekur? Læste nemlig på en hjemmeside at loppeallergi medfører at katten skal have medicin resten af livet, og det synes jeg lyder lidt voldsomt
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 221
jun 2007
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Din kat er udekat, så den er udsat for daglig kontakt med lopper, det kan være fra et andet dyr den møder eller fra omgivelser hvor der er loppeæg, eller lign, der er jo milliader af lopper i naturen, så udekatte har meget stor risiko for heletiden at have lopper, selvom de får loppekur, så skal lopperne jo bide katten før de dør..
Men syntes bestemt du lige skal snakke med dyrlægen for en sikkerheds skyld..
jun 2007
Kat med allergi?