{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Katte bryder ud af transportkasse {{forumTopicSubject}}

Håber at der er nogle der kan hjælpe smiley

Vi har to skønne men kloge katte og de har desværre lært hvordan en transportkasse lukkes og åbnes - hvilket gør det temmelig svært at transportere dem, selvom det er med bil da de simpelthen bryder ud.
I dag skulle de til dyrlægen og vaccineres, begge transportkasser havde fået en kuffertrem omkring og alligevel var de på vej ud af kasserne og ud i bilen flere gange. Min mor kørte mens jeg sad og holdt øje med kattene og vi når da også til dyrlægen med begge katte i kasser. Hos dyrlægen brød den Trold ud mens Pjevs blev undersøgt, heldigvis var de begge i konsultationslokalet og da vi kom hjem tjekkede vi at begge kasser var lukket korrekt inden vi gik fra bilen hen til huset - der er vel 30 m fra carporten til hoveddøren men begge katte nåede at smutte deres vej smiley Heldigvis var vi så hjemme, men det er temmelig frustrerende!

Hmm, så hvis der er nogle der har gode råd mod sådanne udbryderkonger modtages de gerne smiley

Det er denne type kasser: (link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte bryder ud af transportkasse
  • #1   28. nov 2012 http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattetransport/transportboks/315721

Jeg har denne her i sort - og kan Knap nok selv åbne den smiley

• #2   28. nov 2012 Det er sådan en lås du skal hive op(:

• #3   28. nov 2012 Jeg har haft 3 stk af den type transportkasser, du linker til, Patricia, og kan IKKE anbefale dem! Skift dem ud!

Heldigvis er jeg så panisk angst for, at en kat skulle slippe ud et fremmed sted, så jeg dobbelttjekker altid, og hiver i gitteret for at tjekke, om det nu sidder ordentlig fast. Engang jeg gjorde det, sad jeg med gitteret i hånden :-O.

Hvis kassen ikke er samlet helt korrekt (hvilket desværre nemt kan glippe med den type) så bliver "stængerne" fra gitteret for korte, og så kan en kat nemt presse gitteret ud :-O.

Et andet problem er, at de små lukkedimser ved nogle af kasserne kan sidde for løst, så de nemt kan skubbes op. Bare man kommer til at strejfe sådan en dims kan den gå løs :-O.

Kuffertrem hjælper ikke på det problem.

I første omgang løste jeg det ved at komme tape omkring det nederste af gitterstængerne, så de blev forlænget et par milimeter, og blev en anelse tykkere, og derved kom til at sidde meget stramt i de små "huller" i plastikkassen.

Jeg vil dog virkelig anbefale nye transportkasser! Jeg har købt nogle, der hedder Clipper, som er langt mere sikre. De har en metal-klemlås (a la den i Marias link), der øger sikkerheden. (dem dobblettjekker jeg også, og jeg skiller aldrig kasserne ad).

Og man kan sikkert få nogle kasser, der er endnu bedre.

• #4   28. nov 2012 Fandt link til Clipper
    (link fjernet)

• #5   28. nov 2012 Tak for linkene, dem vil jeg kigge nærmere på smiley Den gamle kasse er efterhånden også snart 20 år så måske skulle den under alle omstændigheder snart på pension smiley
    Det skal dog siges at den er samlet rigtig men de har luret hvordan den åbnes så de bruger lige poten til at dreje på dimserne og vupti så er de ude

• #6   28. nov 2012 Vores transporttasker er sådan nogle af stof, hvor der åbnes med lynlås. De kan ses inde på zooplus.de

• #7   28. nov 2012 Altså jeg synes vores er smart(: Lige nu har jeg skilt den ad og lagt tæppe i for at hun kan blive tryg ved den(:
    Men den er virkelig svær at få op smiley

• #8   28. nov 2012 Vil sige at dem THilde har, har vi også og de er GULD værd og fås i mangestørrelser, vores katte elsker dem simpelthen smiley

Håber du finder på noget som dine udbryderkonger bliver i smiley

• #9   29. nov 2012 Jeg vil også anbefale en clipper transport kasse, de holder katten / hunden inde i buret..de er også godkendte til flytransport smiley

• #10   29. nov 2012 Clipper ser super god ud. Jeg har nu en gammeldags en, magen til Patricias - og har aldrig haft problemer med at nogen har brudt ud.

• #12   29. nov 2012 Nej Jesper. Problemet er, at når de små lukkedimser er løse, kan hele gitteret løsnes (og kan både falde ud- og indad og ned og skævt), og det vil bånd altså ikke hjælpe på.

Stoftransporttasker med lynlås tror jeg ikke er nogen god ide til udbryderkonger.

• #13   29. nov 2012 De har da kunnet holde vores udbryderkonger inde. Det er jo ikke en taske med 1 lag tyndt stof som er slasket og ude af form og hvor katten kan komme til lynlåsen :S

• #14   29. nov 2012 Jeg kender ikke alle stof-lynlås-transporttasker, og der skal da nok være stor forskel på sikkerheden på de forskellige (som der jo også er på plasttransportkasser).
    Men katte har jo da kløer, og lynlåse kan gå i stykker eller måske blive revet op ved uheld.

• #15   29. nov 2012 Altså vi har afleveret en meget arrig og vild kat på Inges Kattehjem engang og det var i de såkaldte stof transportkasser, og den holdt fint.. :). Man skal nok have den i hånden for at kunne se kvaliteten :). Det er jo stænger som man sætter sammen så den er helt spændt ud, og lynlåsene er udenpå:).

Har du fundet på noget til dine udbryderkonger? smiley

• #16   30. nov 2012 Dk Ricka: Ikke endnu, det haster ikke så meget, da de egentlig kun bliver transporteret når de skal til dyrlæge... Men så har jeg det med at negligere problemet lidt så da vi havde problemet i onsdags tænkte jeg bare at jeg måtte gøre noget. Men hælder umiddelbart til disse: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattetransport/transportboks/315721
    er ikke sikker på at stof er det bedste da de allerede godt kan flå plastictransportkasserne godt i stykker smiley

• #17   1. dec 2012 De ser da også gode ud :). Det er vildt at de kan komme ud, har vi aldrig hørt om før ;). God lørdag !! smiley

• #18   1. dec 2012 Du kan jo se om du kan få en lille model af de hundebure i metal, som man bruger i bilerne under transport?

Kommentér på:
Katte bryder ud af transportkasse

Annonce