{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.893 visninger | Oprettet:

Kat og Silkeabe - Har du sådan et par? :) {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg er pt ved at finde en lejlighed sammen, og jeg skal i hvertfald have den gamle kat med (det er ikke helt sikkert med den lille, da hun 100% er fars kat, og er meget afhængig af min far). smiley

MEN, Baghera kan ikke fungere alene, om det så er hund eller kat der er nr 2 dyr er lige meget. smiley
Jeg har i flere år gerne ville have en silkeabe, og vi kom så til at snakke om idag, om sådan et par evt ville kunne fungere, hvis den lille bliver ved min far?
Altså Baghera er en utrolig sød og godmodig kat, men det vil jo være et lidt sært "par". smiley

Så jeg vil høre jer ad, om der er nogle af jer der har kat og silkeabe, eller kender nogle der har, og hvordan de fungere sammen? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og Silkeabe - Har du sådan et par? :)
  • #3   19. dec 2012 Hvis den savner selskab, så forstår jeg ikke hvoorfor du skiller de to ad og lader dem begge blive hos din far.
    Så kan du anskaffe dig din "egen" kat, men en silkeabe er for mig kun noget som Pippi og Michael Jackson havde.
    Jeg synes ikke at man skal holde eksotiske dyr som kæledyr selvom de er meget søde.
    FFor mig hører aber hjemme i Zoo eller i deres oprindelige natur.

• #4   19. dec 2012 Altså katten gider ikke engang at jagte mus, hun glor bare på dem når de løber forbi. smiley Jeg har også haft hamster i mange år, som jeg har haft ude løst når hun har været der, og det har hun også været TOTAL ligeglad med, plus hun mangler de fleste af tænderne. smiley
    Så lige på det punkt skulle der ikke være noget problem. smiley

Men at de skal have en anden silkeabe som selvskab var jeg ikke klar over, 1000 tak for info. smiley

• #5   19. dec 2012 Marianne: Grunden til at jeg skal have den gamle med, er at hun er dybt afhængig af mig, hvis jeg ikke er hjemme længere tid af gangen, er hun slet ikke til at have med at gøre, og falder først til ro når jeg kommer hjem igen. smiley
    Ellers var hun nok også blevet hjemme ved min far, sammen med den lille, men det er desværre ikke en mulighed for hendes skyld. smiley

• #6   19. dec 2012 Du må tage den kat med du har, til selskab til den kat som den allerede kender!
    Om det så var lovligt, ville det stadigt være tovligt smiley silkeaber er små og skrøbelige,
    og kan blive rigtig hidsige hvis de ikke holdes korrekt, og de skal kun være i professionel hænder.

• #7   19. dec 2012 HVIS du skal have en silkeabe, så SKAL du have to.
    Alt andet ville være dyreplageri. De kan ikke vænnes til at være "ene" abe, ligesom hunde og katte kan.
    En silkeabe er heller ikke et kæledyr!
    Og så skal de have utrolig meget plads, så et chinchilla eller fugle bur er ikke nok, en stor lejlighed med mange muligheder er et must.
    Jeg ville aldrig sætte en i mit hjem. Det ville være synd for både aben og kattene, og sikkert også mig(dig) i sidste ende.
    + de lever altså ikke kun få år, de lever 8-11 år, godt nok ikke ligeså længe som en kat, men 8-11 år er også mange hvis man tænker på at du tager et dyr til dig, som du generelt ikke ved hvordan ville fungere i dit hjem.
    At gøre en silkeabe "tam" kræver ufattelig meget tålmodighed og tid. Oftest ender man med en vild abe, og så står du i en rigtig lorte situation.
    Silkeaber er ikke skabt til fangenskab.

Du må endelig ikke forstå mit indlæg som et angreb.
    Jeg håber virkelig at du overvejer det her rigtig meget, og tænker over om du vil leve det liv det eventuelt kan blive med en silkeabe.
    Jeg kan ikke svare dig på om de kan ned katte, men hvis jeg som en stresset silkeabe levede i fangenskab med en kat, ville jeg gå til angreb.

• #8   19. dec 2012 Trine D: Jeg tager det overhovedet ikke som et angreb. smiley
    Jeg suger alt til mig med viden, erfarring mm med kys hånd. smiley

Det er langtfra heller ikke bestemt endnu, kun noget vi har snakket om. smiley
    Men 1000 tak for svaret, helt sikkert noget jeg kan bruge. smiley

• #10   19. dec 2012 Otto: Man må desværre godt holde silkeabe som kæledyr. Man må bare ikke importere dem til Danmark længere, altså som privatperson, man må derimod gerne købe dem der er avlet i Danmark. smiley

• #12   19. dec 2012 silkeaber er flokdyr, så det er synd at have kun 1

Desuden er de nogle svin, de tisser overalt også ud af tremmerne

• #13   19. dec 2012 Tilslutter mig de fleste herinde ,at det er synd med en silkeabe,men hvorfor overhovedet anskaffe sig en abe som kæledyr ?
    Ærgeligt det er lovligt

• #18   20. dec 2012 At have en silkeabe er som at have en næsten nyfødt baby i 8-10år
    og ikke på den gode måde..
    De har brug for ENORMT meget plads og opmærksomhed, faktisk næsten hele tiden, har læst at de kan dø af ''ensomhed''.

Og til det med katten er jeg virkelig ked af at sige det, men jeg tror faktisk det ville være bedre for katten at blive sammen med sin ven hos din far uanset hvor meget du mener den er afhængig af dig.
    Jeg tror katten ville være gladere for at blive i kendte omgivelser og med katteven.

• #19   20. dec 2012 Hej Ida.
    Jeg håber du skifter mening efter at have læst ovenstående indlæg. Det burde forbydes at holde Silkeaber og andre " vilde " dyr, jeg så den anden dag en udsendelse fra " Monkey World " hvor de reddede en silkeabe fra en privat ejer, det er umenneskeligt at private har sådanne, bare fordi de er søde eller anderledes. her følger et svar på et spørgsmål hvilke aber der er lovlige at holde i danmark.
    Spørgsmålet besvares efter konsultation med Dir. Henrik Herold, Randers Regnskav, der er medlem af et af Justitsministeriet nedsat Råd, der skal rådgive om, hvilke dyr der må haves i fangenskab.
    Der må nu KUN være efterkommere af primater (alle slags aber), der er indført i Danmark før 01.01.2001 (datoen er ikke helt klar), og der må således ikke indføres aber mere til private hjem og/eller institutioner. Det skal bemærkes, at der er pligt til at have den fornødne dokumentation hos sig, og mangler den, kan og vil dyret blive konfiskeret - og ikke udleveret igen, men sendt til en godkendt zoologisk institution.
    Med venlig hilsen
    Henning Julin

Der er en indsamling igang i england for at stoppe dette håber det vil blive forbudt også i danmark.

Ida hold dig til katte

• #40   20. dec 2012 Hej Felis
    Så blev jeg så klog, men det jeg skrev er fra 3die afsnit begyndende med "spørgsmålet besvares " taget fra en hjemmeside og man skulle tro de vidste hvad de talte om, men det er måske gammelt ja hvad ved jeg:)

Hilsen Sanne

• #42   21. dec 2012 Min mor har strikket en sweater til mig af alpaca uld - den er sååååååå blød, ville gerne prøve at røre noget der er så blødt mens det stadig er på dyret smiley

• #43   22. dec 2012 Ping Pong: Som sagt er det blot noget vi har snakket om, slet slet ikke noget der er bestemt, LANGT fra. smiley

Preben: At lade den gamle blive ved min far vil ganske enkelt være synd for hende, hun er så mor syg at det næsten er helt forfærdeligt. Min far har flere gange fortalt at når jeg ikke har været hjemme i længere tid går hun konstant og kalder på mig, ligger foran min dør hele tiden, og vil ikke rigtig spise (og hun er normalt EKSTREM madglad! smiley ).
    At tage den lille med, vil måske kunne gå, hun er meget afhængig af min far, og er 100% fars misser. smiley Mig gider hun ikke rigtig, og det har hun aldrig gjort. På en god dag kan jeg måske få lov at snakke med hende, min kæreste gider hun heller ikke rigtig. Så vil næsten sige at det vil være synd at tage hende fra min far, når det uden tvivl er ham der er nr 1, og vi andre er der bare. smiley

Sanne R: Vi har snakket en del om det, og bliver mere og mere enige om at finde et andet dyr. smiley

”Otto”: Det er bestemt ikke for at have noget ingen andre har, men fordi jeg synes det er et spændene lille dyr. Jeg har også i 9 år haft en spansk hest (også et dyr som ikke lige alle har), og skal have det igen på et tidspunkt, og det har heller aldrig været fordi jeg ville have noget ingen andre har, men fordi jeg synes det er et skønt dyr, og som jeg fungere godt med temperaments mæssigt. smiley

Lotte S/Otto: Det er bare helt i orden, det skal der også plads til. ;P

• #46   22. dec 2012 Felis: Øøøh, hvor skriver jeg at det er synd for mig eller min far??? Jeg skriver at det vil være synd for KATTENE. Jeg har ALTID sat mine dyr før mine egne følelser!

Begge katte er indekatte, og kommer kun ud i snor, så der bliver de i hvertfald ikke frarøvet noget. Og nu har den gamle boet i forskellige størelser af boligere, og hun er total ligeglad, og hun er også så gammel nu, så hun racer ikke rundt som en idiot mere, men vil hellere ligge og slappe af og nusses med.

Og vil absolut ikke sige at de er tætte, de acceptere hinanden, og kan lege lidt, men ender somregl i en mindre slåskamp (dog ikke noget alvorligt).

• #47   22. dec 2012 Sidst vi var i ZOO var vi inde ved silkeaberne og de er da søde, men vi fik direkte at vide, at vi ikke måtte røre ved dem fordi de ville bide.

Ring til Givskud ZOO og få lidt info om den slags dyr, så tror jeg at du dropper tanken.

Hvorfor også holde eksotiske dyr?
    Gider du virkelig at have en abe der skal skiftes ble på fordi den ellers ville skide i hele hytten - den forstår jo ikke bedre.

Nej. jeg synes til stadighed at du skal lade de 2 katte blive hos din far og selv anskaffe 1 - helst 2.

• #49   23. dec 2012 Min datter havde i flere år en amazone papegøje, hun var sød og dejlig, og havde det største bur datteren kunne skaffe og var fri i lejligheden så snart min datter var der, jeg var fast oppe for at underholde den, mindst en time om dagen, når min datter var på sin nye skole, Nicko måtte højst være alene 4-6 timer om dagen, og alligevel kom den dag, hvor min datter enten skulle have en gøje mere til selskab, eller finde nyt hjem til Nicko,, hendes hjem var vildt meget ødelagt, og dagligt skulle der gøres rent for fugle klatter, de går jo ikke på bakken, og selv om de var glade for hinanden, havde min datter altid bidmærker.
    Det jeg vil fortælle med det er, at trods det at min datter elskede sin gøje var det ikke nok for Nicko, de var glade for at få hende i Æbletoft zoo, og hun flyttede ind og var straks glad for selskab af andre papegøje, og pludseligt havde min datter fået tid til at være ung igen, en lærestreg til 12000kr, fordi hun valgte zoo frem for privat til hende.
    Hold dig til katte eller andre små dyr, som egner sig til det vi kan byde dem smiley det er også lettest for dig, og det som jeg har sagt om papegøjen, kunne lige så godt være om en silkeabe, eneste forskel er livs længten, og vinger;)

• #50   29. dec 2012 Otto: "Når du siger at nu har i jo ikke bestemt jer endnu, fortæller mig at vores ord til dig slet ikke er trængt ordenligt ind. Sorry det er ikke far at genere dig, men sådan læser jeg det du skrev"

Det genere mig slet ikke, og sætningen var mere aktuel inden/da jeg oprettede emnet. smiley Og det er bestemt trængt ind og har sat nogle tanker igang. smiley
    Vi har snakket en del om det, og er blevet enige om at vi IKKE skal have sådan en bette én. smiley

• Bobo
    Bobo Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #51   18. nov 2016 Kan ikke forstå hvorfor personer, er så sure over folk som har silkeabe, altså jeg ville osse være sur på de personer, som ikke behandler dem ordeligt, og ikke ved hvordan man holder dem, men vis man overholder alle regler der er med dem, og passer på dem som de var ens egne børn, så kan jeg virkelig ikke se noget galt med det. Ved godt det er et vildt dyr, men det var katte også på et tidspunkt, men man høre jo ikke nogen sige, st det var synd at have en kat, undskyld men kan bare ikke se, er enig med at folk skal behandle dyr ordeligt, men så kan jeg heller ikke se noget problem

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #52   18. nov 2016 Hej Bobo

Denne tråd er 4 år gammel. smiley Så tror ikke der er mere debat i den. smiley

Kommentér på:
Kat og Silkeabe - Har du sådan et par? :)

Annonce