Min første killing {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg får min første killing til januar og jeg glæder mig meget. Det er ikke helt min første, da vi har haft en familiekat tidligere, men er flyttet hjemmefra og skal have en alene.
Jeg er allerede nu i gang med at se, hvad jeg skal ud og købe til min lille guldklump
(mest fordi jeg gerne vil have noget godt til hende og derfor vil fordele pengene over nogle måneder, da julen også kommer ind over)
Så jeg tænkte på om der var nogen der kunne anbefale nogle forskellige mærke og nogle ting man ikke kan undvære, når man får en lille killing, bl.a. fordi vores familie kat har været voksen den tid jeg kan huske den.
Mvh. Alberte
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
http://www.zooplus.de/shop/katzen
her kan du spare en del penge på tør-, vådfoder, krædsetrær, kattebakke m.m.
men du skal have:
- vandskål (god ide er at have flere vandskåle stående forskellige steder og ikke sammen med maden)
- madskål (en til tørfoder og en til vådfoder. Vi giver vådfoder 2 gange dagligt)
- krædsetræ (et stort et så din kat kan komme op i højden og kan stræke sig helt ud når den vætter klør. Her hjemme har vi også hylder med gulvtæppe, de kan hoppe rundt på)
- foder af god kvalitet (orijen, royal canin, applaws m.m. husk hvis du ønsker at skifte foder, skal der være en overgang hvor du blander de 2 mærker sammen)
- vådfoder (giver selv applaws, miamor, cosma, men der findes massere gode mærker, rådt kød kan også gives)
- 2 kattebarker
- grus til kattebarker ( jeg bruger golden grey, der er også mange der anbefaler Extreme Classic, Cat's Best Nature Gold.
- Legetøj
- evt. kattehule, seng m.m.
- kam
Det var lige det jeg kunne komme i tanke om håber det hjælper lidt
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg tror Marie har dækket det hele meget godt ind, ellers må du selv lige komme med indput med hvad du selv har tænkt på.
Jeg vil sige mht legetøj så er små bolde og drillepinde meget gode til at starte med, men ellers er papirkugler og staniolkugler altid et hit og så sparer man jo penge den vej.. Og papkasser og papirsposer uden hank er et godt hit til gemme/ lege steder
mar 2012
nov 2012
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 2
- kig gerne forbi
sep 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 520
Vi har altså kun en bakke herhjemme men det er mest pga pladsmangel, men det fungere, og Mille har aldrig haft et uheld 7-9-13(:
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 12
sep 2012
er glad for min lukkede(:
mar 2012
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
aug 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 12
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Vil faktisk lige nævne at det anbefales at man har en kattebakke mere end man har katte, dvs. ved en kat anbefales det at man har 2, bla fordi nogle katte gerne vil bruge en bakken til tis og en til afføring..
sep 2012
Min første killing