{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.513 visninger | Oprettet:

Økologisk Kattefoder {{forumTopicSubject}}

Hej!
Er der nogle der kender et godt økologisk/humant kattefoder mærke? Helst med fisk eller høns.
Ja bare mærker hvor dyrene der bliver brugt i foderet har levet så lange, og så gode liv som muligt.
Håber nogle af jer kender nogle mærker.
Jeg kender selv kun til Yarrah, men har endnu ikke prøvet det, er der nogle erfaringer?

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økologisk Kattefoder
  • #2   16. dec 2012 Der er ikke det store udvalg, men prøv at søge på "økologisk" i forum - der har været et par tråde om emnet.

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/defu/182071

• #3   16. dec 2012 ... og nu sidder jeg jo så lige og tænker på det med økologiske fisk - de må vel være opdrættet for at kunne kaldes økologisk. smiley

• #4   16. dec 2012 Tak, vil lige kigge på de mærker R. B.
    Og tak Tinka, er næsten aldrig herinde mere, så får desværre ikke tjekket forummet så tit, og kunne ikke lige finde noget smiley

Prisen er ikke det vigtigste, så længe jeg kan stole på at dyrene har levet et ordenligt liv. Jeg kan ikke holde tanken ud, at fodre mine dyr med andre dyr der har haft et lorte liv.

Hm, er der egenligt nogle der har erfaring med hjemmelavet kattemad?

• #5   16. dec 2012 Tinka;
    Jeg tænker mere på økovenligt fiskeri, hvor de bevare bestanden på et sundt niveau, samt hvor fisk bliver slået ihjel lige efter de bliver fanget - derved ikke ligger og bliver kvalt - men det er jo desværre lidt svært at tjekke smiley Så ja, generelt økovenligt fiskeri - og ved hønsene, kød fra frilandshøns, der har levet så længe som muligt.

Kommer i tanke om, hvad med sådan noget BARF til katte? Hvordan er det?

• #7   16. dec 2012 Det kræver vist en del viden at fodre katte udelukkende med hjemmelavet. Men et godt hjemmelavet supplement kan fx være vildlaksefilet - ovndampes eller koges. MSC-mærket vildlaks o.a. fisk kan købes i discountbutikker. (bl.a. LIDL)

Desværre tror jeg, at hvis man vil have fisk, der straks bliver slået ihjel, må man selv fange dem.

• #8   16. dec 2012 RB:
    Tak smiley
    Jeg kender en sælger af BARF med høns der har levet et godt liv, så vil lige kigge lidt nærmere på det - det er dog stadig kun en overvejelse at gå over til BARF - jeg tvivler dog også på om mine katte vil have det, har forhen vist dem et lille stykke, hvor hunkattene begge rynkede næse og hvæsede af det - min hankat elskede det dog.
    Smukke er mest til nyt tørfoder hele tiden, og rejer. Hun er MEGET kræsen.

• #9   16. dec 2012 Tinka:
    Ja det er desværre også min tanke, men man kan jo altid håbe smiley
    Tak for rådet!

• #10   17. dec 2012 Jeg har hørt om folk der fodrer rent råt - og der burde man vel selv kunne styre om det er økologisk...

Ved dog intet om det - men gætter på google, som altid, er din ven smiley

Kommentér på:
Økologisk Kattefoder

Annonce