Katte bryder ud af transportkasse {{forumTopicSubject}}
Håber at der er nogle der kan hjælpe
Vi har to skønne men kloge katte og de har desværre lært hvordan en transportkasse lukkes og åbnes - hvilket gør det temmelig svært at transportere dem, selvom det er med bil da de simpelthen bryder ud.
I dag skulle de til dyrlægen og vaccineres, begge transportkasser havde fået en kuffertrem omkring og alligevel var de på vej ud af kasserne og ud i bilen flere gange. Min mor kørte mens jeg sad og holdt øje med kattene og vi når da også til dyrlægen med begge katte i kasser. Hos dyrlægen brød den Trold ud mens Pjevs blev undersøgt, heldigvis var de begge i konsultationslokalet og da vi kom hjem tjekkede vi at begge kasser var lukket korrekt inden vi gik fra bilen hen til huset - der er vel 30 m fra carporten til hoveddøren men begge katte nåede at smutte deres vej Heldigvis var vi så hjemme, men det er temmelig frustrerende!
Hmm, så hvis der er nogle der har gode råd mod sådanne udbryderkonger modtages de gerne
Det er denne type kasser: (link fjernet)
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Jeg har denne her i sort - og kan Knap nok selv åbne den
sep 2012
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Heldigvis er jeg så panisk angst for, at en kat skulle slippe ud et fremmed sted, så jeg dobbelttjekker altid, og hiver i gitteret for at tjekke, om det nu sidder ordentlig fast. Engang jeg gjorde det, sad jeg med gitteret i hånden :-O.
Hvis kassen ikke er samlet helt korrekt (hvilket desværre nemt kan glippe med den type) så bliver "stængerne" fra gitteret for korte, og så kan en kat nemt presse gitteret ud :-O.
Et andet problem er, at de små lukkedimser ved nogle af kasserne kan sidde for løst, så de nemt kan skubbes op. Bare man kommer til at strejfe sådan en dims kan den gå løs :-O.
Kuffertrem hjælper ikke på det problem.
I første omgang løste jeg det ved at komme tape omkring det nederste af gitterstængerne, så de blev forlænget et par milimeter, og blev en anelse tykkere, og derved kom til at sidde meget stramt i de små "huller" i plastikkassen.
Jeg vil dog virkelig anbefale nye transportkasser! Jeg har købt nogle, der hedder Clipper, som er langt mere sikre. De har en metal-klemlås (a la den i Marias link), der øger sikkerheden. (dem dobblettjekker jeg også, og jeg skiller aldrig kasserne ad).
Og man kan sikkert få nogle kasser, der er endnu bedre.
dec 2006
(link fjernet)
nov 2004
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 3 Emner: 42 Svar: 255
Det skal dog siges at den er samlet rigtig men de har luret hvordan den åbnes så de bruger lige poten til at dreje på dimserne og vupti så er de ude
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
sep 2012
Men den er virkelig svær at få op
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 107
Håber du finder på noget som dine udbryderkonger bliver i
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Svar: 19
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
dec 2006
Stoftransporttasker med lynlås tror jeg ikke er nogen god ide til udbryderkonger.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
dec 2006
Men katte har jo da kløer, og lynlåse kan gå i stykker eller måske blive revet op ved uheld.
feb 2010
Har du fundet på noget til dine udbryderkonger?
nov 2004
Følger: 31 Følgere: 30 Katte: 3 Emner: 42 Svar: 255
er ikke sikker på at stof er det bedste da de allerede godt kan flå plastictransportkasserne godt i stykker
feb 2010
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Katte bryder ud af transportkasse