1.015 visninger
|
Oprettet:
Tør pels {{forumTopicSubject}}
Hej kattefolk
Jeg synes min hun huskats pels er blevet en lille smule tør i det end ellers i denne uge. Jeg ved at sterilisation kan gøre pelsen lidt dårligere i det, men hun blev steriliseret for 1 år siden, uden at jeg oplevede nogen ændring i pelsen.
Jeg tænker at det måske er kulden? - min hud tørrer helt vildt meget her i kulden nemlig.
Vil lidt lakseolie hjælpe? Eller skal jeg give hende noget kost tilskud?
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 119
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 15 Svar: 131
Den står nok på lakseolie i advents gave.
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 119
Det er bare min mening, jeg har aldrig prøvet olie af den art så kan ikke sige at det er dårligt.. for mig virker det bare unaturligt..
jul 2012
jun 2009
Følger: 8 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 16 Svar: 57
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hvis det er tilfældet så har du sansynligvis forklaringen på hendes forandring i pelsen, jeg købte skanke mad til min på et tidspunkt, med det resultat at hun fik meget tør hud, som nærmest lignede skæl i pelsen, da jeg gik over til et foder med lidt mere råfedt i, så fik hun normal hud igen..
Og så vil jeg lige nævne at fileter af torsk eller fladfisk, stortset ikke feder, så det kan du roligt give katten, korrekt laks er en fed fisk, så vælg torsk eller sej eller lignende, min gider ikke lakseolie, har prøvet hvis hun får det over sin mad så nægter hun at spise det..
jul 2012
Kan godt være at jeg overvejer fiske filet en ekstra gang
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Men jeg vil høre hvor mange % fedt der er i hendes normale foder? Der bør være over 15% som minimum, og helst oppe omkring de 20 %.
For der er ingen grund til at gå efter lavt fedt, når det bare betyder at andelen af kulhydrat i foderet stiger, for det er kattene ikke skabt til at indtage i de mængder, og det sætter sig bare direkte på sidebenene - OG katten føler sig ikke mæt.
Masser af vådmad, og et foder med godt med protein og fedt - Porta 21 grain free er den fortrukne herhjemme.
jul 2012
Ang det med være snittet og pelsen, så er det da meget udbredt at pelsen bliver lidt dårligere hos mange, det er i alt meget udbredt hos hunde, men nej det er langt fra alle der mærker noget til det
jul 2012
jun 2006
Hundes og kattes kønsdrift er i øvrigt meget forskellige, og bør ikke sammenlignes, så jeg kunne forestille mig at der heller ikke ville være samme senere påvirkning af kastraterne.
Men jeg synes det er dumt af dig at give hende tørkost foder med så lidt fedt, når du nu kan se at det er et problem med hendes pels..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
jul 2012
Sorry hvis jeg har blandet hunde og katte pels kondition efter neutralisering sammen, du behøver da ikke tage sådan på vej
Jeg troede de dyr man udstillede skulle være "intakte" men det gælder nok ikke for katte så.
Og tak for tip Tinka, min mor er ret god til det med at dampe torsk så må lige lære metoden af hende.
jun 2006
(Jeg mener så stadig at et fedt indhold på 10% er for lavt, og det vil være bedre at udskifte noget af kulhydraten i foderet med noget fedt)
Nej, hos katte kan man sagtens udstille kastraterne. Det gøres i stor stil - min maine coon kastrat Diego er f.eks. Supreme Premier (højeste titel hos FIFe) og Triple Grand Champion Alter hos TICA. Og så var han 5. bedste kastrat i 2011 hos Jysk racekatteklub, så der er en heel masse man kan med dem
Kastraterne og de fertile konkurrer så helt for sig, men kan ellers opnå helt det samme
jul 2012
Jeg synes det er meget fornuftigt at neutraliserede katte må udstilles, som du nævnte tidligere har de jo et væsentligt vildere "sex drive" end hunde, jeg ville få grå hår af en fertil indendørs hunkat, og det ville være lidt kedeligt hvis man valgte udstillings sporten fra pga eks overløbsk/hysterisk hunkat.
Jeg vil tage det med fedt kontra kulhydrater til nærmere overvejelse igen hvis du er så skråsikker og ja jeg holder selvfølgelig øje med pelsen.
Tør pels